بهترین موس گیمینگ موجود در بازار ایران کدام است؟ (آپدیت 1402)

بهترین موس گیمینگ چیست؟! در پاسخ به این سوال باید گفت در میان میلیون‌ها موس گیمینگ تولید شده در سراسر دنیا، تنها تعداد انگشت‌شماری هستند که می‌توان از آنها به عنوان بهترین ماوس های گیمینگ میان رده یا پرچمدار نام برد.

برای معرفی بهترین موس گیمینگ حرفه ای باید به ویژگی‌هایی نظیر طراحی، امکانات، قابلیت‌های خاص، کیفیت ساخت، نام برند سازنده و در نهایت شرکت گارانتی کننده آن محصول توجه کرد. موس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM50 تمام آنچه از یک ابزار گیمینگ حرفه‌ای نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با این موس شرکت MSI که یکی از بهترین ماوس های گیمینگ بازار است آشنا کنیم. اگر به همین زودی‌ها قصد خرید موس گیمینگ دارید، این مقاله را از دست ندهید و همراه ما باشید.

بهترین موس گیمینگ بازار ایران

این شما و این موس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM50.

با توجه به امکانات و قابلیت‌های هیجا‌ن‌انگیزی که این موس دارد، قطعا می‌توان آن را در میان بهترین ماوس های گیمینگ بازار قرار داد.

برای آشنایی بیشتر با موس CLUTCH GM50 ویژگی‌های آن را در زیر بررسی می‌کنیم:

طراحی منحصر بفرد و ارگونومیک

استفاده از واژه «زیبا» برای توصیف شکل ظاهری موس گیمینگ CLUTCH GM50 کافی نیست!

طراحان خوش ذوق شرکت تایوانی MSI این موس یا به قول فرهنگستان زبان فارسی، موشواره را کاملا ارگونومیک طراحی کرده‌اند تا به راحتی در دست قرار گیرد.

معرفی بهترین موس گیمینگ

نکته مهم اینجاست که این موس فقط برای کار کردن با دست راست طراحی شده و طبیعی‌ هم هست چون موس‌های گیمینگ روی یکی از دستان کاربر متمرکز می‌شوند تا بهترین و راحت‌ترین شکل طراحی به وجود آید.

دو طرف موس CLUTCH GM50 و روی بدنه‌ی آن طراحی به گونه‌ای انجام شده که دست روی موس نلغزد. علاوه بر این به دلیل وزن بسیار کم 87 گرمی، به راحتی روی ماوس‌پد یا میز کامپیوتر حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید : هر آنچه که باید درباره موس گیمینگ بدانید (راهنمای خرید)

دارای سوئیچ‌های OMRON

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این موس که به عنوان بهترین موس گیمینگ بازار ایران شناخته می‌شود، استفاده از کلید سوئیچ‌های شرکت ژاپنی اومرون (OMRON) است.

بهترین موس گیمینگ ایران

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید این شرکت ژاپنی بیش از 80 سال قدمت دارد و سال‌هاست در زمینه تجهیزات الکترونیکی فعالیت می‌کند.

روی موس CLUTCH GM50 از سوئیچ‌های اومرون استفاده شده تا روی دو پارامتر به طور مستقیم تاثیرگذار باشد؛ پارامتر اول سرعت کلیک و پارامتر دوم راحتی فشار دادن کلیدهای موس است.

حسگر قابل تنظیم

گیمرها روی موس به چه کلیدی بیشتر از همه نیاز دارند؟ درست حدس زدید، کلید تنظیم DPI یا دقت حسگر. این کلید در لحظات سخت و نفس‌گیر بازی به کمک گیمرها می‌آید و آنها می‌توانند با دقت بیشتری روی نقطه مورد نظر خود هدف‌گیری کنند.

روی موس CLUTCH GM50 کلیدی برای تنظیم DPI قرار داده شده که با فشار دادن آن، دقت حسگر تغییر می‌کند. دقت‌هایی که برای حسگر این موس در نظر گرفته شده 400، 800، 1600، 3200 و 6400 DPI است.

