نصب درایو SSD روی PS4 PRO

خارج کردن هارد درایو از پلی استیشن 4 پرو بسیار شبیه به انجام این کار در مدل قبلی اش است، اگرچه تغییرات جزئی وجود دارند. خوشبختانه، این تغییرات باعث آسان تر شدن این پروسه شده اند. علاوه بر این شما می توانید از مزایای سرعت SATA III تا زمانی که از تجهیزات مناسب استفاده می کنید،  بهره مند شوید.

برای نصب یک هارد درایو جدید روی یک پی اس 4 پرو همچنان نیاز به یک پیچ گوشتی چهارسو، یک جفت فلش مموری و یک SSD دو و نیم اینچی بیشتر از 160گیگابایت و با ضخامت حداکثر9.5 میلی متر دارید. به خاطر داشته باشید که اگر اکانت پلی استیشن پلاس دارید، می توانید دیتای ذخیره شده در “Cloud” را بک آپ بگیرید چون می تواند به جای یکی از فلش مموری ها استفاده شود.

با وجود بک آپ دیتای ذخیره شده، آماده ی نصب درایو SSD روی PS4 PRO هستید.

بیشتر بخوانید : تاثیر SSD بر بازی­ های کامپیوتری، DVR ها و دستگاه های NAS

گام اول

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro روی یک سطح مسطح و ثابت به پشت قرار دهید

پی اس4 پرو را روی یک سطح مسطح و ثابت به پشت قرار دهید به گونه ای که گریپ های لاستیکی با برند پلی استیشن رو به بالا قرار گیرند.

گام دوم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro تب پلاستیکی را فورا در سمت چپ درگاه اترنت قرار دهید

تب پلاستیکی را فورا در سمت چپ درگاه اترنت قرار دهید. با انگشت یا چاقوی کوچک تگ پلاستیکی را خارج کنید. جعبه ی فلزی هارد درایو تنها با یک پیچ در جایش قرار گرفته است.

گام سوم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro آن را به طرف خودتان بکشید. گام چهارم

با سر چهارسویتان درایو پیچ شده را جدا کنید، سپس با محکم گرفتن طرفینش آن را به طرف خودتان بکشید.

گام چهارم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD تان را در همان زاویه نصب کنید.

هارد درایو وصل شده ی 1TB را به وسیله ی باز کردن چهار پیچ که در طرف راست و چپ قرار گرفته اند و درایو را به جعبه اش متصل می کنند، از جعبه جدا کنید. به جهت قرارگیری هارد درایو خیلی دقت کنید؛ قرار است SSD تان را در همان زاویه نصب کنید.

گام پنجم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD درایو حالت جامد را درون کدی در همان جهت تعبیه کنید

درحالی که هارد درایو از جعبه اش جدا شده، نوبت به SSD می رسد. درایو حالت جامد را درون کدی در همان جهت تعبیه کنید در حالی که هارد درایو اصلی، اتصال دهنده ها- و احتمالا لوگو- رو به بالا هستند.

گام ششم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD نوبت به پیچ کردن SSD

وقتی که در Caddy جای گرفت، نوبت به پیچ کردن SSD با همان پیچ گوشتی چهارسو که قبل تر برای خارج کردن جعبه از پی اس 4 پرو استفاده کردید؛ می رسد.

گام هفتم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD با دو پیچی شروع کنید که نسبت به هم مورب هستند.

احتمالا باید کمی SSD را بالا نگه دارید تا تمامی پیچ ها با هر دو سوراخ روی جعبه و سوراخ های خود SSD منطبق شوند. برای اینکه بهترین نتیجه حاصل شود با دو پیچی شروع کنید که نسبت به هم مورب هستند.

گام هشتم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD داخل پی اس 4 پرو بکشید.

جعبه ی درایو را در همان حالتی که بیرون آمد به داخل پی اس 4 پرو بکشید. در مرحله ی بعد نوبت به حرکت پیچ بزرگ (اولین پیچی که بیرون کشیدید) می رسد تا در جایش قرار گیرد.

