SX8200 Pro ای دیتا، بهترین SSD همه جانبه از دید Expertreview

وقتی صحبت از درایو ذخیره سازی به میان می آید SSD ها همان چیزی هستند که ما انتظار داریم. سریع تر و کوچک تر از هارددیسک های قدیمی هستند، علاوه بر آن کاملا بی صدا کار می کنند. به همین دلیل یک SSD راهی مناسب برای ارتقا کامپیوتر و یا لپ تاپ شماست. مدل های جدید به نسبت قبل سریع تر شده اند و قیمت ها کاهش پیدا کرده اند. پس اگر دچار کمبود فضا هستید می توانید با یک هزینه معقول یک درایو با ظرفیت بالاتر تهیه کنید. در این میان، حافظه SX8200 Pro ای دیتا به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت، یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست.

حافظه SX8200 Pro ای دیتا

چگونه خودتان بهترین SSD را انتخاب کنید؟

یکی از مهم ترین پرسش های کاربران این است که آیا یک درایو SSD ساتا نیاز دارم یا یا می توانم از فرم فکتور M.2 استفاده کنم ؟ پاسخ به این سوال قطعا بستگی به نوع سیستم شما دارد که از چه فرم فکتورهایی پشتیبانی می کند. درایو های کلاسیک ۲.۵ اینچی اس اس دی، یک جایگزین بی دردسر برای هارددیسک های قدیمی است . این نوع SSD می تواند اطلاعات را با حداکثر سرعت 500MBps انتقال دهد. فرم فکتور جدید تر M.2 نامیده می شود و بسیار سریع تر است. M.2 با بهره مندی از فناوری NVMe می تواند به صورت تئوری عملکردی تا ۱۰ برابر سریع تر از درایو های ساتا داشته باشد. به همین دلیل است که درایو های M.2 کمی گران تر از دیگر مدل ها هستند.

حافظه SX8200 Pro ای دیتا بهترین SSD همه جانبه از دید ExpertReview است

حافظه SX8200 Pro ای دیتا

برخی از تولید کنندگان به دنبال افزایش سرعت هستند و برخی به دنبال کاهش قیمت. اما هر دو مورد در ساخت حافظه SX8200 Pro ای دیتا متعادل نگه داشته شده است. این درایو در تست سرعت ترتیبی با استفاده از نرم افزار CrystalDiskMark به سرعت ۳۵۲۲ مگابایت در ثانیه برای خواندن و ۲۹۱۸ مگابایت در ثانیه برای نوشتن دست پیدا کرده است. علاوه بر این در تست کپی فایل به سرعت متوسط 413مگابایت در ثانیه برای خواندن و 439مگابایت در ثانیه برای نوشتن رسیده است. این ارقام چشمگیر است و نشان می دهد که SX8200 pro حتی در بیشترین بار کاری نیست عملکردی فوق العاده دارد.

همچنین لازم نیست نگران قابلیت اطمینان این درایو باشید. Adata نوید TBW معادل ۳۲۰ برای درایو ۵۰۰ گیگابایتی و ۶۴۰ برای درایو یک ترابایتی را می دهد. تقریبا هیچ کس در طول عمر مفید درایو و قطعا در طول دوره گارانتی ۵ ساله این درایو حتی به این اعداد نزدیک هم نخواهد شد.

شاید در نگاه اول به نظر شما برسد که SX8200 Pro چندان ارزان نیست. اما باید آن را با دیگر درایو های M.2 رقیب مقایسه کنید. این درایو با عملکردی مشابه و حتی بهتر از رقبا از قیمتی به مراتب کمتر از آنها برخوردار است. پس اگر به فکر ارتقا سرعت سیستم خود هستید، حافظه SX8200 Pro ای دیتا توصیه ما به شماست. پیشنهاد می کنیم در صفحه اختصاصی این SSD با مشخصات SX8200 پرو ای دیتا آشنا شوید.