بررسی تخصصی کیس کامپیوتر ای‌دیتا XPG Invader

 کیس گیمینگ Invader

کامپیوترهای شخصی، در طی سال‌ها تغییرات زیادی را به خود دیده‌اند. زمانی بود که کیس‌های کامپیوتر، به معنای واقعی کلمه اندازه‌گیری می‌شد تا مشخص شود که آیا همه‌ی قطعات برای آن‌ها مناسب است یا خیر. اما آن شیوه‌ها همچون موس‌های غلتکی از دور خارج شده است. در عین حال که عملکرد کیس‌های مخصوص بازی، بالا رفته، زیبایی و ظاهر آن‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است. در دوره‌ای که هر هفته از یک کیس جدید رونمایی می‌شود، تصمیم‌گیری براساس ویژگی‌های آن‌ها، دشوار خواهد بود. کیس گیمینگ Invader یکی از بهترین گزینه های شماست.

متخصصان حرفه‌ای در شرکت XPG همواره تلاش کرده‌اند که توازنی در طراحی کیس کامپیوتر برقرار کنند. در اینجا کیس جدید گیمینگ Invader را بررسی می‌کنیم که اندازه‌ای متوسط دارد. کیس Invader که ظاهری چشم‌نواز دارد، از چراغ‌های درخشان استفاده می‌کند و گاهی تعداد این چراغ‌ها پرشمار می‌شود. در این بررسی با ما همراه باشید.

مشخصات فنی

  • ابعاد (طول × عرض × ارتفاع): 482× 296 × 470 میلی‌متر
  • رنگ: مشکی یا سفید
  • جنس: SPCC
  • صفحه جانبی (سمت چپ): شیشه‌ی حرارت‌دیده 4 میلی‌متری (Tempered Glass)
  • فرم‌فاکتور: Mini ITX، Micro ATX، ATX
  • تعداد اسلات هارد دیسک 3.5 اینچی: 2 عدد
  • تعداد اسلات هارد دیسک/اس‌اس‌دی 2.5 اینچی: 2+2 (ترکیبی از 2.5 اینچی و 3.5 اینچی)
  • پورت‌های ورودی/خروجی: دو عدد USB 3.0، یک عدد Audio x، یک عدد (HD Audio (Mic & SW، یک عدد کنترل LED
  • دارای فن: یک عدد فن 1200 دور در دقیقه در قسمت جلو با اندازه‌ی 120 میلی‌متری و یک عدد فن 1200 دور در دقیقه در قسمت پشت کیس با اندازه‌ی 120 میلی‌متری
  • فن‌های قابل استفاده:

    • در قسمت جلو: 3 فن 120 میلی‌متری، 2 فن 14 میلی‌متری
    • در قسمت بالا: 2 فن 120 میلی‌متری
    • در قسمت پشت: 1 فن 120 میلی‌متری
    • در قسمت پایین: 1 فن 120 میلی‌متری
    • در سمت راست: 2 فن 120 میلی‌متری
  • محدودیت‌های ابعادی:

    • محدوده‌ی ارتفاع خنک‌کننده‌ی سی‌پی‌یو: 170 میلی‌متر
    • محدوده‌ی طول پردازنده‌ی گرافیکی (GPU): 400 میلی‌متر
    • محدوده‌ی ارتفاع پاور (منبع تغذیه): 225 میلی‌متر
  • خنک‌کننده‌های قابل استفاده (رادیاتور):

    • در قسمت جلو: مدل 240 یا 360 میلی‌متری
    • در قسمت بالا: 240 میلی‌متری
    • در سمت راست: یک عدد 240 میلی‌متری
    • در قسمت پشت: 120 میلی‌متری

جلوه‌های طراحی کیس گیمینگ Invader

جلوه‌های طراحی کیس گیمینگ Invader

کیس گیمینگ XPG Invader ظاهر بسیار زیبایی دارد. طراحی مینیمالیستی آن، این نکته را تداعی می‌کند که زیبایی در سادگی است. هر جنبه‌ای از طراحی این کیس، به شکل واضحی همین نکته را نشان می‌دهد. برای مثال، پنل جلویی کیس، به رنگ سفید ساده است و لبه‌های موربی دارد. هیچ‌گونه لبه‌های فانتزی، چراغ و قسمت‌های اضافی که حواس شما را پرت کند، ندارد. در عوض، توجه شما به سمت لوگوی قرمزرنگ XPG جلب می‌شود که از بدنه‌ی سفید متمایز شده است. در حقیقت همه‌ی قسمت‌های این کیس کامپیوتر، از دکمه‌هایی با طراحی مینیمال گرفته تا یک نور RGB پس‌زمینه، به همان ویژگی برمی‌گردد که زیبایی را در سادگی مجسم کرده است.

نداشتن خطوط تیز، مجاری هوای متفاوت و ظاهر جذاب از بارزترین نقاط قوت کیس گیمینگ Invader است. این کیس مثل یک بوم سفید نقاشی عمل می‌کند تا سلیقه‌ی شما را بر روی خود نشان دهد. این کیس از معدود مدل‌هایی است که بر ویژگی‌هایی مثل نورپردازی، محل قرارگیری قطعات کیس و نحوه‌ی چینش کابل‌ها تمرکز کرده است.

