مشکل در ایجاد شبکه پاورلاین

مشکل در ایجاد شبکه پاورلاین

در صورتی که همه کارها درست پیش برود برقراری ارتباط و ایجاد شبکه پاورلاین بدون مشکل و به راحتی اتفاق می افتد. به یاد داشته باشیم که فقط پاورلاین هایی که در یک مدار کابل کشی برق استفاده می شوند می توانند یک شبکه تشکیل دهند. در این نوشته چند دلیل رایج که مانع از برقراری ارتباط بین دستگاه ها می شود و راهکارهای حل این مشکلات را بررسی می کنیم. این مراحل در تمام پاورلاین های تندا تقریبا مشابه است اما ما در این مورد خاص از تندا P200 استفاده کرده ایم.

دلایل بروز مشکل در ایجاد شبکه پاورلاین

  • آداپتورهای تندا P200 به مدارهای برق متفاوتی وصل شده‌اند.
  • آداپتورها نمی‌توانند در پاورلاین‌های دیگر، شبکه‌ی بی‌سیم با نام یکسان را پیدا کنند.

راه‌حل‌ها

  • لطفا پاورلاین‌های تندا P200 را به مدار برق یکسان وصل کنید. آداپتور پاورلاین فقط در مدار برق یکسان و متصل به هم کار می‌کند.
  • لطفا در هرکدام از پاورلاین‌های P200، دکمه‌ی Reset/Pair را برای 10 ثانیه فشار دهید تا همه‌ی آن‌ها به تنظیمات کارخانه برگردند. با این کار، همه‌ی آن‌ها به یک شبکه‌ی واحد متصل می‌شوند.

الف) پس از ریسِت کردن و راه‌اندازی دوباره، حدود 2 دقیقه صبر کنید و سپس چراغ پاورلاین را در همه‌ی آداپتورهای تندا P200 بررسی کنید. اگر همگی روشن هستند یا با سرعت زیاد چشمک می‌زنند، مشخص می‌شود که توانسته‌اند یک شبکه‌ی پاورلاین ایجاد کنند.

ب) اگر هنوز چراغ پاورلاین خاموش است یا با سرعت خیلی کم چشمک می‌زند، لطفا به سراغ اولین پاورلاین تندا P200 بروید و دکمه‌ی Reset/Pair را به مدت 3 ثانیه فشار دهید. سپس همین کار را در عرض دو دقیقه، برای دیگر پاورلاین‌ها انجام دهید.

نکته برای ایجاد شبکه پاورلاین

لطفا شبکه‌ی پاورلاین را ابتدا در همان پریز برق مودم/روتر یا در اتاق یکسان با آن، تنظیم و راه‌اندازی کنید. سپس آداپتورهای پاورلاین را به دیگر مکان‌ها یا اتاق‌هایی که در نظر دارید، ببرید.