چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت باقی مانده است؟

اگر به تازگی خانه یا محل کار خود را به اینترنت مجهز کرده‌اید احتمالا برای اطلاع از حجم اینترنت باقی مانده، ابهاماتی دارید.

سرویس اینترنتی که روی مودم خانگی یا مودم‌های تجاری فعال می‌شود، از طرف اپراتور یا شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت در نظر گرفته شده و به همین دلیل کاربران برای اطلاع از حجم اینترنت باقی مانده باید خودشان اقداماتی انجام دهند.

همین موضوع باعث شده سوال عمده بسیاری از کاربرانی که به تازگی سرویس اینترنت خریداری کرده‌اند این باشد که چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت مودم باقی مانده است؟»

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت به اپراتور و شرکت ارائه‌دهنده اینترنت بستگی دارد. برخی از شرکت‌هایی که مودم با اینترنت حجمی عرضه کرده‌اند عبارت‌اند از ایرانسل، مخابرات (همراه اول)، شاتل و مبین نت.

در این مقاله برای اطلاع از حجم اینترنت باقی مانده هر کدام از این شرکت‌ها روش خاص خودشان را معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

حجم اینترنت باقی مانده مودم‌های ایرانسل

اگر از مودم‌های جیبی یا سیم کارت خور ایرانسل استفاده می‌کنید و این سوال برایتان مطرح شده که چگونه از حجم اینترنت مودم مطلع شویم؟‌ باید روش‌های مختلف اطلاع از حجم باقی‌مانده اینترنت ایرانسل را به شما معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که تمام مودم‌های شرکت ایرانسل از طریق یک سیم‌کارت (با شماره اختصاصی) فعال شده‌اند. بنابراین با استفاده از همین شماره می‌توانید حجم اینترنت باقیمانده مودم را متوجه شوید.

چگونه از حجم اینترنت مودم مطلع شویم

به طور کلی، روش‌های اطلاع از حجم اینترنت باقی مانده مودم‌های ایرانسل عبارت است از:‌

1. استفاده از سایت یا برنامه ایرانسل من

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اطلاع از اینترنت باقی مانده مودم‌های ایرانسل استفاده از سوپر اپلیکیشن «ایرانسل من» یا مراجعه به وبسایت ایرانسل من است.

کافیست وارد این اپلیکیشن یا وبسایت شده و شماره سیم کارت مودم خود را وارد کنید. با این کار تمام مشخصات، حجم مصرفی و حجم باقیمانده اینترنت را مشاهده خواهید کرد.

2. استفاده از کد دستوری

یکی دیگر از روش‌های استعلام اینترنت باقیمانده مودم ایرانسل استفاده از کد دستوری است. برای این کار باید وارد تنظیمات مودم در کامپیوتر شوید. مراحل زیر را انجام دهید:‌

  • مرورگر کامپیوتر خود را باز کرده و عبارت 192.168.1.1 را جستجو کنید
  • در پنجره‌ای که باز شده باید نام کاربری و رمز عبور مودم خود که اغلب پشت بدنه مودم چسبیده شده را وارد کنید.
  • پس از باز شدن صفحه جدید به سربرگ Tools رفته و در بخش USSD کد دستوری #555* را وارد کنید تا حجم باقیمانده اینترنت به شما نشان داده شود.

3. استفاده از تلفن گویا

روش دیگر استفاده از تلفن گویای شرکت ایرانسل است. با تلفن همراه یا تلفن خانه با شماره 09377000000 تماس بگیرید. کافیست شماره سیم کارتی که داخل مودم ایرانسل قرار داده شده را وارد کنید تا حجم باقیمانده اینترنت به شما اعلام شود.

حجم اینترنت باقی مانده مودم‌های مخابرات (همراه اول)

مودم‌های مخابرات اغلب از طریق کابل تلفن ثابت یا کابل‌های جدید فیبر نوری، اتصال کاربران به اینترنت را فراهم می‌کنند. بنابراین برای اطلاع از حجم اینترنت باقی مانده مودم‌های مخابرات می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

بیشتر بخوانید : اینترنت فیبر نوری چیست؟ بررسی سرعت اینترنت FTTH

حجم اینترنت مودم باقی مانده

1. مراجعه به سایت مخابرات

با مراجعه به سایت شرکت مخابرات ایران به آدرس adsl.tci.ir می‌توانید از حجم اینترنت مصرفی و باقیمانده مودم خود مطلع شوید. کافیست وارد این سایت شده و شماره تلفن ثابت خانه و رمز عبوری که شرکت به شما داده را وارد کنید.

