چگونه تنظیمات مدیریت از راه دور روتر تندا را انجام دهیم؟

مدیریت از راه دور روتر راهی است که به شما اجازه می دهد تا از هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید از طریق IP و شماره پورت مشخصی به روتر وصل شده و آن را از راه دور و از طریق پنل Remote Management مدیریت کنید. در این آموزش ما از روتر دو باند بی سیم AC15 تندا استفاده کردیم. اما مراحل انجام کار در همه روتر ها تقریبا مشابه است. اگر در پروسه انجام این تنظیمات با هر مشکلی مواجه شدید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

  • مرورگر اینترنت را باز کنید و عبارت https://tenda-wifi.com   را در قسمت آدرس سایت وارد نمایید تا وارد صفحه‌ی تنظیمات روتر شوید

تنظیمات مدیریت از راه دور روتر تندا

  • در منوی سمت چپ، روی System Settings کلیک کنید و سپس Remote Management را انتخاب نمایید

تنظیمات مدیریت از راه دور روتر تندا

  • کلید مقابل عبارت Remote Management را فعال کنید.

فعال کردن مدیریت از راه دور روتر تندا

توجه: به صورت پیش‌فرض، آدرس IP ریموت Remote IP Address) 0.0.0.0) است. همه‌ی دستگاه‌ها می‌تواند بدون محدودیت از راه دور دسترسی داشته باشند.

به صورت پیش‌فرض، پورت روی 8080 تنظیم شده است. کاربر می‌تواند به صورت دستی پورت را تغییر دهد.

  • برای مثال، اگر بخواهید از دفتر کار خود به صفحه‌ی تنظیمات روتری که در خانه دارید، دسترسی داشته باشید، باید اطلاعات را به شکل WAN Port IP:port (ابتدا آی‌پی پورت WAN و پس از آن، علامت «:» و سپس شماره پورت) در قسمت آدرس سایت در مرورگر اینترنت وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید

توجه: اگر می‌خواهید از این قابلیت (Remote Management) استفاده کنید، لطفا مطمئن شوید که WAN IP شما به صورت یک آدرس آی‌پیِ عمومی (public IP Address) باشد.

تنظیمات مدیریت از راه دور روتر تندا