مروری بر پریز بی‌سیم هوشمند دی‌لینک مدل DSP-W215

پریز هوشمند DSP-W215

امکانات پریز هوشمند دی‌لینک DSP-W215

  • خاموش و روشن کردن وسایل با اپلیکیشن

وسایلی را که به پریز متصل هستند، مستقیما با موبایل هوشمند یا تبلت روشن یا خاموش کنید

  • تعیین زمان‌بندی برای روشن یا خاموش شدن وسایل

مشخص کنید که دستگاه‌های متصل، چه زمانی روشن و خاموش شوند

  • جلوگیری از گرم شدن بیش از حد وسایل

سنسور حرارتی این پریز هوشمند، وسایلی را که بیش از حد داغ شده‌اند، به صورت خودکار خاموش می‌کند

  • کنترل و مدیریت مصرف برق

مصرف برق خود را مشاهده کنید و با مدیریت آن، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید

مدیریت مصرف برق توسط پریز هوشمند دی-لینک

بررسی دقیق‌ترِ پریز بی‌سیم هوشمند دی‌لینک DSP-W215

به کمک این پریز هوشمند وای‌فای دی‌لینک، می‌توانید وسایل برقی خود را از راه دور کنترل کنید و کارهایی مثل تعیین زمان خاموش و روشن شدن و مشاهده‌ی میزان مصرف برق را هم انجام دهید. این ویژگی‌ها باعث می‌شود پریز بی‌سیم هوشمند دی‌لینک DSP-W215 بهتر از نمونه‌ی مشابه خود یعنی سوئیچ Belkin WeMo باشد که گران‌تر هم هست.

بررسی دقیق‌ترِ پریز بی‌سیم هوشمند دی‌لینک DSP-W215

این پریز، 89 میلی‌متر طول و 61 میلی‌متر عرض دارد و قطر آن، 35 میلی‌متر است. پریز دی‌لینک DSP-W215 وزنی معادل 125 گرم دارد و به شکل مستطیلی است که لبه‌های آن انحنا دارد. این پریز هوشمند، جریان برق شهری (AC) را با ولتاژ 100 تا 125 ولت منتقل می‌کند. این میزان ولتاژ، برای لامپ‌ها و وسایل کوچک مناسب است و وسایل بزرگ، به ولتاژ بیشتری نیاز دارند.

اپلیکیشن mydlink که برای این پریز هوشمند استفاده می‌شود، با نسخه‌ی اندروید 4 و بالاتر و برای گوشی‌ها و تبلت‌های اپل، با iOS نسخه‌ی 6 و بالاتر کار می‌کند و امکان استفاده با وای‌فای یا اینترنت سیم‌کارت را دارد. این برنامه در فرکانس بی‌سیم 2.4 گیگاهرتز، سیگنال ارسال می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید تا 10 پریز هوشمند را به طور همزمان کنترل کنید.

طراحی پریز وای‌فای هوشمند دی‌لینک مدل DSP-W215

پریز هوشمند بی‌سیم دی‌لینک DSP-W215 دوشاخه‌ای دارد که در ایران استفاده می‌شود و به راحتی در پریزهای دیواری یا سه‌راهی برق قرار می‌گیرد. این پریز دی‌لینک بیش از آنکه بخواهد ظاهر خود را به رخ بکشد، همانند یک پریز استاندارد، به وظیفه‌ی خود به خوبی عمل می‌کند. طراحی این پریز به گونه‌ای است که با پریز برق دیواری، تلفیق می‌شود و به نظر می‌رسد که عمدا این نوع طراحی انتخاب شده است. به لطف این شکل و شمایل، این وسیله جزئی از طراحی خانه می‌شود و احتیاجی نیست که آن را از چشم‌ها پنهان کنید. با این حال، فقط این پریز دی‌لینک نیست که این طراحی را دارد. سبک و سیاق آن، شبیه سوئیچ Belkin WeMo و پریز SAM است؛ اما در کل، پریز وای‌فای DSP-W215 از نظر طراحی، نمره‌ی قبولی می‌گیرد.

