چگونه استفاده از روتر امنیت شبکه را افزایش می دهد ؟

افزایش امنیت با استفاده از روتر

چگونه یک روتر می تواند از دزدی هویت، کلاهبرداری و ضرر های مالی و اقتصادی جلوگیری کند؟

وقتی صحبت از آنتی ویروس می شود می بینیم که اکثر مردم آنها را روی کامپیوتر یا لپتاپ خودشان نصب کرده اند. اما گوشی های هوشمند یا بقیه دستگاه های هوشمند آنها که از همه بیشتر به آنتی ویروس نیاز دارند، دارای همچین سیستم امنتی نیستند.
گوشی های هوشمند از دستگاه هایی هستند که از همه بیشتر در معرض بد افزار قرار دارند و ممکن است شما روی تلفن هوشمند خود نرم افزار آنتی ویروس نصب کرده باشید، اما برای بقیه دستگاه های هوشمند شما مثل دوربین های متصل به Wi-Fi، قفل های هوشمند، تلویزیون های هوشمند، ترموستات ها و … همچین امکانی وجود ندارد.
فکر نکنید افراد دیوانه ای هستند که در فصل گرما یا سرما برای نفوذ به سیستم های حرارتی خانه شما، ترموستات های شما را هک می کنند. استفاده از ترموستات فقط یک راه آسان برای دستیابی به شبکه خانگی شماست. پس باید راه های نفود به شبکه را مسدود کرد.

چگونه بدافزار ها، ویروس ها و حملات فیشینگ (phishing) روی شما و کودکانتان تاثیر می گذارد؟

بد افزار ها که شامل ویروس ها و حملات فیشینگ می شوند، تنها به از کار افتادن یا هنگ کردن گوشی شما ختم نمی شوند. آنها می توانند زندگی شما را نابود کنند.
در سال 2017 هویت بیشتر از یک میلیون کودک دزدیده شد که دو سوم آنها کمتر از 8 سال سن داشتند. این دزدی ها چیزی حدود 2.6 میلیارد دلار خرابی و خسارت به بار آورد. البته این دزدی ها بعد از دزدی 3 میلیارد دلاری هویت های نامعلوم و کارت های اعتباری گمشده در رده دوم قرار دارد.
همه ی این اتفاقات با نوعی کلاهبرداری فیشینگ اتفاق افتاد که مردم عادی و کمی مشکوک را گمراه می کرد که فرم های غیر واقعی بدافزار که موجب جاسوسی افراد یا دزدی اطلاعات اکانت های نا امن می شد را پر کنند.
ممکن است شما فکر کنید که آن قدر باهوش هستید که فرق بین یک سایت، ایمیل یا پیشنهاد واقعی را با حملات فیشینگ تشخیص دهید که البته شاید هم همینطور باشد. اما دزدها روز به روز باهوش تر، عاقل تر و بهتر می شوند. حتی اگر آن قدر زرنگ باشید که بدانید چه سایتی خطرناک است یا بدانید کدام سایت برای گمراهی شما است، کاری که شما نمی توانید بکنید این است که نمی توانید با میلیون ها بد افزار دزدی و تهدیدی که هر روزه ساخته می شود کنار بیایید.
اما یک کار هست که شما می توانید انجام دهید و باید با روتر خود شروع کنید.

پلتفرم های “خانه امن” برای روتر ها

پلتفرم های امنیت خانگی با روتر ها کار می کنند و می توانند به عنوان یک حفاظ امنیتی دیگر برای Wi-Fi و خانه شما عمل کنند. D-Link به تازگی با McAfee همکاری انجام داده تا پلتفرم امنیت خانگی خودشان را هم برای روتر های حال حاضر و هم روتر های آینده تولید کنند.
نرم افزار های آنتی ویروس سنتی و قدیمی روی هر دستگاهی نصب می شوند اما سیستم “خانه امن”  McAfee روی فضای ابری کار می کند تا بتواند دزد ها را قبل از این که به دستگاه های شما دسترسی پیدا کنند شناسایی کند.

بیشتر بخوانید : روتر چیست و چگونه کار می کند ؟

این پلتفرم برای تشخیص بد افزار ها و تهدید ها، به روزرسانی کردن منبع اطلاعاتی خود و همینطور اعمال کردن آنها روی سرویس های ابری از یادگیری ماشینی یا machine learning استفاده می کند. به این معنی که اگر یک دزدی یا تهدید را در آن سر دنیا شناسایی کند و آن را به سیستم ابری McAfee بشناساند، خانه شما هم در برابر آن محافظت خواهد شد.
انتقال منبع پلتفرم های امنیتی بر روی روتر ها، باعث افزایش امنیت همه ی دستگاه های متصل به Wi-Fi یا Ethernet شما می شود. حتی اگر آن دستگاه ها برای دوست و فامیل شما باشند اما روی شبکه شما کار کنند.
.همه ی این ها را گفتیم که بگوییم یکی از راحت ترین راه ها برای دور نگه داشتن بد افزار ها و ویروس ها از دستگاه های هوشمند شما داشتن یک روتر از قبل حفاظت شده است.
پس اگر در استفاده پر سرعت از دستگاه های خودتان دچار مشکل شده اید یا حتی روی اکثر دستگاه های خود آنتی ویروس هم نصب کرده اید، می توانید در عرض چند دقیقه از همه ی دستگاه های هوشمند خانه خود حفاظت بیشتری بکنید.

برای آشنایی بیشتر با محصولات دی-لینک روی این لینک کلیک کنید.