پنج دلیل برای این که شما به یک هدست بازی نیاز دارید

ممکن است شما جزء آن دسته از افراد باشید که در خصوص مفید بودن هدست بازی برای کامپیوتر شک دارید. یا اینکه اگر هم به مفید بودن آن شک ندارید، هزینهکرد برای این منظور را در اولویت فعالیتهای خود جهت تجهیز کامپیوتر شخصیتان قرار نمیدهید. اگر تصمیم گیری برای شما سخت است و نیازمند تحقیق و مطالعه بیشتر جهت انتخاب هدست مناسب برای بازی هستید، در این مقاله دلایلی را عنوان می کنیم که تصمیم گیری را برای شما ساده تر می کند.

بسیاری از گیمرها، برای خرید لوازم جانبی مورد نیاز کامپیوتر شخصی خود هزینه نمیکنند. این افراد اغلب فراموش میکنند که لوازمی چون هدست، بلندگو و مانیتور به اندازه تجهیزاتی چون موس، صفحهکلید و دارای اهمیت هستند. باید توجه داشت که بازیهای کامپیوتری تنها در حرکت دادن ماوس، به کار بردن صفحه کلید و دریافت کیفیت بالای تصویری از مانیتور خلاصه نمیشوند. در انجام یک بازی توجه به موارد شنیداری و استفاده از یک هدست مخصوص نیز حائز اهمیت است.

از طرفی در اکثر بازیهای ژانر FPS، MOBA و RTS واکنش سریع به محرکها و حوادث اتفاق افتاده در حین فعالیت عاملی تعیین کننده و مهم برای موفقیت در بازی محسوب میشود؛ در این بین حواس شنوایی و بینایی تنها حواسی هستند که به بهبود زمان واکنش و سریعتر شدن آن کمک میکنند. در اینجا حتما شما هم به این نکته پی بردهاید که نقش هدست بازی در این زمینه کاملا برجسته است. اما اگر نیازمند اطلاعات بیشتر هستید، مسلما پس از اختصاص وقت لازم برای خواندن این مقاله تصمیم مناسبی در این خصوص خواهید گرفت. سعی میکنیم بر مبنای تجارب موجود، کلیه سوالات شما را در پنج گام پاسخ دهیم.

1-هدست بازی یا بلندگو؟ انتخاب شما چیست؟

در مورد این سوال باید گفت که هدست، برنده واقعی است. بلندگوها برای بازی مناسب هستند اما در بهبود عملکرد شما در بازی نقشی ندارند؛ زیرا بر خلاف هدست که به صورت مستقیم صدا را به گوشتان می رساند بلندگو صدا را در فضا پخش می کند. علاوه بر این بلندگوها ممکن است صدای بازی را به گوش شما برسانند اما در فعالیت رو به جلوی شما در بازی و کمک به عملکرد بهتر به نسبت هدست نقش کمتری دارند. علاوه بر این توجه داشته باشید که هنگام استفاده از بلندگو شما علاوه بر صدای بازی، صدای محیط و همچنین صداهای مزاحم دیگری را نیز میشنوید. اما بر خلاف بلندگو، هدست به شما کمک میکند که با وضوحی بالاتر جزئیات بیشتری را با تمرکز بر صدای بازی دریافت کنید.

البته این بدان معنا نیست که بلندگوها برای بازی مناسب نیستند؛ بلکه نکته در اینجاست که هنگام انتخاب بین هدستبازی و بلندگو، هدست گزینه بهتری است. شما میتوانید یک هدست برای بازی و یک بلندگو برای شنیدن صدای فیلم یا موسیقی داشته باشید. مسلما هدست بازی بدون هیچ مشکلی کیفیت صدای بالاتری را در اختیارتان قرار میدهد.

توجه به اینکه ضروری است که بلندگو به اندازه هدست بازی در تشخیص جزئیات صدا و منشأ آن قابلیت ندارد. یک مثال خوب در این مبحث اهمیت قابلیت تشخیص صدای گام دشمن در بازیهایی نظیر Cs:Go و Over watch است. در این بازیها شنیدن صدای پای دشمن با هدف تشخیص موقعیت آن یکی از رموز موفقیت شما محسوب میشود.

2-کیفیت مطلوب صدا هنگام بازی اهمیت بالایی دارد

اگر بخواهیم یک هدست بازی با کیفیت بالای صدا انتخاب کنیم، به مدل XPG EMIX H20 میتوان اشاره کرد. که صدایی بسیار مطلوب با جزئیات بالا در اختیار شما قرار میدهد.

با بکارگیری هدست در بازیهای نظیر Cs:Go شما به وضوح قادر به شنیدن صداها هستید که به برتری شما در بازی نسبت به دشمن کمک میکند. مثال دیگر شنیدن با وضوح بالای صداهایی نظیر نوع سلاح مورد استفاده دشمن، زوم کردن روی دشمن با استفاده از تک تیرانداز، لود مجدد دشمن، نفوذ گروه دشمن و غیره است.

هزینه کرد برای یک هدست خوب به عوامل متعددی بستگی دارد ولی کیفیت صدا در درجه اول اهمیت است. باید توجه داشته باشید هزینهای که شما برای خرید هدست بازی میپردازید، به برند، کیفیت صدا و فناوری بکار رفته در آن وابسته میباشد. درست همانند هر نوع لوازم جانبی دیگر، با پرداخت پول بیشتر، محصول با کیفیتتری را میتوانید خریداری نمایید. پس اگر بدنبال کیفیت صدای بالاتری هستید، هزینه بیشتری نیز باید پرداخت کنید.

