آموزش راه‌اندازی شبکه مهمان در روترهای دی-لینک

برپایی یک مهمانی بزرگ یا دعوت کردن گروهی از دوستان برای صرف شام جدای از اینکه بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است،میتواند استرس آور هم باشد. از انتخاب غذای مناسب برای همه مهمانان( حتی گیاه خوارها) گرفته تا معاشرت با همه دوستان.

آخرین موضوعی که باید ذهن شما را مشغول کند این است که مهمانان پهنای باند اینترنت شما را اشغال کرده باشند و یا بیش‌ازحد معمول از حجم اینترنت شما استفاده کنند، در کنار همه این‌ها سؤال تکراری”ببخشید بااینکه قبلاً پسورد رو پرسیدم ولی بازهم فراموش کردم” به‌اندازه کافی آزاردهنده است.

پس به‌راحتی با ایجاد یک شبکه بی‌سیم مختص مهمانان ،خود را از شر این دردسر اجتناب‌ناپذیر راحت کنید. با راه‌اندازی این شبکه نه‌تنها مهمانان شما، یک شبکه اختصاصی با پهنای باند جداگانه در اختیاردارند، در عین حال شبکه شخصی شما نیز در دسترس دیگران قرار نخواهد گرفت.

در اینجا با چگونگی راه‌اندازی یک شبکه اختصاصی برای مهمانان (در دستگاه‌های دی-لینک) آشنا می‌شوید:

بعد از اتصال به شبکه،از طریق واردکردن آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ در یک مرورگر (اگر این آدرس را تغییر نداده‌اید) وارد صفحه تنظیمات روتر خود شوید. نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید (این کاربر باید در سطح دسترسی ادمین باشد. معمولاً تنظیمات مربوط به کاربر ادمین در هنگام راه‌اندازی روتر انجام می‌شود. اگر رمز عبور را فراموش کرده‌اید لازم است دستگاه را ریست کرده و به تنظیمات اولیه برگردانید. حالا می‌توانید با استفاده از رمز عبور پیش‌فرض دستگاه وارد شوید).

  • وارد صفحه “Setting” شوید.
  • از منوی آبشاری گزینه “Wireless” را انتخاب کنید.
  • در قسمت راست صفحه گزینه “Guest Zone” را انتخاب نمایید.

  • گزینه “Status” را در حالت فعالی یا “Enable” قرار دهید.
  • برای شبکه مهمان خود یک اسم و یک رمز عبور انتخاب کنید.

  • اگر می‌خواهید که مهمانان شما در این شبکه تنها به اینترنت دسترسی داشته باشند (به دیگر دستگاه‌های متصل به این شبکه دسترسی نداشته باشند) حتماً باید گزینه “Internet Access Only” را در حالت فعال قرار دهید.
  • به‌وسیله “Save Setting” تنظیمات انجام‌شده را ذخیره کنید و به‌محض ذخیره‌سازی باید اسم شبکه مهمان ایجادشده را در لیست شبکه‌های وای فای دستگاه‌های بی‌سیم خود ببینید.

هر چند که ما نمی توانیم در آماده کردن میز مهمانی به شما کمک کنیم، اما امیدواریم که با راه اندازی شبکه مهمان استرس شما را کاهش داده باشیم. از مهمانی خود در کنار عزیزانتان بیشترین لذت را ببرید.