بررسی تخصصی روتر بی سیم دی‌ لینک DIR-880L سرعت AC1900

در این فرصت نگاهی می‌اندازیم به روتر بی سیم دی لینک DIR-880L که یکی از مدل‌های سری AC1900 است. این روتر برای استفاده رومیزی طراحی شده و ظاهر آن شبیه اکثر مودم‌های خانگی است که به شکل مستطیل ساخته شده‌اند.

امکانات روتر بی‌ سیم دی‌ لینک DIR-880L

روتر بی سیم دی‌ لینک DIR-880L

دوبانده بودن روتر بی‌ سیم DIR-880L یکی از ویژگی‌های شاخص آن است که سرعت 1300 مگابیت‌برثانیه را در باند 5 گیگاهرتز و سرعت 600 مگابیت‌برثانیه را در باند 2.4 گیگاهرتز عرضه می‌کند. جالب اینکه روتر بی‌سیم DIR-880L، یک روتر ابری (کلود) است که اجازه می‌دهد آن را از راه دور کنترل کنید و اگر گزینه‌ی Shareport را در تنظیمات فعال کنید، می‌توانید به دستگاه‌های USB مثل پرینتر و اسکنر که به روتر متصل شده‌اند، دسترسی داشته باشید.

روتر بی سیم دی‌ لینک DIR-880L از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می‌کند که از محبوب‌ترین استانداردهای وای‌فای است. دی‌لینک با استفاده از این ویژگی یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباط بی‌سیم را برای کاربران خانگی فراهم کرده است. این روتر کلود بی‌ سیم دو پورت USB دارد که یکی از آن‌ها از تکنولوژی USB 3.0 بهره می‌برد. همچنین سه آنتن قوی دارد که سطح پوشش‌دهی را بسیار گسترده می‌کند. هر پنج پورت RJ45 که بر روی این روتر DLink قرار دارند، از قابلیت اترنت گیگابیت پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت، امکان ارسال یک گیگابیت داده در هر ثانیه را فراهم می‌کند و به این ترتیب، برای رسیدن به نهایت سرعت اینترنت، هر مانعی را از جلوی راه شما برمی‌دارد.

مشخصات ظاهری روتر DIR-880L و محتویات جعبه

روتر وای‌فای DLink DIR-880L بسته‌بندی شکیلی دارد و ویژگی‌های آن به زبان ساده بر روی جعبه نوشته شده است. یک کابل اترنت، سه آنتن، آداپتور برق و دفترچه‌ی راهنما، همراه روتر در جعبه وجود دارد.

روتر DIR-880L و محتویات جعبه

بر روی این روتر، یک ردیف کامل از چراغ‌های LED وجود دارد که وضعیت ارتباط LAN و WLAN را نشان می‌دهد.

محتویات بسته روتر بی سیم دی‌ لینک DIR-880L

در پشت روتر، 4 پورت LAN (اترنت) قرار داده شده که در کنار آن‌ها، یک پورت گیگابیت WAN هم دیده می‌شود. محل اتصال 3 آنتن هم در همین قسمت قرار دارد.

پورت های روتر بی سیم دی‌ لینک DIR-880L

یک پورت USB و دکمه‌ی پاور هم در پشت روتر وجود دارد. ناگفته نماند که پورت USB 3.0 در قسمت کناری، سمت چپ روتر گنجانده شده است.