بررسی هدست گیمینگ XPG PRECOG ای دیتا توسط رسانه Performance-Computer

هدست گیمینگ XPG PRECOG اولین هدست مخصوص بازی حرفه‌ای در دنیا است که درایورهای دوگانه دارد. این هدست از هردو فرکانس بالا و پایین پشتیبانی می‌کند تا هیچ صدای مزاحمی نشنوید و تجربه‌ای فوق‌العاده در هنگام بازی کردن داشته باشید. بالشتک‌هایی که روی گوش قرار می‌گیرند، بسیار نرم و راحت طراحی شده‌اند و ارتفاع بند هدست به صورت خودکار تنظیم می‌شود. این ویژگی‌ها، کیفیت یک هدست استودیویی را تداعی می‌کند و برای یک بازی طولانی، به اندازه‌ی کافی راحت است.

جعبه‌گشایی هدست گیمینگ XPG PRECOG

همراه هدست گیمینگ XPG PRECOG یک کیف هم عرضه شده تا هنگام حمل‌ونقل از هرگونه خط و خش در امان باشد. علاوه بر این، در جعبه‌ی این هدفون گیمینگ، یک کابل کنترلر یو اس‌ بی Type-C با کارت صدای DSP، یک کابل 3.5 میلی‌متری با کنترلر داخلی، یک کابل تبدیل یو اس ‌بی Type C به Type A، یک کابل Y-splitter (تبدیل فیش صدا به AUX) و یک میکروفون با قابلیت جدا شدن وجود دارد.

کابل های مختلف xpg precog

کابل‌های مختلفی که به همراه این هدست عرضه شده‌اند، به شما کمک می‌کنند که بتوانید هدست را با پلتفرم‌های گوناگون مثل کامپیوتر شخصی، لپ ‌تاپ یا کنسول‌های بازی از جمله ایکس‌باکس و پلی‌استیشن استفاده کنید. همچنین امکان اتصال مستقیم هدست به کنسول یا کنترلر را فراهم می‌کنند.

کابل یو اس ‌بی Type-C یک تقویت‌کننده (آمپلی‌فایر) و مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) دارد. در بیشتر لپ ‌تاپ‌ های جدیدی که وارد بازار می‌شوند، از پورت یو اس‌ بی Type-C استفاده می‌شود که جایگزین مدل‌های قبلی یو اس ‌بی یعنی Type-A شده است. این هدفون ای‌دیتا از هر دو مدل پشتیبانی می‌کند تا هم برای لپ‌تاپ‌های جدید و هم مدل‌های قدیمی، قابل استفاده باشد. همانطور که گفتیم، یک کابل اضافی هم برای تبدیل یواس‌بی Type-C به Type-A به همراه هدست ارائه شده است.

کیف هدست گیمینگ xpg precog

اگر جک صدای قدیمی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از جک 3.5 میلی‌متری استفاده کنید؛ اما این کابل، آمپلی‌فایر ندارد. روی جک صدا، دکمه‌هایی برای کم و زیاد کردن صدا و قطع آن تعبیه شده است.

با ظاهر متفاوتی که هر کابل دارد، بعید است که کابل‌ها را به اشتباه به جای یکدیگر استفاده کنید. کیف هدست، محکم است؛ اما اگر بخواهید آن را بدون کوله‌پشتی حمل کنید، کمی بزرگ به نظر می‌رسد.

کیفیت صدای هدفون گیمینگ XPG PRECOG

هدفون گیمینگ ای‌دیتا XPG PRECOG درایورهای دوگانه‌ی هیبریدی با دو حالت الکترواستاتیک و دو حالت داینامیک دارد. حالت‌های صدا شامل یک صدای FPS فراگیر (ساراند) با 7.1 کانال و یک حالت پخش موزیک می‌شود.

حالت صدای فراگیر، بهترین گزینه برای یک تجربه‌ی بی‌نظیر در بازی کردن است. در این حالت، صدای قدم برداشتن را نیز به وضوح می‌شنوید. مهمتر اینکه صدای گلوله‌ها را دقیقا از محلی که به سمت کاراکتر شما شلیک می‌شوند، می‌شنوید؛ یعنی اگر از سمت چپ به کاراکتر شما در بازی شلیک شود، صدای گلوله از کاپ سمت چپ هدفون به گوش شما می‌رسد. عمق میدان از نظر صدا، واقعا باورنکردنی است؛ یعنی صدای چیزی که نزدیک شماست، نسبت به چیزی که دورتر است، بلندتر و واضح‌تر به گوش می‌رسد. حذف نویز محیط (ENC) نیز کاملا مؤثر عمل می‌کند و حتی اگر در یک محیط شلوغ حضور داشته باشید، شما را طوری غرق در بازی می‌کند که از محیط پیرامون جدا می‌شوید و خود را در محیط بازی تصور می‌کنید.

