تاثیر SSDها روی بازی­ های کامپیوتری، DVR ها و دستگاه های NAS

احتمال قریب‌به‌یقین تاکنون بارها از تأثیرات شگرف SSD بر روی افزایش سرعت انتقال اطلاعات و دسترسی به آن‌ها در رایانه­ ها حتی تا سقف پانزده برابر شنیده­ اید اما داستان به اینجا ختم نمی­شود، SSD­ها همچنین می­توانند به‌سرعت کاربری شما هنگام بازی، هنگام استفاده از DVR ها، NAS ها (ذخیره ­سازی متصل به شبکه) و سرورهای رسانه خانگی نیز شتاب بدهند. ازآنجایی‌که این دستگاه­ها با اتکا به یک هارد درایو کار می­کنند، می­توان این هارد درایو را به ­راحتی با یک قطعه ­ی جایگزین سریع‌تر و قابل‌اطمینان‌تر مثل یک درایو حالت‌جامد (Solid State Drive) یا همان SSD تعویض کرد.

ازاین‌جهت که درایوهای SSD قطعات مکانیکی متحرک ندارند که به‌مرورزمان مستهلک شوند، درنتیجه می­توانند عملکرد تقریباً هر نوع دستگاهی را فوراً ارتقا بخشند.

            کنسول­ های بازی:

اگر می­خواهید ظرفیت درایو Xbox One یا PS4 خود را افزایش دهید می­توانید حدس بزنید که پیشنهاد ما چیست؟ هر بار که یک بازی را اجرا می‌کنید هارد درایو شما باید اول به اطلاعات بازی دسترسی پیدا کند؛ بنابراین می­توانید کاری کنید که این دسترسی بسیار سریع‌تر اتفاق بیفتد و بدون صبر کردن برای لودهای طولانی خود را به میدان جنگ برسانید. جنگی که در آن به لطف تاثیر SSD همه‌چیز سریع‌تر و با کیفیت بالاتری پردازش می­ شود. اس­ اس­ دی­ ها همچنین دو برابر هارد درایوها در مصرف انرژی صرفه‌جویی می­ کنند بنابراین می­توانید مطمئن باشید که هنگام اجرای بازی­ های سنگین کنسول شما کمتر داغ کرده و فن­ ها نیز صدای کمتری تولید خواهند کرد.

بیشتر بخوانید :نصب درایو SSD روی PS4 PRO

نصب درایو SSD روی PS4 (پلی استیشن 4)

                DVR ها:

برنامه ­ی تلویزیونی موردعلاقه‌تان یا یک فیلم را ضبط کرده ­اید اما حالا خیلی طول می­کشد تا DVR آن را لود و پخش کند و یا حتی بدتر زمانی است که وسط ضبط یک برنامه حافظه ­ی DVR پر شده و شما آن برنامه را از دست می ­دهید. اس­ اس ­دی­ ها در نسبت به هارددیسک ها هم فایل­ های ضبط‌ شده را سریع‌تر لود می ­کنند و هم می توانند ظرفیت بالایی را در اختیار شما قرار دهند که هر دوی این مشکلات را برطرف می­کنند.

        NAS ها:

خواه در محل کار به یک NAS متصل باشید یا در خانه به‌هرحال وجود چندین کاربر سرعت کار NAS را به­ شدت پایین می ­آورد که هم طاقت انسان را طاق می­کند هم کارایی و سرعت عمل را کاهش می دهد. هرچند که در این مورد، سرعت اینترنت پایین معضل مهم‌تری است اما می­توان مانع از آن شد که سرعت ذخیره ­سازی نیز به این مشکل اضافه شود.تاثیر SSDدر دستگاه های NAS ( دستگاه های ذخیره ساز تحت شبکه ) قابل توجه است نه‌تنها سرعتی آنی در دسترسی به اطلاعات خواهید داشت بلکه امنیت این اطلاعات را نیز به‌وسیله­ ی رمزگذاری بالابرده‌اید.

حرف آخر

عکس­های شما، ویدیو­ها، بازی­ها یا هر نوع فایل دیگری که دارید بسیار مهم هستند. با ارتقای حافظه­ ی خود به اس ­اس ­دی می‌توانید تجربه­ ی استفاده از آن‌ها را سریع‌تر امن ­تر و لذت­بخش­ تر کنید.