راهنمای انتخاب گارانتی فن CPU و سیستم کولینگ

فن خنک کننده CPU یکی از حیاتی‌ترین قطعات کامپیوتر است که برای خنک نگه‌داشتن پردازنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل انتخاب بهترین گارانتی فن cpu می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد.

با افزایش فعالیت پردازنده، گرمای تولیدی آن هم بیشتر می‌شود بنابراین به یک سیستم خنک کننده قدرتمند نیاز است. خرید فن CPU همیشه با چالش‌هایی همراه است.

خیلی از کاربران نمی‌دانند چه نوع فن یا سیستم خنک‌کننده‌ای برای CPU کامپیوتر آنها مناسب است؟ از سوی دیگر به دلیل وجود فن‌های تقلبی در بازار، انجام یک خرید مطمئن کمی دشوار است.

موضوع گارانتی فن CPU از همین نقطه آغاز می‌شود. زمانی که کاربران قصد دارند فن جدید برای پردازنده کامپیوتر بخرد یا سیستم خود را به طور کامل ارتقا دهد.

در این مقاله می‌خواهیم نکاتی درباره گارانتی فن CPU و اهمیت این موضوع بیان کنیم. اگر قصد خرید فن CPU دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا گارانتی فن CPU اهمیت دارد؟

سوالی که خیلی از کاربران می‌پرسند این است که اصلا فن CPU چرا باید گارانتی داشته باشد؟ چرا گارانتی فن CPU اینقدر مهم است؟

این موقعیت را تصور کنید: در حال بازی کردن با کامپیوتر یا استفاده از نرم‌افزاری هستید و ناگهان کامپیوتر خاموش می‌شود یا بوی سوختگی در اتاق استشمام می‌شود.

اگر کامپیوتر شما دیگر روشن نشود، در موقعیت خطرناکی قرار گرفته‌اید! احتمالا به دلیل خراب شدن فن CPU، این قطعه حیاتی کامپیوتر شما آسیب دیده و کامپیوتر دیگر نمی‌تواند روشن شود تا یک CPU جدید بخرید.

اما اگر فن CPU شما گارانتی داشته باشد، وقتی که از خراب شدن فن مطلع شوید به راحتی می‌توانید آن را به نمایندگی گارانتی ارسال کنید تا مشکل آن را برطرف کرده یا یک فن جدید به شما بدهد.

در این بخش اهمیت وجود گارانتی فن CPU را به شکل موردی بررسی می‌کنیم:

1. استفاده از کامپیوتر با خیال راحت

وقتی قطعات اصلی و حیاتی کامپیوتر شما گارانتی معتبر داشته باشند، با خیال راحت از کامپیوتر استفاده می‌کنید و نگران آسیب دیدن هیچ کدام از آنها نخواهید بود.

گارانتی فن CPU این اطمینان را به شما می‌دهد که هر زمان این قطعه دچار نقص فنی شد، به راحتی می‌توانید آن را تعویض یا تعمیر کنید.

به طور کلی در هنگام خرید قطعات کامپیوتر حتما باید به گارانتی داشتن آن‌ها توجه کنید چون ممکن است در عرض چند هفته پس از خرید کامپیوتر، این قطعات دچار نقص فنی شوند.

2. طول عمر بالاتر با گارانتی فن cpu مطمئن

یک قانون نانوشته درباره قطعات الکترونیکی و سخت‌افزارهای کامپیوتر وجود دارد که می‌گوید، هرچقدر گارانتی یک محصول طولانی‌تر باشد، قطعا طول عمر آن هم بیشتر خواهد بود.

شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی با توجه به عمر مفید یک قطعه سخت‌افزاری، برای آن گارانتی در نظر می‌گیرند.

به عنوان مثال وقتی گارانتی خنک کننده پردازنده 3 سال در نظر گرفته می‌شود، یعنی این قطعه حداقل تا 3 سال بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.

3. انجام خدمات تعمیر یا تعویض

گارانتی کولینگ پردازنده یا سایر قطعات کامپیوتر شامل تعمیر یا تعویض قطعات می‌شود. در واقع کاربران در صورت مشاهده هرگونه نقص فنی که در شرایط گارانتی وجود داشته باشد می‌توانند آن قطعه معیوب را به نمایندگی ارسال کنند.

کارشناسان نمایندگی محصول را بررسی می‌کنند و در صورت وجود مشکل آن را تعمیر یا تعویض می‌کنند. در خیلی از مواقع نمایندگی‌ها یک قطعه جدید به جای قطعه معیوب قبلی برای کاربران ارسال می‌کنند.

آونگ؛ بهترین گارانتی فن CPU در ایران

حالا که با اهمیت وجود گارانتی برای سیستم خنک‌کننده پردازنده آشنا شدید، نوبت به معرفی یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌‌های ارائه دهنده گارانتی برای قطعات کامپیوتر می‌رسد.

آونگ بهترین گارانتی فن CPU در ایران است. این شرکت ایرانی کار خود را از سال 1385 آغاز کرده و برای فن‌های پردازنده گارانتی ویژه‌ای در نظر گرفته است.

گارانتی فن cpu معتبر

برای اینکه با این شرکت ایرانی ارائه دهنده گارانتی بیشتر آشنا شوید در بخش بعد برخی از ویژگی‌های آن را مشاهده خواهید کرد.

ویژگی‌های گارانتی آونگ برای فن CPU

ویژگی‌های جذاب آونگ به گونه‌ای است ک وقتی برچسب «گارانتی آونگ» را روی جعبه محصولی مشاهده می‌کنید، خیالتان از بابت کیفیت و کارایی آن راحت می‌شود.

