بهترین برند رم کامپیوتر در 2022 چیست؟

شرکت‌های متعددی امروزه اقدام به تولید و پشتیبانی محصولات کامپیوتری می‌کنند. این شرکت‌ها در کشورهای مختلف محصولات خود را تولید کرده و از طریق نمایندگان رسمی در سایر کشورها، آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

سخت‌افزارهای کامپیوتری یکی از محصولات پرفروش و پرمخاطب در سرتاسر دنیاست و به خصوص در دنیای امروز، تقریباً در هر خانه‌ای حداقل یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ وجود دارد که برای کارهای مختلفی از جمله جستجو در وب، بازی، ارتباط تصویری و چت و غیره از آن استفاده می‌شود.

یکی از اجزای مهم کامپیوتر که تاثیر زیادی روی عملکرد آن دارد، حافظه رم است و تنوع بالای محصولات رم در بازار، انتخاب را برای کاربران دشوار می‌سازد.

شاید این مشکل برای شما هم پیش آمده باشد؛ وقتی برای تهیه یک ماژول رم به بازار می‌روید، مشخصه‌های مختلف در کنار برندهای گوناگون شما را سردرگم می‌کند و نمی‌دانید بهترین برندهای رم کامپیوتر کدم‌اند و یک رم ایده‌آل چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

به همین دلیل قصد داریم در این مقاله یکی از برندهای برتر تولید کننده محصولات سخت‌افزار کامپیوتر و به صورت خاص ماژول رم را معرفی کنیم.

شرکت ای دیتا یک شرکت تایوانی است که محصولات مختلف سخت‌افزاری از جمله فلش مموری، مموری کارت، رم کامپیوتر و لپ تاپ، کارت گرافیک و غیره را تولید می‌کند.

گروه آونگ در ایران محصولات مختلف شرکت ای دیتا را به فروش رسانده و خدمات پس از فروش و گارانتی را برای آن‌ها ارائه می‌دهد.

در ادامه به معرفی این شرکت و محصولات آن به خصوص رم کامپیوتر خواهیم پرداخت.

بهترین برند رم کامپیوتر کدام است؟

در ابتدا باید بگوییم که برای انتخاب بهترین برند رم کامپیوتر، فاکتورهای زیادی را باید مدنظر قرار داد. دنیای سخت‌افزارهای کامپیوتر روزانه در حال پیشرفت است و بازه زمانی ارائه محصولات جدید سخت‌افزاری بسیار کوتاه شده است.

بنابراین محصولاتی در بازار موفق هستند که بتوانند با این پیشرفت پرشتاب، همسو باشند. همچنین می‌دانیم که انواع رم کامپیوتر در بازار وجود دارد، و انتخاب بهترین رم برای کاربردی خاص، کار پیچیده‌ای است.

برای حل این مشکلات، ابتدا به ارائه یک راهنمای خرید رم کامپیوتر به صورت خلاصه می‌پردازیم، یعنی به زبان ساده می‌گوییم که یک رم خوب چه ویژگی‌هایی دارد.

معتبرترین شرکت تولید رم کامپیوتر

کیفیت

شاید مهم‌ترین فاکتور در انتخاب بهترین برند رم کامپیوتر، کیفیت آن باشد. کیفیت محصولات تضمین‌کننده عملکرد آن است و خیال کاربر از محصول و خدمات پس از فروش آن راحت است.

بسیاری از محصولات رم ساخت شرکت ای دیتا توسط گروه آونگ به صورت مادام‌العمر گارانتی شده‌اند؛ این یعنی خیال مصرف‌کننده از کیفیت محصول راحت است و می‌تواند تا زمانی که نیازی به ارتقاء آن نباشد، از محصول استفاده کند.

بروز بودن

دنیای کامپیوتر شاید یکی از صنایع پرشتاب باشد و روزانه محصولات جدیدی ساخته و روانه بازار می‌شود. بهترین مارک رم کامپیوتر باید بتواند محصولاتی را برای مصرف‌کنندگان ارائه دهد که با بازار کامپیوتر همسو باشند.

محصولات شرکت ای دیتا با پشتیبانی گروه آونگ با جدیدترین مادربردهای موجود در بازار سازگاری دارند و محصولاتی مانند رم Lancer RGB با استاندارد DDR5 که در ادامه معرفی می‌شود، از ماژول‌های حافظه موجود در بازار پیشرفته‌تر بوده و با نسل‌های بعدی مادربرد هم سازگار خواهد بود.

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب بهترین برند رم کامپیوتر، گارانتی محصول و خدمات پس از فروش آن است. هر کاربری تمایل دارد محصولی را تهیه کند که از گارانتی معتبر همراه با خدمات پس از فروش و پشتیبانی تعمیر و تعویض بدون دردسر محصولات برخوردار باشد.

محصولات شرکت ای دیتا و به طور خاص ماژول‌های رم ساخت این شرکت توسط گروه آونگ در ایران ارائه شده و خدمات پس از فروش و گارانتی آن‌ها توسط همین شرکت ارائه می‌شود.

