آشنایی با تجهیزات خانه هوشمند

زندگی هر روزه در حال هوشمندتر شدن است. همه ما هر روزه به شکلی با دستگاه های هوشمند در ارتباط هستم : درهایی که خود به خود باز می شوند، چراغ هایی که به صورت اتوماتیک راهرو را روشن می کنند، سیستم های گرمایشی/ سرمایشی که همیشه دمای محیط را در حالت مطلوب نگه می دارند و … . ” خانه هوشمند” به خانه ای گفته می شود که تجهیزات آن توسط یک سیستم کنترل کننده مرکزی مدیریت می شوند. در یک خانه یا ساختمان هوشمند از تجهیزاتی استفاده شده است که در کنار کارایی اصلی شان توسط فرمان های صوتی، نرم افزارهای تلفن همراه و یا به صورت از پیش تعریف شده قابل مدیریت و برنامه ریزی هستند.

استفاده از تحهیزات هوشمند، موجب صرفه جویی در وقت، بهینه سازی در مصرف انرژی ،کاهش هزینه های نگهداری و افزایش امنیت می شود . در تجهیزات خانه های هوشمند از چندین استاندارد ارتباطی مختلف استفاده می شود : زیگ بی ، زی ویو، وای فای و در موارد خاصی از تکنولوژی بلوتوث .

نمونه هایی از تجهیزات خانه هوشمند

یکی از اصلی ترین تجهیزات خانه های هوشمند دوربین های امنیتی هستند که به وسیله آنها می توانید به راحتی امنیت داخل و خارج خانه خود را تامین کنید. دوربین های مخصوص کودک به شما اجازه می دهند حتی در زمان هایی که در منزل حضور ندارید از وضعیت کودک خودتان با خبر باشید.

با استفاده از پریز هوشمند می توانید زمان روشن / خاموش شدن دستگاه ها را حتی از راه دور مدیریت کنید. می توانید قبل از رسیدن به منزل چای ساز را روشن کنید تا وقتی به منزل رسیدید چای شما آماده باشد .

سنسور آب کمک می کند تا به مخض نشتی آب از ماشین لباسشویی از آن مطلع شوید و قبل از اینکه خرابی بزرگ تری ایجاد شود سریعتر به دنبال راه چاره باشید .

سنسور های درب و پنجره هر گونه رفت و آمد غیر عادی در محل های غیر عادی را به شما گزارش می کند .

یکی از کارآمدترین تحهیزات خانه هوشمند پاورلاین ها هستند . از طریق پاور لاین می توانید با استفاده از بستر کابل کشی برق منزل خود، شبکه بی سیم / کابلی اینترنت خود را بدون نیاز به کابل کشی اضافه ای افزایش دهید. تکنولوژی پاورلاین ، اینترنت را روی بستر برق گسترش می دهد و به راحتی می توانید نقاط کور آنتن دهی منزل خود را پوشش دهید.

حتی می توانید از چندین دستگاه هوشمند به صورت ترکیبی استفاده کنید؛ مثلا هر گاه سنسور حرکتی شما رخدادی را شناسایی کرد دوربین شما شروع به ضبط صحنه کرده و آژیر خطر هم همزمان به صدا در بیاید.
اینها فقط چندین مورد ساده از ده ها مصرف تجهیزات هوشمند هستند . همانطور که می بینید خانه هوشمند یک کالای لوکس نیست بلکه یک نیاز ضروری و به صرفه در زندگی امروزی است.

سوالات تخصصی خودرا از ما بپرسید