به‌لطف برخورداری از Wi-Fi 6 ، روتر AX6100 AiMesh سریع‌ترین سیستم مش موجود در جهان است

سریع‌ترین سیستم مش جهان در اختیار شما است! (اگر دستگاهی داشته باشید که با آن سازگار باشد)

شرکت ایسوس سیستم مش Wi-Fi جدید خود را به‌تازگی معرفی کرده است که از قابلیت Wi-Fi 6 بهره می‌برد. استاندارد Wi-Fi 6 که پیش از این با نام 802.11ax شناخته می‌شد، مدتی است که در روترها مورد استفاده قرار میگیرد؛ اما پای آن تا به حال به یک شبکه مش باز نشده بود. معرفی این دستگاه کمک می‌کند که ما شاهد انتقال سریع‌تر کاربران از دستگاه‌های مبتنی بر Wi-Fi 5 به دستگاه‌های سریع‌تر بر مبنای استاندارد Wi-Fi 6 باشیم. سیستم وای‌فای AiMesh AX6100 شامل یک جفت روتر Asus RT- AX92U است که مانند هر دستگاه مش دیگری در بهترین نقطه خانه شما قرار می‌گیرد تا خیالتان را از بابت رسیدن امواج وای‌فای به تمام نقاط خانه راحت کند.

شرکت ایسوس اعلام کرده است که دستگاه AiMesh AX6100 از سیستم حفاظت داخلی AiProtection در کنار parental controls بهره می‌برد و از نظر تئوری، قابلیت پشتیبانی از سرعت 6100 مگابیت بر ثانیه (و 4840 مگابیت بر ثانیه بر روی باند 5 گیگاهرتزی) را دارا است. این دستگاه از سه باند پشتیبانی می‌کند که یکی از آن سه باند وظیفه متصل کردن واحدهای داخلی روتر به یکدیگر را به عهده دارد. دو باند دیگر هم مطابق انتظار به‌صورت کامل برای متصل کردن دستگاه به اینترنت در اختیارتان خواهند بود.

زیبایی استفاده از سه باند در این است که بر خلاف دستگاه‌های دوبانده که بخشی از پهنای باند صرف ایجاد اتصال میان واحدهای داخلی روتر می‌شد، نیازی به اشغال پهنای باند سوم ندارد و هر باند برای انجام وظیفه‌ای جداگانه اختصاص پیدا کرده است.

کارشناسان ایسوس با علم به این مسئله که RT-AX92U حدود 2.7 برابر سریع‌تر از مدل‌های چهار در چهار مبتنی بر 802.11ac هستند، تصمیم به استفاده از استاندارد Wi-Fi 6 گرفتند که باعث افزایش ظرفیت شبکه و بهبود عملکرد در محیط‌های شلوغ و پر از دستگاه‌های بی‌سیم می‌شود.

دستگاه های سازگار

لازم به ذکر است که برای داشتن بهترین تجربه ممکن از این روتر، لازم است دستگاهی مبتنی بر استاندارد Wi-Fi 6 نیز داشته باشید. برای مثال، گلکسی S10 سامسونگ یکی از دستگاه‌هایی است که از این استاندارد پشتیبانی می‌کند. با گذشت زمان، تعداد دستگاه‌های دارای قابلیت استفاده از این استاندارد افزایش پیدا خواهد کرد و در صورت تهیه این دستگاه، به خاطر جدید بودن فناوری مورد استفاده در آن، برای مدت زیادی نیازی به ارتقای تجهیزات تان نخواهید داشت.

این روتر دستگاه بسیار قدرتمندی است و اگر می‌خواهید با خرید آن پا به دنیای سرعت‌های بالایی در حد Wi-Fi 6 بگذارید باید تا مرداد ماه صبر پیشه کنید!