ویدیوی آموزشی : آشنایی با روتر سیم کارتی  و تکنولوژی اینترنت همراه

دسترسی به اینترنت یکی از الزامات زندگی در قرن 21 است. استفاده از روتر سیم کارتی و اتصال به اینترنت همراه حتی در سفر، در کمپینگ، در روستاهای دوردست و حتی در جاده ها امکان شرکت در جلسات ، انجام امور کاری ، ارتباط با دیگران و … را فراهم می کند. بدون اینکه نیازی به حضور در یک مکان ثابت و دسترسی به اینترنت ثابت داشته باشید. روتر های سیم کارتی یا همان اصطلاح رایج تر مودم های قابل حمل موجب می شوند تا از طریق سیم کارت بتوانید به اینترنت دسترسی داشته و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

آشنایی با روتر های سیم کارتی

همانطور که پیش تر اشاره کردیم روتر های قابل حمل سیم کارتی 3G/4G دسترسی به اینترنت را از طریق اینترنت همراه برقرار می کنند . این روتر ها دارای 2 نوع آنتن هستند . آنتن اول که برای ارتباط سایر دستگاه ها با روتر به شکل وایرلس مورد استفاده قرار می گیرد. آنتن دوم برای ارتباط روتر با دکل های مخابراتی و برقراری اتصال اینترنت کاربرد دارد.

با استفاده از روتر های همراه در هر مکانی می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید . وقتی در یک کوهپایه در حال گذراندن تعطیلات هستید . وقتی در راه رسیدن به جلسه کاری هستید. حتی می توانید در مکان هایی که امکان استفاده از اینترنت ADSL وجود ندارد از طریق یک مودم 3G/4G به اینترنت وصل شوید .

انواع روتر 3G/4G

روتر های قابل حمل در 3 نوع داتنگل، مای فای و دسکتاپ وجود دارند :

  • روتر های دانگل : سیم کارت در درون یک دانگل قرار میگیرد. برق مصرفی دانگل ها از طریق پورت USB تامین می شود .
  • روتر های Mi-Fi: این روترها به راحتی قابل حمل هستند . برق مورد نیاز آنها از طریق باتری تامین می شود . در برخی از مدل ها قابلیت نصب یک کارت حافظه SD وجود دارد . می توانید اطلاعات و فایل ها را از طریق همین کارت حافظه با کسانی که به روتر/ مودم مای فای متصل هستند به اشتراک بگذارید.
  • دسکتاپ: همانطور که از اسم شان ییداست به صورت رومیزی استفاده می شوند. معمولا دارای چندین پورت LAN هستند که امکان اتصال کابلی را فراهم می کنند . می تواتنید به راحتی آنها را از هر خانه ای به خانه دیگر جا به جا کنید و زا طریق سیم کارت به اینترنت دسترسی داشته باشید .

در ویدیو آموزشی زیر به این مباحث و موضوعات بیشتری از جمله تاریخچه اینترنت همراه، روش تخصیص فرکانس ، بررسی تفاوت FDD و TDD ، معرفی روتر M2M یا ماشین به ماشین و … پرداخته ایم .