آموزش دسترسی برنامه VLC به مدیا سرور DLNA

پس از انجام تنظیمات مربوط به راه اندازی مدیا سرور بر روی روتر خود که در مقالات گذشته به آن اشاره کردیم، می توانید از روش های مختلف برای پخش محتوای موجود روی هارد اکسترنال یا فلش مموری خود استفاده نمایید. در این راهنما خواهیم گفت گه چگونه می توانید با برنامه VLC به مدیا سرور DLNA دسترسی داشته باشید.

ابتدا گوشی موبایل خود را به شبکه وای فای روتر خود متصل نمایید.  پس از نصب برنامه VLC روی تلفن هوشمند یا تبلت خود از طریق منوی موجود در بالای نرم افزار گزینه Local Network را انتخاب نمایید.

نکته : تلفن شما می بایست حتما به همان شبکه وای فای و روتری که مدیا سرور را در آن راه اندازی کرده اید متصل باشد.

سپس در صفحه باز شده روی نام سرور خود (که قبلا بر روی روتر تنظیم نموده بودید) کلیک نمایید.

در این قسمت پوشه های شناسایی شده نمایش داده می شود که میتوانید هر کدام از فایل های چند رسانه ای را انتخاب نمایید. در اینجا ما از پوشه Video یکی از فایل های موجود را انتخاب کردیم.

پس از انتخاب یکی از گزینه ها، فایل مورد نظر نمایش داده خواهد شد و شما میتوانید با ایجاد دسترسی برنامه VLC به مدیا سرور، فیلم مورد علاقه خود را بر روی بستر وای فای، بدون استفاده از حجم اینترنت و پر شدن حافظه گوشی تماشا کنید.

در انتها به برخی از مزایای مدیا سرور خانگی اشاره می کنیم:

  • عدم اشغال حافظه گوشی برای ذخیره سازی فایل های تصویری
  • عدم استفاده از حجم اینترنت
  • استفاده همزمان چند دستگاه از یک هارد دیسک و پخش فایل های متفاوت در آن واحد

امیدواریم مطالب یاد شده به شما کمک کرده باشد به راحتی از پخش انواع رسانه لذت ببرید، بدون اینکه نگران مصرف داده یا پر شدن فضای ذخیره سازی باشید. همچنین دعوت می کنیم اگر تجربه ای در این زمینه دارید، در بخش نظرات در میان بگذارید.