شرکت آونگ یک شرکت پر سابقه و معتبر است و بر همین اساس خیال شما از بابت خرید محصولات رم و تعمیر و تعویض آن‌ها در صورت خرابی، راحت خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد برای بسیاری از محصولات رم، گارانتی مادام‌العمر توسط شرکت آونگ ارائه می‌شود تا خیال مصرف‌کننده از بابت خدمات این شرکت راحت باشد.

سایر معیارها

ویژگی‌های دیگری برای انتخاب بهترین برند رم کامپیوتر وجود دارد. به عنوان مثال قابلیت‌های متمایزی که محصولات شرکت دارند، شامل نورپردازی RGB و ظاهر زیبا، پشتیبانی از XMP و اورکلاکینگ ساده برای افزایش سرعت رم، سیستم مدیریت انرژی داخلی و غیره.

محصولات رم تولیدی ای دیتا که توسط گروه آونگ در بازار ایران عرضه می‌شوند، عمدتاً دارای نورپردازی‌های RGB هستند که حتی قابلیت سفارشی‌سازی هم دارد.

بیشتر محصولات این شرکت از XMP 2.0 پشتیبانی می‌کنند و امکان اورکلاک کردن ساده و بی‌دردسر را برای کاربرانی که می‌خواهند بدون نیاز به تغییر تنظیمات، سرعت رم بیشتری را دریافت کنند، فراهم کرده است.

سیستم مدیریت داخلی یکی دیگر از ویژگی‌های محصولات رم شرکت ای دیتا است که توزیع انرژی را مستقل از مادربرد برای ماژول رم انجام می‌دهد.

طراحی زیبای محصولات رم شرکت ای دیتا، بدنه فلزی با طراحی خیره‌کننده و استفاده از سیستم هیت سینک مناسب جهت خنک‌سازی ماژول رم، از دیگر مزیت‌های رم‌های ساخت شرکت ای دیتا است.

با معرفی ویژگی‌های فوق برای انتخاب بهترین برند رم کامپیوتر، کمی کار شما را در انتخاب محصول مورد نظرتان آسان کردیم. در بخش بعدی دو محصول رم پرفروش و جدید ساخت شرکت ای دیتا را معرفی خواهیم کرد که توسط گروه آونگ در بازار ایران عرضه می‌شود.

در این بخش دو ماژول رم پرفروش ساخت شرکت ای دیتا که توسط شرکت آونگ ارائه شده است، معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید : یکبار برای همیشه؛ چه میزان حافظه رم (RAM) مناسب است؟

ماژول رم DDR5 XPG LANCER RGB

رم LANCER RGB ساخت شرکت XPG و ارائه شده توسط گروه آونگ در بازار ایران است. این ماژول رم یکی از جدیدترین محصولات XPG در بازار ایران است که از استاندارد DDR5 پشتیبانی می‌کند.

تراشه مدیریت انرژی به منظور پایداری بیشتر در این رم، فناوری تصحیح خطا یا ECC و کیفیت بالای قطعات از جمله ویژگی‌های اختصاصی این رم است.

این محصول از XMP 3.0 پشتیبانی می‌کند، در نتیجه بدون نیاز به تغییر تنظیمات بایوس می‌توان سیستم را اورکلاک کرد. هرچند که فرکانس 5200 مگاهرتز در این ماژول رم، استفاده از آن را برای اجرای هر برنامه و بازی ویدئویی جدیدی مناسب ساخته است.

ماژول رم XPG مدل SPECTRIX D60G

رم XPG SPECTRIX D60G از نوع DDR4 می‌باشد اما فرکانس بالا تا 4133 مگاهرتز، یکی از ویژگی‌های جالب‌ توجه این رم است. این فرکانس بالا امکان استفاده از این رم را برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی سنگین ممکن می‌سازد.

پشتیبانی از XMP 2.0 امکان اورکلاک ماژول رم را به راحتی فراهم می‌کند. نورپردازی RGB در این محصول نیز ظاهری زیبا و جذاب به آن بخشیده است و از همه مهم‌تر، گارانتی این محصول به صورت مادام‌العمر توسط شرکت آونگ ارائه می‌شود.

جمع‌بندی

برای انتخاب بهترین برند رم کامپیوتر، می‌بایست فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. کیفیت محصولات، به‌ روز بودن رم، گارانتی و خدمات پس از فروش و اعتبار شرکت تولیدی و یا شرکت پشتیبانی، از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک محصول رم مناسب هستند.

شرکت ای دیتا یکی از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای تولید سخت‌افزارهای کامپیوتر با سابقه طولانی و درخشان است که در زمینه تولید ماژول‌های رم هم پیشگام بوده است.

کیفیت بالای محصولات رم تولیدی این شرکت، به‌ روز بودن محصولات با سایر سخت‌افزارهای کامپیوتری موجود در بازار، ویژگی‌های ظاهری و ساختاری محصولات رم و از همه مهم‌تر، گارانتی معتبر این محصولات توسط گروه آونگ، باعث شده است که رم‌های ای دیتا به عنوان یکی از بهترین برندهای رم کامپیوتر، در بازار ایران مطرح باشند.