بهترین حافظه‌های SSD موجود با ظرفیت 1 ترابایت

خرید حافظه SSD با توجه به قیمت نسبتا بالایی که دارد، خیلی‌ها را مردد می‌کند! SSD های با ظرفیت کم، قیمت ارزان‌تری دارند اما نیاز کاربران را برآورده نمی‌کنند و SSD های با ظرفیت بالا هم گران هستند. با این حال همیشه حد وسط بهتر است؛ خرید SSD یک ترابایتی!

حافظه SSD 1 ترابایتی در بازار ایران با قیمت‌های مناسبی به فروش می‌رسد و البته ظرفیت آن هم برای نصب برنامه‌ها مختلف و انجام بازی‌های سنگین کافیست. در بازار ایران برندهای متعددی اقدام به عرضه بهترین SSD 1 ترابایتی کرده‌اند اما برند ای دیتا (ADATA) بهترین برند SSD به‌شمار می‌رود.

در این مقاله قصد داریم شما را با سه مدل از جدیدترین و بهترین SSD 1 ترابایتی شرکت ای دیتا که در بازار ایران هم طرفداران زیادی دارد آشنا کنیم. اگر قصد خرید اس اس دی دارید این مقاله را از دست ندهید.

درایو SSD ای دیتا مدل LEGEND 970

اگر به دنبال یک حافظه SSD 1 ترابایتی قدرتمند و با سرعت بالا هستید، شرکت ای دیتا (ADATA) حافظه LEGEND 970 را پیشنهاد می‌کند. این حافظه SSD از آخرین نسل رابط PCIe بهره می‌برد و به همین دلیل سرعت بالایی برای انتقال داده‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین اس اس دی 1 ترابایت

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول را بیان می‌کنیم:

1. سرعت خواندن و نوشتن فوق‌العاده

فارغ از اینکه SSD چه ظرفیتی داشته باشد، سرعت یکی از مهم‌ترین پارامترهاست. حافظه SSD ای دیتا مدل LEGEND 970 به دلیل برخورداری از رابط PCIe نسل 5 بالاترین سرعت را برای انتقال داده‌ها در اختیار سیستم قرار می‌دهد.

این حافظه SSD سرعت بالا، برای خواندن و نوشتن متوالی داده‌ها سرعتی معادل 10 هزار مگابایت در ثانیه ارائه می‌دهد که سرعتی فوق‌العاده بالاست. سرعت این SSD نسل پنجم تا 2 برابر سریع‌تر از اس اس دی‌های نسل چهارم و تا 6 برابر سریع‌تر از SSD های نسل سوم است.

بنابراین به راحتی می‌توانید سیستم عامل خود را روی این حافظه نصب کرده و از سرعت اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین کامپیوتر لذت ببرید.

2. سازگاری با آخرین پلتفرم‌های اینتل و AMD

یکی از کارهای جالبی که شرکت ای دیتا در تولید محصولات خود انجام می‌دهد، سازگار کردن محصولات با پلتفرم‌های معروف جهانی‌ست. فرقی نمی‌کند کامپیوتر شما به مادربردهای اینتل مجهز باشد یا AMD ، این SSD شرکت ای دیتا برای شما قابل استفاده است.

سازگاری با آخرین پلتفرم‌های اینتل و AMD به گیمرها و کاربران حرفه‌ای اجازه می‌دهد جدیدترین سخت‌افزارهای روز دنیا را در کنار این SSD داشته باشند.

3. دارای سیستم خنک کنندگی حرفه‌ای

شرکت ای دیتا به طور ویژه روی سیستم خنک کننده LEGEND 970‌ به عنوان بهترین SSD 1 ترابایتی کار کرده است. قبل از هرچیز باید بدانید که به دلیل سرعت بالای انتقال داده‌ها توسط PCIe 5.0، گرمای زیادی روی SSD تولید می‌شود.

مهندسان شرکت ای دیتا به منظور خنک کردن SSD پره‌های آلومینیومی دو لایه‌ای طراحی کرده‌اند که برای به وجود آوردن یک مجرای هوای متراکم و منحرف کردن هوای سرد و گرم استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید که هیت سینک SSD از قبل روی آن نصب شده است و حتما قبل از انتخاب این محصول، باید فضای موجود روی مادربرد را بررسی کنید تا با اندازه SSD سازگاری داشته باشد.

4. استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا

شرکت ADATA همیشه به استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا معروف است. حافظه SSD مدل LEGEND 970 به مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها مجهز شده که عبارت است از:

  • استفاده از الگوریتم کش SLC
  • دارای IOPS خواندن/نوشتن تصادفی 4K
  • دارای مکانیزم تصحیح خطا LDPC
  • دارای فناوری رمزگذاری سطح بالا 256 بیتی AES

5. مجهز به نرم افزار SSD Toolbox

نرم افزار اختصاصی شرکت ای دیتا با نام ADATA SSD Toolbox به کاربران در مدیریت این حافظه SSD کمک می‌کند. کافیست روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود این نرم‌افزار را نصب کنید تا به صورت لحظه‌ای از سلامت SSD اطلاع پیدا کنید.

از سوی دیگر، این نرم‌افزار به شما اطلاعاتی مانند دمای عملیاتی، طول عمر و میزان ظرفیت باقیمانده را نشان می‌دهد تا با دید بهتری، SSD را مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین نرم افزار تست سلامت و تعمیر SSD؛ Adata SSD Toolbox

6. گارانتی 5 ساله آونگ

با خرید SSD 1TB ای دیتا می‌توانید از خدمات پس از فروش شرکت آونگ هم استفاده کنید. شرکت ایرانی آونگ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش و نماینده برگزیده کمپانی ADATA‌ در ایران، این حافظه SSD را تا 5 سال گارانتی کرده است.

بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل یا نقص در عملکرد SSD می‌توانید با کارشناسان آونگ تماس گرفته و در صورت نیاز SSD خود را به صورت رایگان تعمیر یا تعویض کنید.

بیشتر بخوانید : قبل از خرید SSD بخوانید: بهترین گارانتی SSD در ایران

حافظه اس اس دی مدل LEGEND 850 LITE ای دیتا

دومین حافظه اس اس دی که در این مقاله معرفی می‌کنیم یک SSD پرسرعت از شرکت ای دیتاست که با سه ظرفیت 500GB و 1 و 2 ترابایتی تولید شده است. حافظه SSD مدل LEGEND 850 LITE برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای مناسب است.

خرید SSD 1tb

ویژگی‌های مهم این حافظه SSD 1 ترابایتی عبارت است از:‌

1. سرعت بالای خواندن و نوشتن

حافظه SSD مدل LEGEND 850 Lite شرکت ای دیتا برای انتقال داده‌ها سرعت بالایی در اختیار سیستم قرار می‌دهد. این حافظه برای خواندن اطلاعات 5 هزار مگابایت بر ثانیه و برای نوشتن آنها 4200 مگابایت بر ثانیه در نظر گرفته است.

این حافظه از آخرین نسخه از رابط PCIe Gen4 x4 استفاده کرده و به همین دلیل است که سرعت انتقال داده‌ها در آن به طور چشمگیری زیاد شده است.

در این SSD PCIe 4.0 سرعت انتقال داده‌های حافظه ای دیتا تا 3 برابر سریع‌تر از حافظه‌های نسل سوم PCIe و تا 9 برابر سریع‌تر از حافظه‌هایی با رابط SATA است.

2. سازگار با کنسول PS5

این حافظه SSD‌ به دلیل معماری و ابعادی که دارد می‌تواند برای کنسول بازی PS5 هم استفاده شود. گیمرهایی که به دنبال SSD برای پلی استیشن خود هستند تا علاوه بر افزایش ظرفیت، سرعت اجرای بازی‌ها را بیشتر کنند،‌ این SSD به گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

به دلیل بهره‌مندی از رابط PCIe 4.0، این SSD توانسته با کنسول‌های بازی سازگاری داشته باشد. همچنین سرعت بالای این SSD روی کیفیت اجرای بازی تاثیر خوبی گذاشته و از به وجود آمدن لگ و خطاهای تصویری جلوگیری می‌کند.