در ادامه با برخی از ویژگی‌های کلیدی این برند ایرانی آشنا شوید:

1. قدمت و سابقه درخشان

شرکت ایرانی آونگ سال 1385 افتتاح شد و دفتر اصلی این شرکت در تهران است. آونگ در این سال‌ها توانسته اعتماد شرکت‌های خارجی متعددی را برای دریافت گارانتی آنها جلب کند.

سابقه و قدمت طولانی برند آونگ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شرکت ایرانی به حساب می‌آید که خیال کاربران را از بابت پشتیبانی محصولات راحت می‌کند.

این شرکت توانسته افتخارات زیادی در عرصه ارائه گارانتی به دست آورد. برخی از این افتخارات عبارت‌اند از:

  • دریافت رتبه اول حمایت از مصرف‌کننده
  • معرفی به عنوان برترین گارانتی هارد در ایران
  • معرفی به عنوان برترین نماینده شرکت ADATA در ایران

2. ضمانت محصولات برندهای معروف دنیا

اینکه یک شرکت ایرانی بتواند نمایندگی انحصاری خدمات پس از فروش بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا را دریافت کند یک افتخار محسوب می‌شود.

آونگ در بیش از 15 سال سابقه خود توانسته با شرکت‌های بزرگی مذاکره کند تا نمایندگی و گارانتی محصولات آنها را انجام دهد.

از جمله این شرکت‌های بزرگ می‌توان به شرکت MSI، ای دیتا، وسترن دیجیتال و دی لینک اشاره کرد که هر کدام به عنوان غول‌هایی تکنولوژی و مخابرات در دنیا شناخته می‌شوند.

لازم به ذکر است که شرکت آونگ گارانتی فن CPU شرکت‌های MSI و Adata را در ایران بر عهده گرفته است. بنابراین در هنگام خرید فن پردازنده به برچسب آونگ روی این محصولات توجه کنید.

به عنوان مثال بسیاری از فن‌های پردازنده شرکت MSI توسط شرکت آونگ گارانتی 3 ساله شده‌اند تا خیال کاربران را از بابت کیفیت و طول عمر فن‌ها راحت کند.

3. پشتیبانی 24 ساعته

از دیگر مزیت‌های گارانتی ایرانی آونگ این است که کارشناسان این شرکت به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان هستند.

در صورتی که فن پردازنده کامپیوتر شما به طور ناگهانی در هر ساعت از شبانه‌روز خراب شد می‌توانید با نمایندگی‌های آونگ در ایران تماس بگیرید.

کارشناسان آونگ روش‌هایی برای رفع مشکل به شما پیشنهاد می‌دهند و اگر مشکل اساسی باشد، از شما می‌خواهند که محصول معیوب را به نمایندگی‌های آونگ ارسال کنید.

در صورتی که فن CPU شما مشکل اساسی داشته باشد، آونگ آن را تعویض کرده و یک فن CPU جدید برای شما ارسال می‌کند.

خوب است بدانید که بیش از 200 کارشناس متخصص در نمایندگی‌های شرکت آونگ مشغول به کار هستند تا عیب‌یابی و تعمیر محصولات را انجام دهند.

گارانتی کولینگ

4. دارای بیش از 300 نمایندگی در ایران

کمتر شرکت ارائه دهنده گارانتی‌ در ایران وجود دارد که نمایندگی‌های زیادی داشته باشد. شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی برای موبایل گستردگی زیادی در ایران دارند.

اما شرکت‌های معتبری که برای محصولات الکترونیکی و لوازم جانبی کامپیوتر گارانتی ارائه می‌دهند، تعداد انگشت‌شماری هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های شرکت آونگ این است که در سراسر ایران بیش از 300 نمایندگی فعال دارد و کاربران به راحتی می‌توانند با این شرکت در ارتباط باشند.

بنابراین فرقی نمی‌کند که در کجای ایران حضور دارید، کافیست تلفن خود را بردارید و نزدیک‌ترین نمایندگی آونگ در منطقه خود را پیدا کنید و برای عیب‌یابی محصولات از کارشناسان آونگ مشورت بگیرید.

خوب است بدانید که این شرکت ایرانی 42 دفتر مخصوص خدمات پس از فروش هم دارد که وظیفه تعمیر و عیب‌یابی محصولات گارانتی شده را هم بر عهده دارند.

5. گارانتی طولانی مدت

همانطور که پیش از این هم گفته شد، هر چقدر گارانتی فن CPU کامپیوتر شما بیشتر باشد، یعنی طول عمر و کیفیت آن هم بیشتر است.

آونگ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران، برای فن‌های پردازنده MSI و ADATA گارانتی 3 ساله در نظر گرفته است.

اگرچه برندهای MSI و ADATA آنقدر معروف هستند که محصولات آن‌ها تا چندین سال به خوبی کار می‌کند اما این گارانتی خیال کاربران را از هر جهت راحت کرده است.

سخن پایانی

خراب بودن فن CPU مانند یک کابوس است و به سرعت پردازنده شما را به سمت نابودی می‌کشاند. بنابراین باید سیستم خنک‌کننده‌ای برای پردازنده خود در نظر بگیرید که علاوه بر کیفیت بالا، گارانتی معتبری هم داشته باشد.

هر قطعه‌ای ممکن است خراب شود و فن CPU هم از این قاعده مستثنی نیست؛ چه بهتر که این قطعه گارانتی معتبری داشته باشد تا در مواقع ضروری استفاده شود.

در این مقاله شما را با اهمیت گارانتی فن CPU و شرکت آونگ به عنوان بهترین ارائه دهنده گارانتی برای سیستم‌های خنک کننده پردازنده آشنا کردیم.

شما هم می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود درباره این موضوع را با ما در میان بگذارید.