زیبایی واقعی یک کیس را می‌توانید در این مدل ببینید. این کیس به شما اجازه می‌دهد که احساس و ظاهر مورد علاقه‌تان را نمایان کنید. شاید مدل‌های دیگر، جذاب به نظر برسند، اما آن‌ها ظاهر یک ساختمان را در ذهن تداعی می‌کنند. این مدل‌ها به قدری تکراری شده‌اند که در تمنای خلاقیت‌های جدید هستند.

جلوه‌های طراحی کیس گیمینگ Invader

فرم‌فکتور در کیس گیمینگ Invader

وقتی صحبت از طراحی می‌شود، کیس XPG Invader واقعا می‌درخشد. این کیس با تبحر خاصی طراحی شده است. فلز SPCC از دوام بالایی برخوردار است و شیشه حرارت‌دیده (tempered glass) نیز دوام کافی دارد و در جای خود، قابل اطمینان است. محفظه‌ی اصلی، هنگام کار کردن با آن و قرار دادن قطعات احساس خوبی منتقل می‌کند و برای حرکت دست‌ها در داخل کیس، فضای زیادی مهیا شده است.

همه‌ی قسمت‌ها از جمله محل نصب مادربورد و نقاط اتصال کابل‌ها به راحتی در دسترس هستند. کار خوبی که XPG انجام داده است، قرار دادن گیره‌هایی برای کابل‌ها است که در قسمت پایین پنل پشتی قرار گرفته‌اند. حتی پس از وصل کردن اکثر پاورها و سیم‌ها، باز هم فضایی وجود دارد که فن‌های RGB را برای تقویت نوری که از بیرون کیس دیده می‌شود، اضافه کنید.

XPG عمدا فضای زیادی را در نظر گرفته است تا شرایط گسترش امکانات به خوبی فراهم باشد. پنل بالایی، محل مناسبی برای قرار دادن دو رادیاتور خنک‌کننده‌ی هوا است که در عین حال برای نصب بورد AIO در پنل پشتی نیز به قدر کافی فضا وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید به این کیس ای‌دیتا اضافه کنید. این کیس کامپیوتر هوشمند است و با هدفی مشخص طراحی شده است. حتی در پنل جلویی که معمولا از گیره‌های پلاستیکی استفاده می‌شود، در این کیس از آهن‌ربا استفاده شده است. این ویژگی باعث می‌شود که وقتی می‌خواهید فن‌ها را در جلوی کیس عوض کنید، دسترسی سریعی به آن‌ها داشته باشید. چنین قابلیتی، در زمان اضافه کردن فن‌های RGB جدید به کار می‌آید.

چندین سینی هارد درایو (مثل محل قرارگیری دی‌وی‌دی-drive bay) در زیر محفظه‌ی پاور قرار دارد که برای اضافه کردن درایوهای 2.5 اینچی در پنل پشتی و در زیر محفظه‌ی پاور مناسب هستند. قسمت پاور (منبع تغذیه) فضایی بیشتر از حد معمول دارد تا کابل‌هایی که به آن‌ها نیازی نیست، در آن قسمت قرار بگیرد. پنل پشتی نیز فضایی را برای بورد کامل AIO اختصاص داده است و زمانی که از آن استفاده نشود، محل مناسبی برای ابتکارهای کامپیوتربازها و گیک‌ها است. در مجموع، همه‌ی این امکانات برای ساختن یک ترکیب دلخواه در کامپیوتر شخصی و مدیریت کابل‌ها قابل استفاده هستند.

همانطور که اشاره کردیم، این کیس ای‌دیتا با نور پس‌زمینه ارائه شده است که می‌تواند با سوئیچ تعبیه شده روی بورد، کنترل شود. این نور، 12 حالت پیش‌فرض دارد تا سلیقه‌های مختلف را برآورده کند. این قسمت نیز ساده است و از همان اصل سادگی در سرتاسر این کیس پیروی می‌کند.

نتیجه‌گیری

اگر کیس Invader را انتخاب کنید، پس از استفاده از آن، عاشقش می‌شوید. آزادی عملی که این کیس در ترکیب قطعات می‌دهد، بسیار استثنایی‌ست. کار کردن با آن، بسیار آسان است و طراحی آن، سبکی ماندگار دارد. این کیس شبیه اکثر کیس‌های RGB موجود در بازار نیست، اما این ویژگی مشخصه‌ی بارز Invader نیست. در عوض، این کیس برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند به راحتی کیس خود را آماده کنند و بدون تشریفات اضافی، قطعات را در محل خود نصب نمایند. همراه شدن این ویژگی‌ها با کیفیت ساخت بالا، کیس Invader را به یک مدعی بزرگ در دنیای کامپیوتر‌های گیمینگ تبدیل کرده است.