کیفیت صدای فوق العاده هدست کیمینگ xpg precog

در حالت صدای FPS صداهای بم کمتر شنیده می‌شود و کفه‌ی ترازو به سمت صداهای زیر، سنگینی می‌کند؛ ولی در حالت پخش موزیک، صدای بم، کمی بیشتر به گوش می‌رسد. این ویژگی باعث می‌شود در هنگام بازی، صداهایی که در فاصله‌ی دورتر و عمق بیشتری هستند، در پس‌زمینه‌ی صداهای بلندتر قرار بگیرند.

میکروفونی که برای این هدست ای‌دیتا عرضه شده، مقاوم و راحت است؛ به هر حالتی که بخواهید تنظیم می‌شود و حتی اگر حرکت کنید، در جای خود ثابت می‌ماند.

سهولت استفاده از هدست گیمینگ XPG PRECOG

هدست گیمینگ XPG PRECOG روی گوش قرار می‌گیرد و به لطف راحتی آن، می‌توانید ساعت‌های طولانی به بازی کردن ادامه دهید، بدون اینکه خستگی در ناحیه‌ی گوش به سراغ شما بیاید. فوم‌هایی که در بالشتک‌های این هدست به کار رفته‌اند، بسیار نرم و راحت هستند و با مواد اولیه‌ی بسیار باکیفیت طراحی شده‌اند. این فوم‌ها به خوبی روی گوش قرار می‌گیرند و به اصطلاح فیت می‌شوند تا حذف نویز محیط (ENC) به بهترین شکل انجام گیرد. بالشتک‌ها در قسمت بالای هدفون نیز قطر و راحتی بیشتری دارند تا تضمین شود که فوم‌ها به گردن و فک فشار وارد نمی‌کنند. کاپ‌های هدست XPG PRECOG چرخش 90 درجه‌ای دارند تا در هر شرایطی، روی گوش کاملا فیت شوند و بیشترین راحتی و حذف کامل نویزها را به ارمغان بیاورند.

بالشتک‌های گوش قابل تعویض هستند؛ اما تعویض آن‌ها اندکی مهارت نیاز دارد. قسمت زیرین بالشتک، یک پلاستیک منعطف دارد که به یک محفظه بر روی هدفون قفل می‌شود و باعث چرخش کاپ هدست می‌گردد. بالشتک باید کاملا دقیق در محفظه‌ی خود قرار گیرد تا محکم شود. ممکن است این کار، دقت بیشتری بخواهد که قبل از تعویض، باید این نکته را مد نظر داشته باشید.

هدست ای‌دیتا XPG PRECOG دو بند دارد که یکی از آن‌ها کاربردی‌تر است. بند پایینی، به صورت خودکار تنظیم می‌شود که البته محدوده‌ی مشخصی دارد. بند بالایی ارتفاع هدفون را به سادگی بیشتر می‌کند. ترکیب رنگ قرمز با رنگ مشکی هدفون، جلوه‌ای رنگی به بندها بخشیده است.

نتیجه‌گیری

به طور کلی، ADATA XPG PRECOG یک هدست فوق‌العاده است، مخصوصا وقتی که در کنار هدست‌هایی با قیمت مشابه قرار می‌گیرد. این هدست ای‌دیتا، تحسین فعالان حوزه‌ی تکنولوژی را به دست آورده است و می‌تواند به خوبی با سایر برندهای هدفون از جمله استرو (Astro)، ریزر (Razer) و استیل‌سریز (SteelSeries) رقابت کند. شرکت ای‌دیتا هدست بسیار باکیفیتی را تولید کرده است و بدون شک، سال به سال مدل‌های جدیدتری را ارائه خواهد کرد. هدست گیمینگ XPG PRECOG از نظر قیمت واقعا به‌صرفه است و نمی‌توانید ایرادی به آن بگیرید. اگر می‌خواهید هدست حرفه‌ای بخرید، این هدفون ADATA به امتحانش می‌ارزد.