راهنمای خرید بهترین دوربین امنیتی 2021

در بیشتر دزدی‌هایی که صورت می‌گیرد، فرد متضرر معمولا پس از این که سرقت انجام شد و سارقان از صحنه فرار کردند، به صحنه مراجعه می‌کنند. در بسیاری از موارد هم نمی‌توان بدون مشارکت نیرو‌های پلیس، تشخیص داد که چه کسی عمل دزدی را مرتکب شده است. یکی از مواردی که می‌تواند به جلوگیری از دزدی و یا شناسایی سارقان کمک کند، خرید دوربین مداربسته و نصب آن ها در محیط‌های بیرونی است.

دوربین مدار بسته (دوربین امنیتی) این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا امنیت محل کار و یا زندگی خود را تامین کنید.

اکثر این دوربین‌های هوشمند، در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاوم هستند. علاوه بر این با اتصال به شبکه Wi-Fi خانگی‌، می‌توانند در لحظه تصاویر را از طریق اینترنت در اختیار صاحبان‌شان قرار دهند.

در ادامه این مقاله قصد داریم فاکتور‌های مورد نیاز برای تشخیص و خرید دوربین مداربسته مناسب برای محل‌تان را به شما آموزش دهیم.

دوربین‌های امنیتی outdoor (فضاهای بیرونی) چگونه کار می‌کنند؟

بیشتر دوربین‌های هوشمند outdoor با استفاده از شبکه Wi-Fi خانگی، امکان دسترسی کاربر به تصاویر را از طریق اینترنت فراهم می‌کنند. البته در این میان مدل‌هایی هم وجود دارند که با تکنولوژی‌هایی نظیر اترنت، بلوتوث و Z-wave‌ می‌توانند با یک اپلیکیشن موبایل و یا هاب اختصاصی ارتباط برقرار کنند.

انتخاب دوربین نظارتی

سهولت در نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی دوربین‌های Wi-Fi در مقایسه با  دوربین‌های با سیم بسیار آسان است. چرا که دیگر نیازی نیست تا در زمان نصب، به مسائلی مانند نزدیک بودن دوربین به منبع تغذیه و یا نحوه کابل کشی اترنت توجه داشته باشیم. علاوه بر این، دوربین‌هایی هم وجود دارند که انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری‌ قابل شارژ تامین می‌کنند.

این دوربین‌ها قابلیت قرارگیری در موقعیت‌های مکانی مختلف را دارند. البته یکی از مشکلات این دوربین‌ها، خالی شدن زود به زود باتری‌هاست. این مشکل به خصوص در مواقعی که هوا سرد است، تشدید می‌شود.

بهترین گزینه برای خرید:

دوربین‌های outdoor ای هستند که قابلیت اتصال به شبکه Wi-Fi در فرکانس‌های 2.4GHz و 5GHz را دارند. این موضوع از وقوع مشکلاتی مانند شلوغی شبکه‌ای (network congestion) جلوگیری می‌کند. برای تقویت سیگنال Wi-Fi در محیط‌های بیرون، بهتر است از تقویت کننده‌های سیگنال (range extender) استفاده نمایید.

بیشتر بخوانیم : ویدیوی آموزشی : آشنایی با اکسس پوینت و رنج اکستندر

دوربین‌های outdoor در برابر چه آب و هوایی مقاوم هستند؟

کیفیت و میزان مقاوت دوربین‌های outdoor در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب به وسیله شاخصی به نام IP‌ (Ingress Protection) اندازه گیری می‌شود.

این فاکتور دو عدد را به نمایش می‌گذارد که میزان مقاومت دوربین در شرایط آب و هوایی مختلف را مشخص می‌کند. اولین عدد، نشان دهنده میزان مقاومت دوربین در برابر ورود اجسام جامد مانند گرد و غبار است. عدد صفر به معنای کمترین حد مقاومت و عدد شش به معنای مقاومت سراسر دوربین در برابر نفوذ گرد و غبار است. عدد دوم به نیز میزان مقاومت دوربین در برابر نفوذ رطوبت را نشان می‌دهد.

خرید دوربین مداربسته ضد آب

بیشتر بخوانیم : IP Rating یا میران مقاومت در برابر آب و گرد و غبار چیست ؟

بسیاری از دوربین‌های outdoor از استاندارد IP66 برخوردار هستند. به این معنا که این دستگاه‌ها در برابر نفوذ گرد و غبار کاملا مقاوم‌اند. البته آن‌‌ها نمی‌توانند در برابر جریان شدید آب مقاومت داشته باشند. به صورت کلی، می‌توان گفت که دوربین‌های outdoor در برابر بارش باران، برف و گرما و سرمای هوا مقاومت دارند.

