بهترین هاردهای اکسترنال ای دیتا با ظرفیت بالای 1 ترابایت

تقریبا هیچ چیز به اندازه نبود فضای کافی برای ذخیره فایل‌ها آزاردهنده نیست. استفاده از هاردهای اکسترنال یکی از بهترین راه حل‌ها برای این موضوع است. با کمک هارد اکسترنال به راحتی می‌توانید فایل‌های بیشتری را ذخیره کرده و از تصاویر و ویدیوهای با ارزش خود محافظت کنید.

اما هاردهای اکسترنالی وجود دارند که با ارائه ویژگی‌های کاربردی و مشخصات مناسب، مزایای بیشتری را نسبت به رقبا در اختیار شما قرار می‌دهند. استفاده از بهترین هارد اکسترنال قطعا امنیت و محافظت بیشتری را برای فایل‌های شما به همراه دارد و باعث می‌شود تا با خیال راحت از تمام ظرفیت آن برای ذخیره آرشیو ویدئویی مورد علاقه تان استفاده کنید.

باید به این نکته هم اشاره کرد که وجود برندهای مختلف باعث شده تا انتخاب هارد اکسترنال با ظرفیت بالای 1 ترابایت کمی دشوار به نظر برسد. ولی هاردهای اکسترنال ADATA با امکاناتی که ارائه می‌دهند کمی کار انتخاب را راحت‌تر کرده‌اند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین هاردهای اکسترنال ای دیتا با ظرفیت بالای 1 ترابایت بپردازیم. البته برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را از این لیست داشته باشید، ابتدا باید با نکات مهم در خرید هارد اکسترنال آشنا شوید.

نکات مهم در خرید هارد اکسترنال

هر کدام از هاردهای اکسترنال ویژگی‌های مختلفی دارند که باید متناسب با نیاز خود، بهترین مدل را انتخاب کنید. در ادامه به ارائه مهمترین نکات برای خرید هارد اکسترنال می‌پردازیم که بهتر است هنگام خرید آن‌ها را در نظر بگیرید:

ظرفیت هارد

قبل از هر اقدامی باید فضای مورد نیاز خود را تعیین کنید. برای این کار حجم تمام فایل‌ها، تصاویر، ویدیوها و اسناد خود را برآورد کنید و علاوه بر آن‌ها مقدار فضای اضافی مورد نیاز را نیز تخمین بزنید.

با انجام این کار، درک درستی از میزان فضای مورد نیاز دارید و هنگام خرید سردرگم نخواهید بود. امروزه هاردهای اکسترنال از 250 گیگابایت تا چند ده ترابایت وجود دارند و طیف وسیعی از کاربری‌های مختلف را پوشش می‌دهند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید هارد اکسترنال با ظرفیت پایین

سازگاری

همانطور که می‌دانید سخت افزار و سیستم‌ عامل‌های مختلف باعث شده است تا شرکت‌های سازنده لوازم کامپیوتری، نسخه‌های مختلفی از هاردهای اکسترنال خود را برای سازگاری با سیستم عامل ویندوز، مک یا غیره ارائه دهند.

بنابراین قبل از خرید، از سازگاری هارد اکسترنال مورد نظر با سخت و سیستم عامل کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید. خواندن دقیق مشخصات محصول در این زمینه می‌تواند شما را راهنمایی کند.

به اتصالات هارد اکسترنال نیز توجه کنید. اکثر هاردهای اکسترنال برای اتصال به کامپیوتر از پورت‌های USB استفاده می‌کنند، با این حال تعدادی از آن‌ها وجود دارند که برای بهبود سرعت انتقال اطلاعات یا گاها ایجاد تمایز از درگاه‌های دیگری مانند تاندربولت بهره می‌برند. بنابراین این موضوع را هم نباید فراموش کنید.

قابلیت حمل

شاید در ابتدا پرداختن به این موضوع کمی مسخره بنظر برسد، زیرا شما در حال خریدن یک هارد قابل حمل هستید، بنابراین تمام این هاردها قابل حمل بوده و اساسا نباید مشکلی از این بابت وجود داشته باشد. اما باید بدانید که قابلیت حمل به درجات مختلفی دسته بندی می‌شود که بر اساس نیاز شما می‌تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال هاردهای اکسترنال چند ترابایتی وجود دارند که تنها برای استفاده رومیزی طراحی شده‌اند، اما بعضی از آن‌ها در ابعاد کوچک و وزن سبک برای افرادی که همیشه در مسافرت هستند در نظر گرفته شده‌اند.

هارد اکسترنال برای لپ تاپ

در واقع بطور کلی افزایش ظرفیت هارد اکسترنال ارتباط مستقیمی با وزن و ابعاد آن خواهد داشت. با درک تفاوت قابلیت حمل در هاردهای اکسترنال مختلف و تطابق آن با نیاز خود می‌توانید به راحتی مدل مناسب را انتخاب کنید.

سرعت و عملکرد

یکی از معیارهایی که هنگام خرید هارد اکسترنال مورد توجه همگان است، قطعا سرعت و عملکرد آن هارد است. هاردهای اکسترنال معمولی سرعت 5400 rpm (دور در دقیقه) را ارائه می‌دهند که برای انجام کارهای روزمره مناسب هستند، اما اگر نیاز به سرعت بالاتری دارید بهتر است مدل‌های 7200 rpm را انتخاب کنید و از سرعت بالاتر آن‌ها لذت ببرید.

