آموزش فعال سازی مدیا سرور DLNA در روتر DIR-885L

جهت فعال سازی مدیا سرور DLNA در روتر DIR-885L ابتدا هارد اکسترنال یا فلش مموری  را به درگاه USB روتر متصل نموده و پس از روشن کردن روتر با استفاده از گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر به شبکه وای فای روتر متصل شوید. سپس در مرورگر اینترنت خود IP روتر خود را وارد کنید که به صورت پیش فرض 192.168.0.1 است. کلمه عبور روتر را وارد کرده و با کلیک بر گزینه Login  وارد صفحه تنظیمات روتر شوید.

اگر کلمه عبور روتر خود را تغییر نداده باشید، این رمز به صورت پیش فرض برای روترها در اغلب موارد عبارت admin است. در برخی موارد نیز بدون وارد کردن کلمه عبور میتوانید تنها با کلیک بر عبارت Login وارد تنظیمات شوید.

پس از ورود به صفحه تنظیمات از منوی Setting گزینه Shareport را انتخاب نمایید.

در صفحه  SharePort گزینه DLNA Media Server را روی Enabled قرار دهید. در این قسمت میتوانید یک نام دلخواه برای سرور DLNA خود انتخاب نمایید و یا از نام پیش فرض استفاده کنید.

در صورت نیاز به تنظیمات اشتراک گذاری برای روش های SAMBA و Web Access می توانید تنظیمات مربوط به این روش ها را نیز فعال نمایید. در غیر اینصورت میتوانید این گزینه ها را در حالت Disabled قرار دهید.

در پایان به منظور ذخیره سازی تنظیمات در قسمت بالای همین صفحه بر روی گزینه Save  کلیک نمایید.

در این لحظه شما به درستی تنظیمات مدیا سرور اختصاصی خود را راه اندازی نموده و میتوانید از طریق دستگاه های مجهز به استاندارد DLNA و یا از طریق نرم افزارهای جانبی توسط گوشی موبایل تان به اطلاعات موجود روی هارد دیسک یا فلش مموری دسترسی پیدا کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد و دعوت می کنیم اگر تجربه ای در فعال سازی مدیاسرور در این روتر دارید، در بخش نظرات در میان بگذارید.