کدام رزولوشن دوربین برای شما مناسب است؟

بدون شک هدف اصلی شما از خرید دوربین مدار بسته و نصب دوربین‌های outdoor در فضاهای مختلف، تشخیص چهره افراد مزاحم است. دوربین‌هایی با کیفیت 720p می‌توانند تصویر مناسب با جزئیات کافی را در اختیار شما قرار دهند. اما بیشتر دوربین های امنیتی outdoor تصاویر را با کیفیت 1080p ضبط و پخش می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که شما به راحتی بتوانید جزئیات مربوط به اجسام و اشخاص را تشخیص دهید. این تصاویر معمولا حجم زیادی را اشغال نمی‌کنند و به آسانی به وسیله گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی قابل دسترس هستند.

البته مدل هایی از دوربین امنیتی با قابلیت ضبط تصاویر به صورت 4K نیز در بازار وجود دارد. اما مشکل اینجاست که دسترسی به تصاویر دوربین‌ها از طریق موبایل یا کامپیوتر، نیازمند یک ارتباط اینترنت بسیار قدرتمند است.

انتخاب دوربین برای فضای گسترده تر

جدا از بحث کیفیت تصاویر، بهتر است دوربین‌هایی را انتخاب نمایید که می‌توانند فضای گسترده‌تری را تحت پوشش قرار دهند. همچنین دید دوربین در شب هم یکی از موضوعاتی است که باید در هنگام خرید دوربین مداربسته به آن توجه کرد. بیشتر دوربین‌ها از LEDهای مادون قرمز برای ضبط تصاویر به صورت سیاه سفید در شب استفاده می‌کنند. اما دوربین‌های دیگری هم در بازار وجود دارند که با بهره‌گیری از یک نور سفید، می‌توانند تصاویری کاملا رنگی را در شب ضبط کنند. توصیه ما به شما این است برای خرید دوربین مدار بسته، به دنبال دوربین‌هایی با دید حداقلی ۹ متر در شب باشید.

آیا قابلیت تشخیص حرکت و یا صدا در خرید دوربین مداربسته مهم است ؟

اغلب دوربین های outdoor موجود در بازار به سنسوری مجهز هستند که هر گونه حرکتی را در محدوده دید دوربین تشخیص می‌دهند. این سنسورها همچنین می‌توانند در زمان تشخیص هر گونه حرکت مشکوک، با ارسال نوتیفیکشن و یا ایمیل، شما را از اتفاقاتی که در منزل یا محل کارتان رخ می‌دهد با خبر کنند. برخی از دوربین های امنیتی، پا را از این هم فراتر گذاشته‌اند. این دوربین ها با استفاده از تکنولوژی تشخیص صدا، شما را از اتفاقاتی که حتی دورتر از محدوده تحت پوشش دوربین‌ها رخ می‌دهند مطلع می‌سازند. البته برای این که سنسورهای تشخیص صدا بتوانند عملکرد بهینه‌تری داشته باشند، باید میزان حساسیت آن‌ها به صدا‌های محیط اطراف را تنظیم نمایید.

دوربین های مجهز به میکروفن

معمولا دوربین‌هایی که به میکروفون مجهز هستند، یک بلندگو کوچک نیز دارند. این بلندگو امکان برقراری ارتباط دو جانبه را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، شما علاوه بر این که می‌توانید صدای محیط را بشنوید، قادر هستید تا با شخصی که در آن محل قرار دارد صحبت کنید. در نتیجه این امکان فراهم خواهد بود تا از افراد مزاحم بخواهید تا سریعا منطقه را ترک کنند.

یک دوربین امنیتی چگونه تصاویر را ذخیره می‌کنند؟

تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها را می‌توان با روش‌های مختلف ذخیره سازی کرد. بسیاری از دوربین های موجود در بازار، امکان دسترسی کاربران به فضای ابری و ذخیره ویدیوها بر روی آن را فراهم می‌کنند. برخی تولید کنندگان این امکان را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. برخی شرکت ها هم برای استفاده از این قابلیت، حق عضویت جداگانه دریافت می‌کنند. شما می‌توانید بسته به نیاز خود، تصاویر را حتی تا ۳۰ روز بر روی فضای ابری ذخیره کنید. در این حالت و در صورت لزوم، به راحتی به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

اگر از امنیت فضای ابری اطمینان کامل ندارید، به شما توصیه می‌کنیم که از دوربین‌های مجهز به درگاه microSD استفاده نمایید. در این صورت می توانید ویدیوها را به صورت محلی ذخیره کنید. علاوه بر این، برخی دوربین‌ها این امکان را دارند تا تصاویر را بر روی حافظه USB و یا درایو‌های NAS ذخیره کنند.