پس از ورود به پنل کاربران شرکت مخابرات در وبسایت می‌توانید مشخصات خود و تمام اطلاعات مربوط به اینترنت مودم را مشاهده کرده و پرداخت صورت‌حساب یا خرید بسته‌های جدید را انجام دهید.

2. استفاده از اپلیکیشن مخابرات من

شرکت مخابرات برای استفاده راحت‌تر کاربران مودم‌های این شرکت، اپلیکیشن مخابرات من را توسعه داده است.

پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن روی تلفن همراه خود، می‌توانید به بخش سرویس‌ها و خدمات رفته و میزان اینترنت مصرفی و باقیمانده خود را مشاهده کنید.
این اپلیکیشن هم مانند وبسایت مخابرات، امکان خرید بسته‌های حجمی جدید و پرداخت صورتحساب را فراهم کرده است.

3. استفاده از کد دستوری

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اطلاع از حجم اینترنت باقی مانده مودم مخابرات استفاده از کد دستوری است. کافیست کد دستوری #2020* را روی تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید.

سپس با وارد کردن شماره تلفن ثابت خانه، می‌توانید به اطلاعات مربوط به صورتحساب و حجم باقیمانده اینترنت مودم دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : 5 باور اشتباه هنگام خرید بهترین مودم برای اینترنت مخابرات

حجم اینترنت باقی مانده مودم‌های شاتل

شاتل یکی دیگر از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران است که مودم‌های اختصاصی خود را دارد. مودم‌های این شرکت از طریق سیم‌کارت‌های اختصاصی شاتل فعال شده و برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت این مودم‌ها باید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:‌

باقیمانده حجم اینترنت مودم

1. مراجعه به سایت

برای اطلاع از حجم باقیمانده مودم‌های شاتل می‌توانید به سایت این شرکت به آدرس my.shatel.ir مراجعه کنید. پس از ورود به این سایت کافیست شماره سیم کارتی که داخل مودم شما قرار گرفته را وارد کنید. پس از وارد کردن رمز عبور، وارد صفحه کاربری خود خواهید شد.

در این صفحه از اینترنت مصرفی و باقیمانده مودم شاتل مطلع می‌شوید، می‌توانید طرح‌های جدید ثبت‌نام کرده و صورتحساب خود را پرداخت کنید.

2. استفاده از اپلیکیشن مای شاتل

شرکت شاتل مانند ایرانسل و مخابرات، اپلیکیشن اختصاصی خود را توسعه داده تا دسترسی کاربران به اطلاعات مودم‌های شاتل راحت‌تر شود. کافیست این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.

پس از ورود به اپلیکیشن، به راحتی می‌توانید میزان حجم مصرفی و باقیمانده مودم شاتل خود را مشاهده کنید.

حجم باقی‌مانده اینترنت مودم‌های مبین نت

مبین نت یکی دیگر از شرکت‌های فعال ارائه‌دهنده اینترنت همراه در ایران است. مودم‌های مبین نت از طریق سیم‌کارت‌های دیتا فعال شده و در خیلی از شهرهای ایران قابل استفاده است.

باقیمانده حجم اینترنت مودم

برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مبین نت باید به وبسایت این شرکت مراجعه کنید. البته می‌توانید این وبسایت را به منوی تلفن همراه خود آورده و مانند یک اپلیکیشن هم از آن استفاده کنید.

کافیست وارد سایت مبین نت به آدرس my.mobinnet.ir شده و نام کاربری و رمز عبوری که شرکت به شما داده را وارد کنید تا میزان مصرف و حجم اینترنت باقی مانده به شما نشان داده شود.

سخن پایانی

برای پاسخ به این پرسش که چگونه حجم اینترنت مودم را بفهمیم، ابتدا باید شرکت ارائه دهنده مودم را مشخص کنید. شرکت‌های مختلف، روش‌های گوناگونی برای اطلاع از حجم اینترنت باقی مانده مودم خود در نظر گرفته‌اند.

در این مقاله شیوه اطلاع از حجم اینترنت باقی مانده مودم‌های ایرانسل، مخابرات، شاتل و مبین‌نت را بیان کردیم. واضح است که سایر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نیز فرآیندهای مشابهی برای بررسی حجم باقیمانده اینترنت دارند.

در نهایت شما هم می‌توانید سوالات یا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید.