ویدیوی آموزشی : مودم و انواع تکنولوژی DSL

در یک تعریف ساده مودم دستگاهی است که سیگنال های آنالوگ را از مرکز مخابرات دریافت کرده و به سیگنال های دیجیتال و قابل درک برای کامپیوتر تبدیل می کند. همچنین زمانیکه کاربر اطلاعاتی را ارسال می کند برعکس این روند را انجام می دهد یعنی تبدیل سیگنال های دیجیتال به آنالوگ. مودم های بی سیم امروزی ترکیبی از یک مودم، روتر و اکسس پوینت هستند. در واقع این قابلیت را دارند که سیگنال ها را تبدیل کرده، مسیر ارسال بسته ها را تشخیص دهند و آن ها را به صورت کابلی و یا بی سیم در اختیار دستگاه ها قرار بدهند.

با پیشرفت تکنولوژی مودم های خانگی امروزه به نحوی از انواع تکنولوژی DSL استفاده می کنند. مودم های ADSL2+ ،ADSL2 ،ADSL و در این اواخر اسم مودم های VDSL و VDSL2 هم بیشتر به گوش می خورد. این مودم ها هر کدام در نوع سرویس دهی و سرعت اینترنتی که در اختیار می گذارند با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند. بهتر است با این دستگاه های خانگی بیشتر آشنا شویم.

بیشتر بخوانیم: DSLAM چیست و چگونه کار می کند ؟ قسمت اول ، قسمت دوم 

آشنایی با مودم های SOHO و انواع تکنولوژی DSL

در این آموزش ویدیویی از تاریخچه مودم های خانگی می گوییم. در مورد تکنولوژی DSL توضیح داده می شود و با شیوه عملکرد مودم های DSL بیشتر آشنا می شویم. نسخه های مختلف DSL را معرفی کرده و با یکدیگر از لحاظ سرعت مقایسه می کنیم. مودم وایرلس را تعریف می کنیم و می گوییم سیستم های بی سیم چگونه کار می کنند. درباره استانداردهای مختلف وایرلس به تفضیل صحبت خواهیم کرد. همچنین با پورت ها و درگاه های مودم، مصارف پورت USB موجود بر روی مودم، نحوه استفاده از کلید WPSو … بیشتر آشنا خواهیم شد .

سوالات تخصصی خود را از ما بپرسید