هرچقدر DPI کمتر باشد، سرعت حرکت موس روی صفحه نمایش کمتر می‌شود و برای هدف‌گیری تک تیراندازها در بازی بسیار مناسب است. هرچقدر DPI را افزایش دهید سرعت حرکت بیشتر می‌شود که برای مانیتورهای بزرگ مناسب‌تر است.

نورپردازی RGB

هیچ چیز به اندازه نورپردازی RGB نمی‌تواند یک گیمر احساساتی را خوشحال کند!

بهترین موس گیمینگ جهان از نظر نورپردازی چیزی کم ندارد. این موس MSI با چراغ‌های رنگی روی بدنه به شدت دلبری می‌کند.

نکته بسیار مهم درباره نورپردازی موس CLUTCH GM50 این است که این چراغ‌ها به طرز شگفت‌انگیزی قابل تنظیم هستند و می‌توانید ویژگی‌های مختلف آن را به راحتی تنظیم کنید.

خرید بهترین موس گیمینگ

به عنوان مثال این موس به 9 افکت نوری مختلف مجهز شده است که عبارت است از افکت‌های رنگین‌کمانی، ثابت، تنفسی، موجی، رادار، عمودی، چشمک‌زن، واکنشی و قابل برنامه‌ریزی.

کمپانی MSI برای طراحی سرعت حرکت افکت‌ها روی موس از مسابقات دریفت الگوبرداری کرده تا حس و حال ورزشی‌تری به نورپردازی آن بدهد. در واقع سرعت حرکت سایه‌های نوری این موس در سه سطح مختلف قرار داده شده و قابل تنظیم است.

دارای 6 کلید قابل برنامه‌ریزی

برخی از موس‌های گیمینگ آنقدر کلیک دارند که گیمرها در هنگام بازی حسابی گیج می‌شوند.

اما خوشبختانه فقط 6 کلید روی بدنه موس CLUTCH GM50 دیده می‌شود که با همین 6 کلید تمام آنچه گیمرها نیاز دارند در اختیارشان قرار می‌گیرد.

دو کلید بالای بدنه موس وجود دارد که برای کلیک راست و چپ در نظر گرفته شده است. یک کلید اسکرول در وسط موس و زیر آن کلید کوچکتر DPI قرار داده شده تا کاربران به راحتی بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن دقت حسگر را تغییر دهند.

بهترین موس برای گیم

همچنین دو کلید در سمت چپ موس قرار داده شده که برای رفتن به صفحه بعد یا قبل است. همچنین می‌توانید این کلیدها را برنامه‌ریزی کنید تا در هنگام انجام بازی‌های پیچیده به کمک شما بیایند.

دارای نرم‌افزار اختصاصی

کمپانی MSI همیشه به همراه محصولات خود یک نرم‌افزار کمکی هم ارائه می‌دهد؛ این یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کمپانی تایوانی محسوب می‌شود.

تمام آنچه برای تنظیم موس نیاز دارید در نرم افزار MSI‘s Gaming Center وجود دارد و تنها با اجرای این برنامه می‌توان همه‌چیز را تحت کنترل داشت.

به عنوان مثال می‌توانید شدت نور موس را از طریق این نرم‌افزار کم یا زیاد کنید یا افکت اختصاصی خود را روی موس ایجاد کرده و ببینید.

تنظیم دقت حسگر، فرکانس حرکت موس، انتخاب رنگ‌های روی بدنه موس و شخصی‌سازی کلیدها همگی از طریق این نرم‎افزار قابل انجام است.

کلیدهای میانبر جذاب

از بهترین موس گیمینگ بازار ایران بجز نورپردازی RGB و کلید تنظیم دست حسگر انتظارات دیگری هم داریم.

