راهنمای خرید درایو SSD ای دیتا

این روزها زمانی که صحبت از ذخیره‌سازی در کامپیوترهای شخصی می‌شود، همه به‌جای نام بردن از هارد دیسک سنتی (HDD)، یک جایگزین سریع‌تر و مطمئن‌تر یعنی اس اس دی (SSD) را معرفی می‌کنند.

شرکت ADATA، به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در فناوری مموری‌های پیشرفته، طیف گسترده‌ای از انواع SSDها را تولید می‌کند که به کاربران امکان تجربه سرعتی متفاوت در کامپیوتر شخصی خود را می‌دهد. در این مقاله به بررسی انواع مدل‌های SSD ای دیتا و مشخصات آن‌ها می پردازیم.

اس اس دی یا SSD

از آنجا که هارد دیسک ها شامل اجزای متحرک و فایل‌های فرگمنتی هستند که افت سرعت را موجب می‌شوند، انواع SSD ای دیتا با فناوری فلش مبتنی بر NAND 3D نظیر مدل SU800 فاقد هر گونه اجزای متحرک کاهنده سرعت هستند. اجازه بدهید نگاه دقیق‌تری به انواع مدل های SSD ای دیتا بیندازیم: 

اس اس دی همه‌کاره SU800

اس اس دی همه‌کاره SU800

اگر به دنبال یک SSD سریع، مطمئن و کوچک می‌گردید، SU800 بهترین انتخاب است. این درایو بهره‌مند از فناوری 3D-NAND، مجهز به DRAM Catch Buffer و با سرعت خواندن 560MB/s، سرعت رایت 520MB/s و سرعت بوت چهار برابر سریع‌تر از HDDهای متداول در بازار است. SSD ای دیتا مدل SU800 انتخابی ایده‌‌آل برای کاربران لپ‌تاپ و PC علاقه‌مند به افزایش عملکرد دستگاه می‌باشد. این درایو با سرعت انتقال بالای داده، امکان انجام چندین کار به‌صورت همزمان از جستجو در اینترنت تا مدیریت اسناد، ویرایش ویدئو تا بازی آنلاین را برای شما فراهم می‌سازد.

 اس اس دی اقتصادی SU650

 اس اس دی اقتصادی SU650

کاربران PC که علاقه‌مند به SSDهای با کیفیت و ظرفیت بالا با یک قیمت مناسب هستند، تنها باید به دنبال SSD ای دیتا مدل SU650 باشند.

زمانی که صحبت از ذخیره‌سازی داده‌ها در حجم ترابایت می‌شود، معمولاً کاربران PC به دلیل قیمت بالای SSDها به سمت خرید هارد دیسک گرایش دارند؛ اما با وجود تغییرات قیمتی که SU650 داشته است، یک SSD 480 گیگابایتی به دلیل سرعت بالاتر و عملکرد پایدارتر به نسبت انواع مرسوم هارد دیسک، انتخاب عاقلانه‌تری است.

SU650 با بهره‌گیری از فناوری 3D-NAND و کنترلر ویژه ای دیتا، سرعت خواندن تا 520MB/s و سرعت رایت تا 450MB/s را فراهم می‌کند.

اس اس دی حرفه‌ای XPG SX8200 Pro

درایو SSD t,r hguhni SX 8200 Pro

اگر به دنبال اسمبل کردن سریع‌ترین کامپیوتر هستید، SSD ای دیتا  مدل XPG SX8200 Pro تنها درایوی است که می‌تواند رویای شما را محقق کند.

سرعت فوق‌العاده بالای خواندن و رایت (به ترتیب) حداکثر تا 3,500MB/s و 3,000MB/s این درایو، شش برابر سریع‌تر از SSDهای متداول SATA است. XPG SX8200 Pro جزو سریع‌ترین SSDهای M2 مبتنی بر NVMe است. XPG SX8200 Pro یک فایل فیلم تمام HD را تنها ظرف یک ثانیه ذخیره می‌کند.  این درایو بهره‌مند از فناوری 3D-NAND و مجهز به کنترلر قدرتمند سیلیکون موشن (SMI) است.