ثبت تمام اتفاقات محل کار

اگر قصد دارید تا تمام اتفاقات فضای منزل یا محل کارتان را به صورت لحظه به لحظه ثبت کنید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از دوربین‌هایی با قابلیت CVR (Continues Video Recording) است. این دوربین‌ها قادر هستند تا تصاویر را به صورت 24/7 ضبط کرده و آن‌ها را تا ۳۰ روز بر روی حافظه ابری ذخیره کنند.

نکات دیگری که باید در خرید دوربین مداربسته (دوربین امنیتی) به آن دقت کنید:

یکی از ویژگی‌های مهم‌ دوربین‌های outdoor به غیر از ضبط تصاویر و ارسال پیام، توانایی برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌های هوشمند است. بسیاری از دوربین‌ها از قابلیت IFTTT پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت یک سرویس اینترنتی است که به شما اجازه می‌دهد با ساخت برنامه‌های کوچک (applet)، ارتباط دوربین‌های خود را با سایر دستگاه‌های IFTTT برقرار کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از یک کلید هوشمند، چراغ‌های خانه را روشن و یا خاموش کنید. از دیگر ویژگی‌های این قابلیت می‌توان به فعالسازی هوشمند آژیر در زمان تشخیص حرکت مشکوک در محل اشاره کرد.

بیشتر بخوانیم : آشنایی با تجهیزات خانه هوشمند

استفاده از دستیار هوشمند آمازون، الکسا و گوگل

به تازگی دوربین‌هایی وارد بازار شده‌اند که قابلیت برقراری ارتباط و اجرای دستورات صادر شده از دستیار هوشمند آمازون الکسا و همچنین دستیار صوتی گوگل را دارند. در نتیجه شما می‌توانید از طریق یک صفحه نمایش هوشمند، به تصاویر دوربین‌ها دسترسی داشته باشید. در صورت مجهز بودن خانه به هاب هوشند، شما می‌توانید دوربین‌های خود را به آن متصل سازید. این امر کمک می‌کند تا دوربین بتواند با سایر دستگاه‌های هوشمند خانه مانند قفل درها ارتباط تعامل داشته باشد.

برای خرید دوربین‌های outdoor باید چه مبلغی را پرداخت کنید؟

دوربین‌های outdoor‌ در مقایسه با نمونه‌های indoor قیمت بالاتری دارند. قیمت پایه این دوربین‌ها از ۱۰۰ دلار شروع شده و بسته به ویژگی‌های موجود در آن‌‌ها تا ۴۰۰ دلار هم ادامه خواهد یافت. تعداد دوربین‌هایی با عملکرد فوق‌العاده و قیمت مناسب در بازار بسیار زیاد است. اما به صورت کلی، قیمت این دستگاه‌ها ارتباط نزدیکی با قابلیت‌های موجود بر روی آن‌ها دارد. به عنوان مثال، دوربین‌هایی که از قابلیت تشخیص حرکت، تشخیص چهره، ضبط Time-Laps و … برخوردار هستند، در مقایسه با سایر نمونه‌ها قیمت بالاتری خواهند داشت.

دوربین D-Link Mydlink DCS-8600LH

در پایان مقاله بهترین دوربین را از نظر رسانه معتبر pcmag به شما معرفی می کنیم. این رسانه دوربین مدل DCS-860LH دی لینک به به عنوان “بهترین دوربین مداربسته از نظر قابلیت ها نسبت به قیمت” انتخاب کرده است.

بهترین دوربین 2021

این دوربین قابلیت نصب در فضاهای بیرونی و ضبط تصاویر به صورت HD را دارد. DCS-8600LH همچنین امکاناتی نظیر تشخیص حرکت و صدا، ذخیره اطلاعات بر روی حافظه ابری و پشتیبانی از سرویس‌های third-party را به کاربر ارائه می‌دهد.

مزایا

  • کیفیت تصویر برداری HD
  • ذخیره سازی تصاویر بر روی حافظه داخلی و یا ابری
  • تشخیص صدا و حرکت
  • سازگاری با دستگاه‌های هوشمند
  • پشتیبانی از دستیار صوتی آمازون الکسا و گوگل
  • راه اندازی آسان

معایب

  • عدم پشتیبانی از Apple