بررسی هدست گیمینگ Emix H30

وب‌سایت سخت‌افزار

وب‌سایت سخت‌افزار: محصولات جانبی صوتی، علی الخصوص هدفون ها و هدست ها در بازار بسیار بالاست و اصولا در هر بخشی از صنایع الکترونیک که با حجم زیادی از محصول مواجه باشیم، بدان معناست که  آن بخش بسیار درآمد زاست و انتخاب محصول مناسب بسیار دشوار است. به همین دلیل مراجعه به بررسی ها در بازاری پر از تنوع، یکی از بهترین راهکار ها برای انتخاب درست است. امروز در آزمایشگاه سخت افزار، به بررسی محصولی جدید و متفاوتی از ADATA می پردازیم که معمولا نام آن را بیشتر در ارتباط با SSD و RAM ها شنیده ایم. شرکت ای دیتا از سال 2017، در کنار تولید انواع حافظه ها، بشدت در بازارهای ثانویه محصولات جانبی کامپیوتر، بخصوص Peripheral ها سرمایه گذاری کرده است. این شرکت، برند گیمینگ خود را دارد، به نام XPG که مخفف عبارت Extreme Performance Gear است. هدست گیمینگ XPG Emix H30 که به همراه آمپلیفایر Solox F30 به صورت باندل با هم ارائه می شوند، از محصولات جدید خانواده XPG شرکت ای دیتا به شمار می رود که با هدف جذب گیمر ها و دوستاران تجهیزات صوتی حرفه ای تولید و روانه بازار شده است. این ست حرفه ای بسیار خوش ساخت، سازگاری بالایی در قابلیت اتصال به تجهیزات مختلف، ائم از کامپیوتر، لپتاپ، مک، پلی استیشن 4، Xbox و موبایل را دارد. با ما در بررسی این محصول بی نظیر از Adata همراه باشید.

بسته بندی و اقلام همراه:

جعبه هدست با تم کلاسیک گیمینگ قرمز و مشکی رنگ آمیزی شده و دارای طراحی زیبا و شکیل است. به وضوح از روی جعبه بزرگ محصول می توان به High End بودن آن پی برد. از جمله مشخصه های مهم هدست گیمینگ Emix H30 که بر روی جعبه اشاره شده است می توان به صدای 7.1 کاناله، درایور های قدرتمند 53 میلیمتری، صدای7.1 کاناله فراگیر مجازی و میکروفون ضد نویز اشاره کرد.

بسته بندی و اقلام همراه

سروته جعبه کمی گیج کننده است و پس از کمی بالا و پایین کردن درب فوقانی پیدا می شود. هدست، استند، آمپیلفایر و میکروفون در فومی بسیار نرم قرار دارند. اقلام همراه شامل این اقلام می باشد: کیف پارچه ای ضد عرق مخصوص حمل، استند فلزی هدست، آمپلیفایر SOLOX F30، یک عدد کابل مبدل Y دو به یک از نوع USB 2.0 که وظیفه تامین نیرو و همچنین ارتباط آمپلیفایر با کامپیوتر را بر عهده دارد، هدست EMIX H30، و دفترچه راهنما. در مجموع با توجه به قیمت 200 دلاری این باندل، اقلام همراه کافی به نظر می رسد هرچند کمی توجه به مسائل دکوراتیو، مانند یک برچسب یا بج XPG می توانست طعم بسته بندی را دلپذیر تر کند.

مشخصات فنی:

از مهمترین ویژگی های هدست می توان به استفاده از درایور های 53 میلیمتری، امپدانس 32 اهمی، حساسیت 110dB، و پشتیبانی از رنج فرکانسی 20 تا 20.000 هرتز اشاره کرد. در مورد آمپلیفایر، پشتیبانی از حالت 7.1 کاناله مجازی، داشتن تنظیمات از پیش تعیین شده یا Preset های Gaming،  Movie، Vocal، و Music، پشتیبانی از اتصال به اسپیکر های ثانویه، و مجهز بودن به هاب 3 پورته USB 2.0 اشاره کرد.

طراحی:

در نمای کلی، بخصوص هدست و استند و آمپلیفایر به نظر همه فلزی و آلومینیومی هستند اما تم طوسی دستگاه اینگونه القا می کند، و در واقع تقریبا به جز ساختار تل هدست و استند، مابقی آن پلاستیک است. ساختار اصلی از جنس استیل تیره می باشد. رنگ آمیزی صنعتی، و بزرگی نسبی هدست، حس حرفه ای را به بیننده منتقل می کند، و از نظر زیبایی شناختی می تواند بر روی هر میزی خودنمایی کند. سایز بزرگ البته جابه جایی آن را کمی دشوار می کند، و ممکن است برای دوستانی که میزهای کامپیوتر کوچک دارند فضای قابل توجهی را اشغال کند.

طراحی هدست گیمینگ Emix H30

آمپلیفایر به راحتی در زیر استند به صورت آهنربایی قرار میگیرد و ولوم دیجیتالی آن به زیبای دستگاه می افزاید. تنها نکته ای که کمی ممکن است توی ذوق بزند حجم و تعداد زیاد سیم هایی است که باید به آمپلیفایر وصل باشند، شاید استفاده از USB نوع C و یا USB 3.0 می توانست کمی از تعداد کابل ها کم کند. هدست علیرغم ابعاد بزرگ، بسیار سبک است و ظرافت های خاصی با هدف راحتی کاربر، در طراحی آن به کار رفته است. بخش قرمز رنگ پشت گوشی ها مجهز به نورپردازی قرمز می باشد و پوشش لوله زنبوری آن ضمن نمایش بهتر نورپردازی به عبور هوا به درون بالشتک کمک می کند.