در مواردی که فکر می‌کنید درایو های اکسترنال HDD(همان هاردهای اکسترنال) نمی‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند، خرید یک درایو اکسترنال SSD با سرعت فوق العاده قطعا پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. درایو های SSD، علاوه بر سرعت، دوام و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند که البته قیمت بالای آن‌ها را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید : طول عمر واقعی هارد اکسترنال به همراه 8 نکته که بهتر است بدانیم

1 ترابایت یا بیشتر؟

پاسخ به این سوال در حالت کلی بستگی به میزان فضای مورد نیاز و کاربری مورد نظر شما دارد، اما استفاده از ظرفیت‌های بالای 1 ترابایت باعث می‌شود تا بتوانید علاوه بر آرشیو و ذخیره فایل‌ها، از آن به عنوان ابزاری برای گرفتن بک آپ نیز استفاده کنید تا در صورت مشکل بتوانید به راحتی سیستم عامل خود را بازیابی کنید.

همچنین از قیمت مقرون به صرفه و ارزش خرید بالا در ظرفیت‌های بالاتر از 1 ترابایت نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد. بنابراین توصیه ما خرید هارد اکسترنال با ظرفیت حداقل 2 ترابایت است. در ادامه به معرفی لیستی از بهترین هارد اکسترنال با ظرفیت بالای 1 ترابایت می‌پردازیم:

بهترین هاردهای اکسترنال ای دیتا با ظرفیت بالای 1 ترابایت

وجود انواع برندها با ظرفیت‌‌ و ویژگی‌های مختلف، انتخاب بهترین هارد اکسترنال را کمی دشوار کرده است. در این بین برند نام‌آشنای ADATA با ارائه هاردهای اکسترنال با بروزترین امکانات، ویژگی‌های منحصر بفرد و ظرفیت‌های متنوع به عنوان یکی از محبوب ترین تولید کنندگان هارد در جهان محسوب می‌شود.

1.هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro

هارد اکسترنال HD710 Pro با ارائه مشخصات فوق العاده در کنار قیمت مناسب به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار تبدیل شده است. ظرفیت این هارد از 1 تا 5 ترابایت متغیر بوده که بسته به نیاز خود می‌توانید مدل دلخواه را تهیه کنید.

از مهمترین ویژگی‌های HD710 Pro می‌توان به گواهینامه IP68 برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار، قابلیت ضد شوک، پوشش سه لایه مستحکم، بهره مندی از USB 3.1 و 3.2 (در نسخه‌های جدید)، سازگاری با ویندوز و مک و گارانتی 4 ساله شرکت آونگ اشاره کرد.

2.هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G

اولین هارد اکسترنال با نورپردازی RGB در جهان! هارد اکسترنال HD770G از زیباترین گزینه‌های موجود در بازار است.

بهره مندی از گواهینامه IP68 برای جلوگیری از ورود آب و گرد و غبار به داخل هارد، ساختار سه لایه و قدرتمند، استفاده از رمزگذاری AES برای اطمینان از امنیت، ظرفیت 1 و 2 ترابایتی به همراه درگاه USB 3.2 از مهمترین خصوصیات این هارد محبوب است.

3.هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720

هارد اکسترنال HD720 ویژگی‌های یکسانی با مدل 710 Pro دارد. تنها تفاوت آن‌ را می‌توان عدم پشتیبانی از ظرفیت‌های بیشتر از 2 ترابایت و ظاهر لانه زنبوری دانست.

4.هارد اکسترنال ای دیتا مدل HM800

هارد اکسترنال HM800 را می‌توان غول هاردهای اکسترنال ای دیتا دانست! این هارد با ظرفیت های 4، 6 و 8 ترابایتی به بازار عرضه شده است. بنابراین اگر ظرفیت‌های کمتر پاسخگوی نیاز شما نیست، حتما HM800 را مدنظر قرار دهید. یکی از جذاب ترین قابلیت‌های هارد HM800، قابلیت اتصال آن به تلویزیون و ضبط برنامه‌های آن است. در واقع به کمک این هارد می‌توانید آرشیو عظیمی از تمام برنامه‌های مورد علاقه خود داشته باشید.

5.هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD830

اگر به دنبال هارد اکسترنال با مقاومت بالا هستید، هارد اکسترنال HD830 برای شما ساخته شده است. این هارد با هدف حداکثر دوام و ماندگاری به ساختار سه لایه آلومینیومی مجهز شده است تا در هر مکانی قابل استفاده باشد.

ضد آب، ضد گرد و غبار و ضد شوک عباراتی هستند که همیشه همراه هارد HD830 استفاده می‌شوند. این هارد را در ظرفیت‌های 2، 4 و 5 ترابایتی می‌توانید تهیه کنید و از اینکه فایل‌های خود را در جای ایمن ذخیره کردید، خیالتان راحت باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم برای افرادی که نیاز به یک هارد اکسترنال بادوام و با ظرفیت بالا دارند، راهنمای مناسبی تهیه کنیم. همچنین تمام مدل‌های ذکر شده جهت خرید هارد اکسترنال ای دیتا با ظرفیت بالای 1 ترابایت در فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی سراسر کشور با گارانتی شرکت آونگ موجود است.