راهنمای دستیابی به بیشترین سرعت USB 3.2 Gen 2

در اینجا نکاتی را یادآوری می‌کنیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید بیشترین سرعت انتقال اطلاعات را با استاندارد USB 3.2 Gen 2×2 تجربه کنید.

امروزه کامپیوتر، موبایل و سایر وسایل الکترونیکی جزئی از زندگی ما شده‌اند. به همین دلیل، کارایی و کیفیت آن‌ها تبدیل به شاخصی مهم برای همه‌ی ما شده است. به طور خاص، سرعت انتقال اطلاعات بین کامپیوترها، موبایل‌ها و تجهیزات ذخیره‌سازی بسیار مهم است و محصولات و تکنولوژی‌های جدید با توجه به همین ویژگی، وارد بازار می‌شوند. برای بسیاری از مردم، انتخاب کالاهایی که مناسب آن‌ها باشد، کاری دشوار و همراه با سردرگمی‌ست. غریزه‌ی آن‌ها می‌گوید که مدلی را انتخاب کنند که بیشترین سرعت را دارد. با این حال، وقتی به دنیای واقعی پا می‌گذارند، احساس می‌کنند که سرعت انتقال اطلاعات به اندازه‌ی سرعت دلخواهشان نیست. همچنین ممکن است متعجب شوند که چرا سرعت واقعی انتقال اطلاعات کمتر از سرعتی است که شرکت سازنده ادعا کرده است.

نقش دستگاه میزبان، حافظه ذخیره‌سازی و کابل‌ها در بیشترین سرعت USB 3.2 Gen 2×2

اگرچه نسل جدید رابط ها و پورت های انتقال اطلاعات، وعده‌ی عملکرد و سرعت سریع‌تر را می‌دهند، ولی سرعت جابه‌جایی داده‌ها، به عوامل مختلفی بستگی دارد ؛ در واقع آن وعده‌ها بیشتر روی کاغذ صحت دارند. پس دفعه‌ی بعدی که یک هارد یا فلش مموری خریدید، نکاتی را مدنظر داشته باشید.

برای مثال، اگر قصد دارید فایل‌ها را از یک کامپیوتر به یک حافظه ذخیره‌سازی اکسترنال مثل فلش مموری یا هارد اکسترنال منتقل کنید، دو عامل وجود دارند که در دستیابی به بیشترین سرعت USB 3.2 Gen 2×2 دخیل هستند.

بیشترین-سرعت-USB

  • در درجه‌ی اول، دستگاه میزبان باید از این استاندارد و پورت پشتیبانی کند. اگر کامپیوتر شما پورت USB 3.2 Gen 2×2 دارد ولی حافظه ذخیره‌سازی اکسترنال، از استاندارد USB 3.0 پشتیبانی می‌کند امکان انتقال فایل‌ها وجود دارد (زیرا با استانداردهای قبلی سازگار است) ولی سرعت واقعی، به سرعت دستگاه با تکنولوژی قدیمی‌تر محدود می‌شود. در این مثال، فایل‌ها با سرعت USB 3.0 که 5 گیگابیت بر ثانیه است، منتقل می‌شوند و خبری از سرعت 20 گیگابیتی USB 3.2 Gen 2×2 نیست.

برای آشنایی بیشتر با USB 3.0 این مقاله را بخوانید: USB 3.0 چیست؟

  • در درجه‌ی دوم، کابلی هم که برای انتقال فایل استفاده می‌شود باید از استاندارد USB 3.2 Gen 2×2 پشتیبانی کند.

پس یعنی دستگاه میزبان، حافظه ذخیره‌سازی و کابل، هر سه باید از تکنولوژی USB 3.2 Gen 2×2 پشتیبانی کنند تا بتوانید از نهایت سرعت این استاندارد لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: درباره استاندارد USB 3.2 Gen 2×2