روی این پریز هوشمند دی‌لینک، دکمه‌ای مخصوص روشن و خاموش کردن آن (دکمه‌ی پاور) قرار دارد. در زیر این دکمه، یک چراغ LED دیده می‌شود که در زمان روشن بودن وسایل، به رنگ سبز درمی‌آید و این‌گونه، شما را از وصل بودن جریان برق مطلع می‌کند. به علاوه، یک LED هم به عنوان علامت هشدار دارد و در زمان‌هایی مثل روشن شدن پریز، ریسِت شدن یا از کار افتادن، رنگ قرمز به خود می‌گیرد. ناگفته نماند که این نشانگر LED در زمان راه‌اندازی اولیه و یا وقتی که اتصال وای‌فای با اختلال مواجه است، به رنگ نارنجی‌ چشمک می‌زند و هنگامی که در حال اتصال به وای‌فای است با رنگ سبز در حالت چشمک‌زن قرار می‌گیرد. در نهایت هم، وقتی بدون مشکل به وای‌فای وصل شد، به صورت ثابت، سبزرنگ می‌شود.

اگر بخواهید مستقیما از طریق پریز دستگاه متصل به آن را روشن کنید، می‌توانید دکمه‌ی پاور را فشار دهید. علاوه بر این، یک دکمه‌ی WPS (اتصال وای‌فای به صورت امن) هم قرار داده شده که با فشردن آن و زدن دکمه‌ی WPS روی مودم یا روتر، می‌توانید پریز را به روتر وصل کنید. اگر روتر شما این دکمه را ندارد، روش دیگری وجود دارد که می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما به هر حال، شاید نیاز باشد که دکمه‌ی WPS را روی پریز هوشمند فشار دهید. فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه‌ی WPS روی پریز، تا زمانی که چراغ هشدار LED به رنگ قرمز درآید، باعث می‌شود که این پریز هوشمند به تنظیمات کارخانه بازگردد.

تنظیمات پریز بی‌سیم هوشمند دی‌لینک DSP-W215

راه‌اندازی اولیه این پریز دی‌لینک، بسیار راحت است. یک پریز برق در محلی مناسب که می‌خواهید این پریز هوشمند را قرار دهید، در نظر بگیرید. پریز بی‌سیم DSP-W215 را به آن وصل کنید. حالا اپلیکیشن آن را دانلود کنید و مراحل راه‌اندازی را قدم به قدم انجام دهید. این قسمت است که کمی پیچیده‌تر می‌شود.

پس از دانلود اپلیکیشن، باید به چند مرحله دقت کنید. به عنوان مثال، منوی تنظیمات به شما دو گزینه می‌دهد: یکی راه‌اندازی به کمک WPS و دیگری، تنظیمات دستی. اگر یک روتر یا مودم با دکمه‌ی WPS دارید، کار شما در اینجا راحت است. اگر چنین روتری ندارید، باید تنظیمات دستی را دنبال کنید. با انتخاب این گزینه، یک رمز شش‌رقمی نیاز دارید که باید آن را از کارت کوچکی که در جعبه‌ی پریز قرار دارد، پیدا کنید. (این رمز در پشت پریز هوشمند هم نوشته شده. در هر صورت، کارت حاوی رمز را دور نیندازید) پس از وارد کردن رمز، می‌توانید شبکه‌ی وای‌فای خانگی یا محل کار را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا وصل شود.

تنظیمات پریز بی‌سیم هوشمند دی‌لینک DSP-W215

می‌توانید یک لامپ را به این پریز هوشمند وصل کنید و با استفاده از اپلیکیشن، آن را کنترل کنید. کارهایی مثل زمان‌بندی روشن و خاموش شدن، چک کردن ولتاژ لامپ و دمای آن، به کمک اپلیکیشن امکان‌پذیر است.  به‌روز بودن سیستم‌عامل موبایل و تبلت شما نیز، به کارکرد بهتر اپلیکیشن کمک می‌کند.

دقت کنید که ممکن است پس از خارج کردن پریز هوشمند دی‌لینک DSP-W215 از پریز برق، مجبور باشید دوباره تنظیمات اولیه را انجام دهید. بنابراین، بهتر است رمز شش‌رقمی را در گوشی یا تبلت خود، ذخیره کنید یا کارت حاوی رمز را همیشه در دسترس نگه دارید.

در پایان باید بگوییم که این پریز بی‌سیم هوشمند، وظایف خود را تا حد قابل قبولی انجام می‌دهد و شما را به داشتن یک خانه‌ی هوشمند نزدیک‌تر می‌کند.