بررسی مودم دی لینک مدل DWR-910M؛ پرسرعت و پایدار

امروزه استفاده از یک مودم 4G جیبی پرسرعت با قابلیت حمل بالا، بهترین راه برای دستیابی به اینترنت در هر زمان و مکانی است.

برای استفاده از این مودم‌ها، تنها کافی است بسته اینترنتی خریداری کنید و گجت مورد علاقه‌تان را از طریق وای فای به مودم متصل کنید.

البته هر مودمی توانایی ارائه سرعت بالا و اتصال پایدار را ندارد. بنابراین هنگام خرید مودم 4G باید دقت بیشتری داشته باشید.

در این مطلب قصد داریم مودم 4G/LTE دی لینک مدل DWR-910M، یکی از بهترین مودم‌های 4G همراه در ایران را معرفی کنیم. این مودم پرسرعت با گارانتی 18 ماهه آونگ در بازار عرضه شده است.

مودم 4G دی لینک

قبل از هر چیز باید گفت که این مودم به صورت آنلاک است به این معنی که قابلیت کار با همه اپراتورهای تلفن همراه از جمله ایرانسل، همراه اول و رایتل را دارد.

در حال حاضر در جشنواره ویژه شرکت آونگ با خرید مودم دی لینک DWR-910M، یک سیم کارت رایگان ایرانسل نیز هدیه بگیرید (درون جعبه مودم قرار دارد).

این سیم کارت هدیه دارای 5 گیگ اینترنت رایگان 4G است که با فعال کردن آن می‌توانید در جشنواره ایرانسل شرکت کنید واز جوایز ارزنده آن شامل پاوربانک، مودم و مموری فلش بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه جشنواره مراجعه کنید.

مشخصات فنی

در ادامه قصد داریم به بررسی مشخصات فنی این مودم بپردازیم:

مشخصات فنی مودم 4G دی لینک

مودم دی لینک مدل DWR-910M سفید رنگ بوده و ابعادی برابر با 7.1×4.2×2.2 سانتی‌متر دارد.

همچنین مجهز به آنتن‌های داخلی 4G و آنتن وای‌فای باند 2.4GHz است که با استفاده 802.11n و سرعت فوق العاده 150 مگابایت بر ثانیه می‌تواند به اینترنت متصل شود.

پورت مودم دی لینک مدل DWR-910M از نوع USB 2.0 بوده و برای اتصال آن به لپ تاپ یا سیستم نیاز به هیچ درایوری ندارید. کافی است آن را به پورت USB دستگاه مورد نظر متصل کنید تا اتصال شما برقرار شود.

نکته قابل مودم دی لینک این است که علاوه بر دستگاهی که از طریق USB به مودم متصل شده است، تا 8 دستگاه دیگر را نیز می‌توانید از طریق WiFi به اینترنت متصل کنید.

در نهایت باید گفت از منظر پروتکل‌های امنیتی، مودم DWR-910M به پروتکل WPA2-PSK (TKIP-AES) تجهیز شده است.

محتویات و بازگشایی جعبه مودم

در ادامه به بررسی اقلام همراه و بسته بندی مودم 910M می‌پردازیم:

جعبه مودم دی لینک DWR-910M

وقتی به جعبه مودم همراه دی لینک نگاه بیندازید، مودم سفید رنگ USB به همراه برچسب گارانتی 18 ماهه آونگ نظرتان را جلب می‌کند.

همچنین مهمترین مشخصات مودم از جمله سرعت دانلود و آپلود به ترتیب 150 و 50 مگابایت بر ثانیه نیز بر روی جعبه مودم هک شده است.

پشت جعبه مودم 4G دی لینک

اگر به پشت جعبه مودم دی لینک نگاه بیندازید با برخی اطلاعات فنی مودم شامل پروتکل‌های مورد استفاده، مشخصات و استانداردهای وای‌فای آن آشنا می‌شوید.

حاشیه جعبه مودم 4G دی لینک

در حاشیه جعبه این مودم نیز به سیستم‌عامل‌های قابل پشتیبانی اشاره شده است.

آنباکسینگ جعبه مودم 4G دی لینک

بعد از باز کردن جعبه مودم، با مودم DWR-910M، راهنمای استفاده از محصول و سیم کارت هدیه ایرانسل روبرو می‌شوید.