سرعت بالای SX8200 Pro به همراه مشخصات ویژه‌اش، آن را به انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به فناوری، گیمرهای حرفه‌ای و متخصصانی که نیاز به یک درایو با عملکرد فوق‌العاده دارند تبدیل کرده است. یک درایو بسیار مطمئن، در کلاس بالای ظرفیت برای انجام یک فعالیت حرفه‌ای ادیت ویدئو یا مدل‌سازی سه بعدی توسط نرم‌افزار و یا انجام بازی‌های بسیار حرفه‌ای.

SSD اکسترنال

انواع SSD اکسترنال ای دیتا  با سرعتی فوق‌العاده در چندین مدل مختلف به شما آزادی عمل کافی در انجام هر فعالیتی را می‌دهد. این درایوها طوری طراحی شده‌اند که به راحتی در کیف پول یا جیب جای بگیرند، ضمن اینکه قابلیت ذخیره‌سازی دنیایی از اطلاعات و سرعتی سریع جهت انتقال آن‌ها به لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی را برای شما فراهم می‌کنند.

SSD اکسترنال SD700 یک انتخاب برای آنان که به سرعت نیاز دارند

اس‌اس‌دی اکسترنال ضد‌آب،ضدضربه و ضد‌گردوغبار

این SSD اکسترنال سامسونگ ترکیبی از سرعت بالا و سبک طراحی خاص است. با بهره‌گیری از فناوری فلش  3D-NAND، SD700 انتقال سریع ویدئوها، فیلم‌ها، بازی‌های با گرافیک بالا و … را برای شما فراهم می‌کند؛ با سرعت فوق‌العاده و امنیت بالا حتی نسبت به انواع سیستم‌های ذخیره ابری.

حداکثر سرعت انتقال این مدل SSD حداکثر تا 440MB/s است که 4.5مرتبه سریع‌تر از هارد اکسترنال است. این SSD کوچک و فشرده است و در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود. استحکام بدنه آن به حدی است دارای استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 است. علاوه براین، SD700 مقاوم در برابر آب و گردو غبار و دارای IP68 است.

سرعت مناسب SD700 اجرای مطلوب برنامه‌ها و بازی‌ها بر روی درایو را به راحتی امکان‌پذیر می‌سازد. قابلیت سازگاری آن با دستگاه‌های پرتابلی نظیر گوشی‌های هوشمند اندرویدی امکان انتقال داده‌ها را به صورت یکپارچه فراهم می‌سازد.

SSD اکسترنال SE730H ، یک انتخاب حرفه ای

SSD اکسترنال SE730H ، یک انتخاب حرفه ای

در عصری که تولید و اشتراک محتوای پویا یک امر مداوم و ثابت است، استفاده از فناوری‌هایی که فعالیت انتقال داده را به سرعت انجام دهند، به موضوعی ضروری تبدیل شده است. SE730H، با بهره‌گیری از فناوری USB 3.2 Gen 2 قادر به پشتیبانی از این موضوع در سریع‌ترین حالت ممکن خواندن و رایت داده است. فناوری به کار رفته در این مدل SSD  ای دیتا عملکرد فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حداکثر سرعت خواندن این درایو 500MB می رسد به نحوی که قابلیت ذخیره‌سازی یک ویدئوی 4K UHD با رزولوشن بالا  (5GB) را تنها در عرض 10 ثانیه دارد. این ویژگی بدان معناست که تولید‌کنندگان محتوا که برنامه‌های ویرایش فیلم و تصویر را مستقیما از درایو اجرا می‌کنند، سطح عملکردی پایدار و بسیار سریعی را در انجام فعالیت خود تجربه می‌نمایند.

این SSD کوچک و فشرده است و در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود. استحکام بدنه آلومینیومی آن به حدی است دارای استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 می باشد. علاوه براین، SD700 مقاوم در برابر آب و گردو غبار و دارای IP68 است.

علاوه بر مدل های ذکر شده در این راهنما، می توانید برای آشنایی بیشتر با درایوهای SSD به این لینک مراجعه کنید. همچنین با کلیک روی این لینک با درایوهای اکسترنال SSD ای دیتا بیشتر آشنا خواهید شد.