بیشتر بخوانید : مقایسه هارد دیسک و SSD : چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

گام نهم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD جایگزینی کاور پلاستیکی را روی جعبه ی فلزی

کاور پلاستیکی را روی جعبه ی فلزی جایگزین کنید. این کار ممکن است کمی وقتتان را تلف کند اما سرانجام متوجه خواهید شد که تگ با کمی فشار دوباره به حالت عادی برمی گردد.

گام دهم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD فریمور را به روزرسانی کنید

SSD حالا نصب شده است اما هنوز خیلی هیجان زده نشوید: حالا باید فریمور را به روزرسانی کنید.

گام یازدهم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD فایل آپدیت سیستم عامل پی اس4

با استفاده از کامپیوتر، آخرین فایل آپدیت سیستم عامل پی اس4 را با مراجعه به Sony و کلیک روی لینک ” Download Now  ” دانلود کنید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که آخرین ورژن را دانلود می کنید.

گام دوازدهم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD پوشه ای دیگری با نام  

فلش مموری دیگرتان را به کامپیوتر وصل کنید. فلش مموری را باز کرده و پوشه ای با نام “PS4” ایجاد کنید. سپس پوشه ی PS4 را باز کنید و پوشه ای دیگری با نام  “UPDATE”ایجاد کنید.

گام سیزدهم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD در پوشه ی UPDATE جای دهید

زمانی که دانلود فایل آپدیت سیستم عامل پی اس 4 ( که PS4UPDATE.PUP نامیده می شود) به پایان رسید، آن را درون فلش مموری‌تان بکشید و در پوشه ی UPDATE جای دهید. به خاطر بسپارید که پوشه ی UPDATE باید درون پوشه ی PS4 روی فلش مموری‌تان باشد تا این پروسه انجام گیرد.

گام چهاردهم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD درگاه های USB

فلش مموری را از کامپیوترتان جدا کنید و به یکی از درگاه های USB قسمت جلویی PS4تان وصل کنید. این ها همان درگاه هایی هستند که می توانید دسته ی DualShock4 خود را بهشان وصل کنید.

گام پانزدهم

چگونگی نصب یک SSD در PS4 Pro SSD دکمه ی پاور PS4تان را فشار داده

دکمه ی پاور PS4تان را فشار داده و به مدت هفت تا ده ثانیه تا زمانی که دو صدای بوق بشنوید؛ نگه دارید. این کار باعث میشود در حالت Safe Mode راه اندازی شود.

گام شانزدهم

زمانی که در منوی Safe Mode پی اس4 تان هستید، گزینه ی “(Initialize PS4 (Reinstall System Software” را انتخاب کنید، باید مورد هفتم از بالای صفحه باشد. PS4 شما فلش مموری وارد شده را به علت وجود فایل آپدیتی دانلود شده توسط کامپیوتر، اسکن خواهد کرد. این کار احتمالا بیست یا سی ثانیه زمان می برد، اما صفحه ی بعدی که ظاهر میشود تعدادی دستورالعمل ساده در رابطه با چگونگی نصب سیستم عامل پی اس4 روی  SSD که تازه وارد کنسول کرده اید، در اختیارتان قرار می دهد. این بخش از پروسه به هیچ وجه پیچیده نیست؛ صرفا باید دکمه ی X را روی دسته ی پی اس فور چندباری فشار دهید.

گام هفدهم

برای آپلود فایل های ذخیره ی بازی، فلش مموری دارای فایل های ذخیره شده را به قسمت جلویی پی اس 4 تان وصل کنید، منوی تنظیمات کنسول را باز کنید، به قسمت Application Saved Data Management و بعد Saved Data on USB Storage Device بروید. گزینه ی “Copy to System Storage” را انتخاب کنید و بعد دیتای شما دوباره برمی گردد.