چگونه SSDها به افزایش بهره‌وری کسب و کار شما کمک می کند؟

اگر به دنبال داشتن بیشترین عملکرد در ازای کمترین هزینه هستید، درایوهای حالت جامد (SSD) می‌توانند کسب و کار شما را دگرگون کنند. این درایوها می‌توانند سرعت سرورها و رایانه‌های فعلی شما را افزایش دهند و هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از تهیه سیستم‌های جدید روی دستتان بگذارد.

استفاده از SSD روی لپتاپ و رایانه رومیزی: افزایش سرعت چندبرابری

مزایای استفاده از ssd

سرعت تیم خود را 15 برابر کنید!

SSDها می‌توانند نرم‌افزارها را با سرعت بالاتری اجرا کنند در صورتی که هارد درایوها برای این کار به زمان بیشتری نیاز دارند. وقتی افراد تیم شما قرار است در طول روز از چندین نرم‌افزار مختلف به صورت همزمان استفاده کنند، داشتن سرعت بیشتر می‌تواند یک نقطه قوت برای شما تلقی شود تا روند انجام کار در سازمان شما را افزایش دهد. سرعت SSDها از HDDهای معمولی، 15 برابر بیشتر است.

افزایش طول عمر باتری دستگاه ها

امروزه نیروهای سیار مدام در حال حرکت‌اند؛ اما عمر باتری ادواتشان آن‌ها را محدود کرده است. نسبت به HDDها، SDDها مصرف باتری بسیار کمتری دارند؛ و وقتی می‌گوییم کمتر، از خیلی کمتر حرف می‌زنیم، چیزی حدود نصف. همین نکته می‌تواند تفاوت میان افراد را مشخص کند: یک نیرو که توانسته است در تمام طول پرواز با لپ تاپ خود کار کند و لپ تاپ دیگری رفیق نیمه‌راه بوده و در میانه پرواز خاموش شده است.

از اطلاعات خود در طول سفر حافظت کنید

از آن‌جا که در SSDها خبری از اجزای کوچک متحرک نیست، دوام آن‌ها نسبت به HDDها بسیار بیشتر است. این مسئله نیز برای نیروهای سیار مهم است؛ زیرا آن‌ها در طول سفر وسایل زیادی را جابجا می‌کنند و در این بین، ممکن است وسایلشان تحت فشار باشد یا در معرض ضربه قرار بگیرد. اگر لپتاپ یکی از این افراد زمین بخورد، در صورت استفاده از HDD، احتمال زیادی وجود دارد که درست پیش از یک ارائه مهم، لپ تاپ این فرد از کار بیفتد. اما در صورت استفاده از SSD، اطلاعات شما شانس بسیار بیشتری برای بقا خواهند داشت.

تفاوت حافظه SSD و حافظه های HDD را در مقاله “SSD یا HDD؟ کدامیک برای شما انتخاب مناسب تری است؟” بخوانید

حفظ اطلاعات با ضریب فوق محرمانه

در سیستم‌های کاری، اطلاعات در معرض خطر هک شدن هستند. این هکر می‌تواند نیروی یک شرکت رقیب، یک دزد یا یک هکر معمولی باشد. در HDDها، تنها می‌توان از رمزگذاری مبتنی بر نرم‌افزار استفاده کرد که ضریب امنیتی چندان بالایی ندارد. یک راه بهتر برای نگهداری از اطلاعات حساس، رمزگذاری در سطح سخت‌افزاری است و در اس اس دی ها این امکان وجود دارد.

استفاده از SSDها در سرور: مدیریت بهتر

درست است که SSDها باعث بهبود عملکرد رایانه‌ها می‌شوند؛ اما استفاده از آن‌ها در سرورها بسیار مفیدتر است. با استفاده از SSDها در سرورها، نه‌تنها اپلیکیشن‌ها سریع‌تر بارگذاری می‌شوند، بلکه همه می‌توانند به دیتابیس دسترسی سریع‌تری داشته باشند و فرآیندهای هر تراکنش آنلاین با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

تاثیر حافظه SSD بر کسب و کار

دسترسی سریع‌تر به اطلاعات

فایل‌های مورد نیاز نیروهای شما در سرور ذخیره شده‌اند. وقتی تعداد زیادی از کارکنان شما قصد دارند به صورت همزمان به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند، ممکن است انجام این فرآیند از عهده HDDها خارج باشد. اگر به جای HDDها از SSDها استفاده کنید، همه به راحتی و با سرعت بالا به فایل‌های خود دسترسی خواهند داشت و در نتیجه، سرعت انجام کارها بسیار بیشتر خواهد شد.

تعداد ماشین‌های مجازی را افزایش دهید

وقتی ماشین‌های مجازی، اپلیکیشن‌های مجازی و سیستم‌عامل‌ها در SSDهای صنعتی نگهداری شوند، سرعت سیستم به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. SSDها همچنین به کاهش بوت استورم‌ها کمک می‌کند که نتیجه آن افزایش تعداد ماشین‌های مجازی فعال برای شما خواهد بود.

محاسبات دیتابیسی با سرعت 45 برابری!

اس اس دی های مخصوص سرور می‌توانند تا 2.5 میلیون محاسبه دیتابیسی را در دقیقه پردازش کنند و در Microsoft® SQL Server® 2014 تا 500 هزار فرمان را اجرا کنند. این اعداد را با 53220 محاسبه دیتابیسی در HDDها مقایسه کنید تا به تفاوت آن‌ها پی ببرید.

مزایای ssd

هزینه لایسنس‌های نرم‌افزاری را کاهش دهید

با بهبود عملکرد سرورهای فعلی، می‌توانید از سرورهای کمتری استفاده کنید و این بدان معنا است که نیازی به خرید لایسنس نرم‌افزارهای دیتابیسی نیست. این نرم‌افزارها ممکن است در سال تا 25 برابر هزینه خود سرور روی دست شما خرج بگذارند. SSDها می‌توانند باعث حذف این مخارج اضافه شوند. در کنار این مزایا، مصرف انرژی اس اس دی ها نیز کمتر است و نیازمند خنک‌سازی کمتری هستند. این را هم به فهرست پرشمار مزایای آن‌ها اضافه کنید.

مزایای دیگر حافظه SSD را در مقاله “6 مزیت پنهان SSD که به آن فکر نمی کنید” بخوانید.