مودم 4G دی لینک

با مقایسه ابعاد مودم همراه دی لینک با یک فلش معمولی متوجه اندازه بزرگتر مودم می‌شویم، با این حال ارتفاع کمتر آن باعث شده تا مودم، باریک و ظریف به‌نظر برسد.

همچنین مودم از پلاستیک سخت ساخته شده و یک نشانگر LED چند رنگ روی آن تعبیه شده است.

دکمه ریست مودم 4G دی لینک

با بررسی دقیق‌تر مودم همراه دی لینک، می‌بینیم که دکمه ریست آن در زیر دستگاه و کنار کانکتور USB قرار داده شده است. با این حال به ندرت به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

درپوش مودم دی لینک DWR-910M

درپوش مودم DWR-910M برای راحتی بیشتر، به‌صورت کشویی طراحی شده که با برداشتن آن به جایگاه سیم کارت دسترسی پیدا می‌کنید.

خشاب سیم کارت مودم 4G دی لینک

برای باز کردن خشاب سیم کارت مودم همراه دی لینک کافی است تا خشاب را به‌صورت کشویی به عقب فشار دهید تا آماده قرار گرفتن سیم کارت شود.

قرار دادن سیم کارت مودم 4G دی لینک

به این ترتیب مطابق تصویر می‌توانید سیم کارت ایرانسل را درون مودم همراه دی لینک قرار دهید.

نصب مودم 4G دی لینک

برای استفاده از مودم همراه دی لینک راه‌های زیادی وجود دارد. در واقع علاوه بر اتصال مستقیم به سیستم، می‌توانید مودم را به پاوربانک و حتی آداپتور شارژر گوشی متصل کرده و از آن استفاده کنید.

بررسی کارایی مودم DWR-910M

زمانی که مودم همراه دی لینک را به سیستم متصل می‌کنید، تنها حدود 5 ثانیه زمان کافی است تا سیستم شما به اینترنت متصل شود که در نوع خود فوق العاده است.

اتصال مودم 4G دی لینک

رابط کاربری مودم دی لینک راحت بوده و استفاده از آن بسیار ساده است. از امکانات این مودم می‌توان به دریافت و ارسال SMS، وجود دفترچه تلفن داخلی، امکان ارسال دستورات USSD و اعمال سایر تنظیمات اشاره کرد.

رابط کاربری مودم 4G دی لینک

پس از نصب مودم همراه دی لینک و استفاده از آن با سرعت فوق العاده آن حیرت‌زده شدیم.

در تست‌های انجام شده با این مودم، بالاترین سرعت ثبت شده برای دانلود، 5.1 مگابایت در ثانیه بود که با در نظر گرفتن کاهش سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر می‌توان گفت بالاترین سرعت قابل دستیابی است.

جابی است بدانید که با چندین ساعت دانلود با همین سرعت، مودم به هیچ وجه داغ نشده و از پایداری مناسبی برخوردار است.

سرعت مودم 4G دی لینک

برای تست سرعت وای‌فای نیز از فاصله 3 متری، میزان سرعت برای باند 2.4GHz حدود 50 مگابایت در ثانیه بود. با این حال با افزایش فاصله به میزان 20 متر این عدد به حدود 35 مگابایت بر ثانیه رسید.

در حالت کلی از نظر پوشش وای‌فای، می‌توان گفت مودم همراه دی لینک مودم DWR-910M به راحتی می‌تواند یک آپارتمان 90 متری را پوشش دهد.

در نهایت اگر بخواهیم به معایب این مودم بپردازیم، تنها می‌توان به پهنای زیاد آن اشاره کرد. برای دستگاه‌هایی مثل مودم که درگاه‌های آن‌ها به صورت مجاور در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، ممکن است استفاده از این مودم موجب انسداد سایر درگاه‌های دستگاه شود.

با این حال این مشکل هنگام استفاده مودم در سیستم کمتر به‌وجود می‌آید زیرا پورت‌های مادربوردها معمولا به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در مجموع سرعت بالای مودم دی لینک، وزن پایین، عملکرد و پایداری فوق العاده، پوشش قدرتمند وای‌فای، امکان اتصال به همه دستگاه‌های دارای پورت USB و در نهایت گارانتی آونگ از مهمترین نقاط قوت این مودم جذاب و خوش قیمت هستند.