خوبشختانه طراحان MSI با نبوغ خود کلیدهای میانبری برای موس گیمینگ CLUTCH GM50 در نظر گرفته‌اند که در نوع خود خاص است. کمتر موس گیمینگی را می‌بینید که کلیدهای ترکیبی میانبر داشته باشد ولی این موس چنین کلیدهایی دارد.

در ادامه کلیدهای میانبر این موس را معرفی می‌کنیم تا با شگفتی آن بهتر آشنا شوید:

  • تغییر افکت‌های نوری با کلیدهای ترکیبی DPI و اسکرول
  • تغییر سرعت حرکت افکت‌ها با کلیدهای ترکیبی DPI و کلید گوشه (کلید صفحه بعد)
  • تغییر مسیر حرکت نور موس با کلیدهای ترکیبی DPI و کلید گوشه (کلید صفحه قبل)
  • تنظیم شدت نور موس با کلیدهای ترکیبی DPI و کلیک چپ
  • تنظیم سایه‌های نوری با کلیدهای ترکیبی DPI و کلیک راست

طول عمر بالا

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران در هنگام خرید موس گیمینگ طول عمر آن است. طول عمر کابل و کلیدهای موس بسیار اهمیت دارد.

آنچه طراحان این موس تخمین زده‌اند طول عمر کلیدهای آن تا 20 میلیون کلیک بوده و این یعنی تا چندین سال بدون هیچ مشکلی می‌توانید از آن استفاده کنید.

از سوی دیگر باید به کابل ضخیم این موس هم اشاره کرد که در اثر کشیدگی یا ضربه به این راحتی‌ها آسیب نمی‌بیند. این کابل 2 متری با روکشی از TPE پوشانده شده تا در برابر ضربه مقاومت بیشتری داشته باشد.

بهترین موس گیمینگ حرفه ای

قیمت مناسب

توقع دارید بهترین موس گیمینگ 2022 چه قیمتی داشته باشد؟

خوشبختانه تمام محصولات کمپانی MSI در بازار ایران با قیمتی ارزان‌تر از رقبا به فروش می‌رسند. موس گیمینگ CLUTCH GM50 هم از این قاعده مستثنی نیست و به نوعی یک موس گیمینگ ارزان قیمت به‌شمار می‌رود.

اگر این موس را در کنار موس‌های گیمینگ سایر برندهای مطرح جهانی که در بازار ایران وجود دارند قرار دهید قطعا با ما هم عقیده خواهید بود که قیمت این موس بسیار مناسب‌تر از رقبای خود است.

گارانتی موس معتبر

آخرین ویژگی جذاب موس گیمینگ CLUTCH GM50 برخورداری از گارانتی معتبر در ایران است.

شرکت آونگ که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه گارانتی به محصولات برندهای جهانی‌ست این موس گیمینگ را گارانتی کرده است.

آونگ برای بهترین موس گیمینگ جهان گارانتی 2 ساله در نظر گرفته و کاربران در صورت مشاهده هرگونه نقص فنی، می‌توانند با پشتیبانی آونگ تماس گرفته و با هماهنگی، موس خود را تعمیر یا تعویض کنند.

خرید موس گیمینگ حرفه‌ای نسبت به موس‌های معمولی استرس بیشتری دارد چون هم کیفیت موس باید بالاتر باشد و هم قیمت آن از موس‌های معمولی بیشتر است. اما شرکت آونگ با گارانتی 24 ماهه خود خیال شما را از این بابت راحت کرده است.

بهترین موس گیمینگ ایران

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین موس گیمینگ در ایران پرداختیم. موس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM50 با امکانات متعددی که دارد قطعا یکی از بهترین‌هاست.

طراحی ارگونومیک، کلیدهای قابل برنامه‌ریزی، کلید تنظیم دقت حسگر و برخورداری از نورپردازی RGB با 9 افکت مختلف تنها بخشی از ویژگی‌های این موس به شمار می‌رود. نظر شما چیست؟ آیا تجربه کار با بهترین موس برای گیم را دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.