3. مجهز به فناوری‌های متعدد

شرکت ای دیتا محصولات خود را به آخرین و جدیدترین فناوری‌های روز دنیا مجهز می‌کند. حافظه اس اس دی مدل LEGEND 850 Lite هم از این قاعده مستثنی نیست. برخی از مهم‌ترین فناوری‌های استفاده شده در این محصول عبارت است از:

  • قابلیت 3D-stacked فلش مموری
  • فناوری SLC Caching
  • فناوری امنیتی LDPC
  • فناوری امنیتی AES 256-bit Host Memory Buffer

4. دارای هیت سینک با قدرت خنک‌کنندگی بالا

مهندسان شرکت ای دیتا از هیت سینک مشکی قدرتمندی برای خنک کردن این حافظه SSD استفاده کرده‌اند. این هیت سینک با تزئینات برنزی و سطوح صیقلی طراحی شده و گرما را از سطح SSD‌ به خارج از آن انتقال می‌دهد.

5. دارای گارانتی 3 ساله آونگ

این محصول شرکت ADATA با گارانتی 3 ساله آونگ عرضه می‌شود. حافظه‌های SSD‌ به دلیل اینکه از اطلاعات و فایل‌های مهم کاربران نگهداری می‌کنند،‌‌ بهتر است با گارانتی‌های طولانی مدت عرضه شوند.

آونگ به عنوان یکی از معروف‌ترین شرکت‌های ایرانی ارائه دهنده گارانتی در ایران، این محصول را تا 2 سال گارانتی کرده است. در صورت بروز هرگونه مشکل برای SSD می‌توانید با کارشناسان آونگ تماس گرفته و در صورت نیاز، SSD را برای تعمیر یا تعویض به نمایندگی‌های آونگ در سراسر ایران ارسال کنید.

حافظه اس اس دی مدل LEGEND 750 ای دیتا

یکی دیگر از بهترین SSD 1‌ ترابایتی که در بازار ایران هم طرفداران زیادی دارد، حافظه مدل LEGEND 750‌ شرکت ای دیتا است. این محصول با فرم فاکتور M.2 2280 و دو ظرفیت 500GB و 1 ترابایتی به بازار عرضه شده است.

بهترین SSD 1tr

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این حافظه SSD‌ را بیان می‌کنیم:

1. سرعت مناسب برای کاربران خانگی

برخلاف دو مدل حافظه SSD‌ قبلی که سرعت خواندن و نوشتن بیشتری داشتند، حافظه مدل LEGEND 750‌ سرعت انتقال مناسبی برای کاربران خانگی دارد. این سرعت انتقال با قیمت محصول متناسب شده تا همه کاربران، حتی کاربران معمولی هم با بودجه کم بتوانند بهترین SSD 1tr را خریداری کنند.

سرعت خواندن LEGEND 750 برابر با 3500 و سرعت نوشتن آن برابر با 3000 مگابایت بر ثانیه است. این سرعت به لطف وجود رابط PCIe 3.0 و فناوری NVMe 1.3 روی این حافظه به دست آمده است.

2. هیت سینک آبی برنزی

برای خنک کردن بدنه حافظه‌های SSD از هیت سینک استفاده می‌شود. طراحان شرکت ای دیتا،‌ یک هیت سیت آبی رنگ با لبه‌های برنزی برای این محصول در نظر گرفته‌اند تا جذابیت بصری آن را چند برابر کنند.

در کنار ظاهر زیبای LEGEND 750، این هیت سینک می‌تواند دمای بدنه ماژول را تا 15 درصد خنک کند تا آسیبی به حافظه وارد نشود.

3. دارای گارانتی 5 ساله

شرکت ایرانی آونگ برای حافظه اس اس دی ای دیتا مدل LEGEND 750 گارانتی 5 ساله در نظر گرفته است. این محصول هم مانند سایر محصولات ای دیتا، با گارانتی آونگ در بازار ایران به فروش می‌رسد.

نکته جالب درباره گارانتی محصولات ای دیتا در ایران این است که شرکت آونگ به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده گارانتی محصولات ADATA در ایران معرفی شده و وجود نمایندگی‌های متعدد که کیفیت بالای خدمات پس از فروش در این انتخاب بی‌تاثیر نبوده است.

سخن پایانی

در این مقاله سه نمونه از بهترین SSD 1 ترابایتی را معرفی کردیم. هر سه SSD توسط کمپانی ADATA ساخته شده‌اند و هر سه مدل هم با گارانتی آونگ در بازار ایران به فروش می‌رسند.

شما نیز می‌توانید نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را درباره این سه SSD فوق العاده در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.