اما معمولا کیفیت صدا در هدستهای بازی با برندهای مختلف بسیار متفاوت میباشد. ممکن است شما یک هدست بازی با یک برند گمنام داشته باشید اما کیفیت صدا و دوام آن بسیار مطلوب باشد. برای بسیاری افراد پرداخت هزینه برای یک هدست بازی خوب، ارزش دارد. برخی هدستها هزینه بسیار بالایی دارند اما خرید آنها خیلی هم با این قیمت ارزش نداردامیدواریم تاکید ما بر کیفیت صدا را دلیلی بر اولویت قرار دادن آن در انتخاب هدست بازی ندانید. در هر حال اعتقاد داریم که کیفیت مطلوب صدا برای اکثر علاقمندان به بازی در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد.

3-هدست، ارتباط تیمی شما را در بازی تقویت میکند

هدست بازی دارای یک میکروفون است که در هنگام بازی به شما این امکان را میدهد با شخصیتها یا همتیمیهای خود ارتباط برقرار کنید. این موضوع بسیار حائز اهمیت است. به نظر میرسد اکثر گیمرها این نکته را نمیدانند. بنابراین اگر میخواهید عملکرد خود را در بازی ارتقا دهید و برنده میدان باشید، باید با تیم خود ارتباط داشته باشید. از آنجا که ما به عنوان یک انسان، قادر به برقراری تلهپاتی یا ارتباط ذهنی از راه دور نیستیم!، ضروری است از گفتار کلامی برای این منظور استفاده کنیم. ارتباط با تیم از طریق میکروفون بهترین مزیتی است که در یک بازی گروهی میتوانید در اختیار داشته باشید. در این حالت شما قادرید به هم تیمی های خود در خصوص موقعیت دشمن و اتخاذ تدابیر لازم به منظور مقابله و اقدام لازم در برابر آنها هشدار دهید. سادهترین نکتهای که امکان برد بازی را در قالب یک گروه منسجم فراهم میکند.

به عنوان مثال مشخص شده است که عموما اکثر افراد در طول زمان بازی Over Watch که یک FPS تیم محور است، از میکروفون استفاده نمیکنند. در حالیکه در Cs:Go اکثر بازیکنان میکروفون را بهکار میبرند. بنابراین بکارگیری میکروفون برای برقراری ارتباط ضروری است. به خصوص عدم استفاده از این ابزار در بازی Over Watch میتواند در نهایت بازی را خسته کننده سازد.

با استفاده از هدست بازی به عنوان یک عامل محرک جهت فعالیت رو به جلو در بازی، شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید! به شما توصیه میکنیم بجای خرید یک میکروفون و بلندگو، تنها یک هدست بازی خریداری کنید. در این حالت میکروفون بخشی از هدست بازی است. علاوه بر این کاربرد آن سادهتر بوده و حرکت سر در آن راحتتر است. این موضوع آسایش و آرامش بیشتری را هنگام بازی برای شما فراهم میکند.

4-استفاده از هدست بازی، از پرت شدن حواس شما جلوگیری میکند

بکار بردن هدست بازی برای شما و همینطور اطرافیانتان سودمند است. هدست بازی یک حریم شخصی در اختیارتان قرار میدهد و شما میتوانید تمرکز خود را بر بازی حفظ کنیداز طرفی اگر صدای بازی از طریق بلندگو پخش شود، ممکن است اطرافیان شما بویژه در شب از سر و صدای بازی آزرده خاطر شوندهدست بازی بسیاری از سر و صداهای مزاحم اطراف را حذف میکند و شما میتوانید بدون دغدغه و حواسپرتی، بازی خود را انجام دهید. این یک عمل بردبرد است، شما مزاحم اطرافیان نمیشوید، آنها نیز مزاحم شما نمیشوند.

5-هدست موجب بهبود عملکرد بازی میشود

هدست، به بهبود عملکرد بازی کمک میکند. این تجهیز با کمک به حواس شنوایی و بصری، در ارایه یک واکنش مناسب حین بازی بسیار موثر است. به عنوان مثال زمانیکه شما پیش از دیدن یک دشمن، صدای نزدیک شدن آنرا میشنوید، قادر هستید واکنش بسیار سریعتری داشته باشید؛ زیرا در این حالت از لحاظ ذهنی کاملا آمادهاید. بدین شکل شما با استفاده از هدست بازی به نفع خود، تبدیل به یک گیمر بهتر خواهید شد.

کلام آخر

برای همه افراد لذت بردن کامل از بازی و تجربه یک بازی هیجان انگیز با کیفیت بالای صدا حائز اهمیت است. بنابراین اگر تاکنون به خرید یک هدست بازی برای کامپیوتر خود زیاد توجه نمیکردهاید و هزینهکرد برای آنرا در اولویت خود قرار نمیدادهاید؛ ضروری است پس از خواندن این مقاله دست به کار شده و مناسبترین هدست بازی را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. با اطمینان به شما میگوییم که بدون شک پشیمان نخواهید شد. اگر یک گیمر حرفه ای و یا از علاقه مندان به بازی های کامپیوتری هستید با یک کلیک می توانید با محصولات گیمینگ سری XPG ای دیتا آشنا شوید . همچنین در این مقاله به بررسی درایو ذخیره سازی مناسب برای داشتن تجربه بازی بهتر پرداخته ایم.