سازگاری انواع اس اس دی XPG PCIe و ماژول های DDR4 با پردازشگرهای AMD سری Ryzen 3000 روی مادربردهای X570

شرکت ADATA که درزمینه ارائه ماژول‌های فوق پیشرفته DRAM، محصولات فلش NAND و لوازم جانبی تلفن همراه پیشرو است در 20 اوت 2019 اعلام کرد حافظه SSD مدل GAMMIX S50 PCIe Gen4x4  با نسل سوم پردازشگرهای رومیزی Ryzen 3000 و مادربردهای X570 سازگاری دارد. این توسعه به کاربران اجازه می‌دهد تا با بهبود سرعت کلاک، تعداد هسته و IPC به دنیای بهبودیافته و پیشرفته Ryzen 3000 در مقایسه با مدل‌های پیشینش قدم بگذارند. ADATA همچنین اعلام کرد که انواع اس اس دی XPG PCIe و DRAM های DDR4 با جدیدترین پلتفرم سازگاری دارند.

این توسعه این امکان را برای SSD های PCIe 4.0 فراهم می‌کند تا به سرعت ۴۴۰۰/۵۰۰۰ مگابایت در ثانیه دست پیدا کنند. لازم به ذکر است که DRAM های XPG DDR4 هم سرعتی برابر 4133 مگاهرتز را خواهند داشت.
نسل سوم پردازشگرهای AMD با سوکت مادربرد AM4 X570 اولین پلتفرم کامپیوترهای PC است که از رابط PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند. XPG در جولای، GAMMIX S50 که مجهز به PCIe Gen4x4 بود را روانه بازار کرد. این قطعه این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا از به روزترین پیشرفت‌های AMD بهره‌مند شوند. PCIe 4.0 سرعت خواندن و نوشتن 5000 و 4400 مگابایت در ثانیه و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 750K/750K IOPS را ارائه می‌دهد. این نوع اتصال با پلتفرم‌های PCIe 3.0 سازگاری دارد. چه برای کارهای گرافیکی و چه برای ویرایش ویدئو و گیمینگ سنگین این نسل از تکنولوژی نیاز بسیاری از کاربران را برآورده می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که همه مدل های اس اس دی XPG PCIe با پردازشگر Ryzen 3000 و مادربرد X570 سازگاری کامل دارند.

ماژول‌های XPG DDR4 DRAM از تراشه‌های باکیفیت بالا ساخته‌شده‌اند که پس از عبور از یک فرآیند فیلترینگ دقیق انتخاب می‌شوند. آن‌ها همچنین از PCB های (بردهای مداری چاپی) باکیفیت بالا بهره می‌برند که این عامل خودش باعث افزایش عمر ماژول حافظه می‌گردد. پس از گذر از تست‌های سنگین  ماژول‌های XPG DDR4 DRAM ثابت کردند که قابلیت اوورکلاک و سازگاری بالایی دارند. آن‌ها از این امکان برخوردارند که با نسل‌های بعدی پردازشگرها بدون افت کیفیت سازگاری داشته باشند و یک گزینه مناسب برای پلتفرم AMD X570 باشند. تست‌های اوورکلاکی که توسط ADATA انجام شد نشان می‌دهد که این نوع از DRAM ها قادرند حتی تحت شرایط پرفشار، ثبات بالای خود را حفظ کنند. همچنین با توجه به نیاز بازار به محصولات باکیفیت بالا، امروزه ظرفیت زیاد و عملکرد فرکانسی بالا نیز به یک استاندارد برای کاربران خاص تبدیل‌شده است. این مدل از DRAM ها ویژگی‌هایی همچون فرکانس بالا و تأخیر پایین را در خود جای‌داده اند. در اینجا باید به این نکته هم اشاره کرد که مدل‌های RGB این مدل نیز از افکت های نوری RGB که توسط 4 شرکت تولیدکننده مادربرد ارائه می‌شود پشتیبانی می‌کند.
محصولات سازگار:
SSD های PCIe برند XPG شامل : GAMMIX S50, GAMMIX S11 Pro, GAMMIX S5, SPECTRIX S40G, SX8200 Pro, SX6000 Pro و SX6000 Lite

ماژول های DDR4 برند XPG شامل : GAMMIX D10 و GAMMIX D30, SPECTRIX D41, SPECTRIX D60G, SPECTRIX D80