بالشتک ها قطر 10 سانتیمتری دارند و حفره 6 سانتیمتری درون آنها عمق مناسبی برای قرارگیری گوش درون خود دارند. پوشش بالشتک ها از نوع چرم مصنوعی ضد حساسیت است و الیاف آن دور گوش را به خوبی پر می کنند تا حالت آکوستیک بوجود آورند. البته موقع استفاده به دلیل نرمی بالشتک ها و همچنین وجود شبکه لانه زنبوری پشت گوشی، گردش هوا در جریان است و گوش عرق نمی کند و محبوس نمی شود. این گردش هوا در هنگام استفاده از هدست در طولانی مدت برای سلامت گوش بسیار واجب است اما پاشنه آشیل این نوع مکانیزم، درز صدا به بیرون است به طوری که اشخاصی که در اتاق کنار شما باشند احتمالا متوجه می شوند به چه موسیقی یا مطلبی گوش می کنید. با این حال برای کاربر صدای محیط بالای 80 درصد شنیده نمی شود و سکوت نسبی لذت بخشی موقع گذاشتن بر روی گوش برقرار می شود.

در بخش فوقانی هدست گیمینگ Emix H30 ، بالشتک هدبند با روکش چرم مصنوعی با کیفیت و نرم قراردارد که سنگینی وزن هدست بر روی سر را کاهش می دهد. مکانیزم قرارگیری هدست بر روی سر بی نقص است و از روی سر به راحتی نمی افتد. گوشی ها به داخل Fold یا خم نمی شوند که البته خیلی مهم نیست. قرارگیری پدها بر روی گوش فشاری به آن وارد نمی کند و هدست بر روی هر نوع فرم سری می نشیند. نورپردازی پشت گوشی ها اگر RGB بود، خیلی بهتر بود ولیکن تم XPG قرمز و مشکی است و از این نظر نورپردازی هدست به تم خانواده خود وفادار است.

طراحی هدست گیمینگ Emix H30

میکروفون همراه هدست از نوع چند جهته است و به لطف Noise Cancellation می تواند صدای واضح و با کیفیتی را منتقل کند. از آنجایی که همیشه به میکروفون نیاز نیست، می توان به راحتی آن را از هدست جدا کرد و کنار گذاشت تا مزاحمتی به هنگام گوش دادن به موسیقی نداشته باشد. بر روی نوک هدفون یک LED قرمز رنگ قرار دارد که بر زیبایی آن می افزاید. دقت کند جک 3.5 میلیمتری میکروفون یک لبه ی صاف دارد که به هنگام اتصال به هدفون باید موماس با لبه ی صاف حفره ی مادگی جک قرارگیرد تا به صورت کامل اتصال برقرار شود و چراغ LED روشن شود.

کابل هدست با طول بیش از 2 متر بسیار سبک و دارای روکش پارچه ای و Sleeve شده است. در انتها کابل مادر، سه کابل متصل است که یک جک 3.5 میلیمتری به جهت اتصال هدفون، یک جک 3.5 میلیمتری برای اتصال میکروفون، و یک کابل USB 2.0 که مسئول تامین نیروی نورپردازی هدفون است. خوب، در این بخش باید این مطلب را متذکر شد، که اگرچه شرکت ADATA این هدست را به همراه آمپلیفایر عرضه کرده است، اما شما برای استفاده از هدست هیچ نیازی به آمپلیفایر همراهش ندارید. یعنی اگر کامپیوتر شما دارای کارت صدای قدرتمندی است و یا اگر مادربرد خوبی دارید که کارت صدای آنبرد آن قوی است و در دو، سه سال گذشته ساخته شده است، هیچ نیازی به آمپلیفایر دستگاه نیست و می توانید از هدست به صورت مستقل استفاده کنید و به کامپیوتر، لپتاپ و یا کنسول متصل کنید و لذت ببرید. کنترلر های صوتی مدرن مانند ALC1220 شرکت Realtek به خوبی از این هدست پشتیبانی می کند و به راحتی از تمام قدرت این هدست می توانید بدون نیاز به آمپلیفایر استفاده کنید. برای نورپردازی هم کافی است اتصال USB را به یکی از USB های جلوی کیس متصل کنید و تمام، لذت کیفیتش را ببرید.

طراحی هدست گیمینگ Emix H30

اصولا نقش آمپلیفایر در این باندل، به غیر از زیبایی، بیشتر برای زمانی است که شما کارت صدای قدرتمندی ندارید، مثلا اکثر لپتاپ ها کارت صدای قوی ندارند. و یا کامپیوتر هایی که بیش از 4 سال عمر کارت صدای آنبرد قوی ندارند. در این صورت بهتر است از آمپلیفایر و کارت صدای Solox F30 بهره ببرید و هدست را به آن متصل کنید.

درون آمپلیفایر Solox F30 کنترلر صوتی C-Media قرار دارد که یک کارت صدای مستقل از سیستم است که می توانید با استفاده از یک کابل USB که یک سمت آن به دستگاه و سمت دیگر که به شکل Y دارای دوسر USB است به سیستم وصل کنید سپس نرم افزار و درایور مربوطه را از روی وبسایت دانلود و نصب نمایید تا این کارت صدا فعال شود. البته خوشبختانه درایور این کارت صدا در سرور های ویندوز وجود دارد و در صورت اتصال دستگاه خود ویندوز می توانید درایور های مورد نیاز را از سرور خودش دانلود و نصب نماید.

این کنترلر به صورت آهنربایی به پایین استند می تواند متصل شود. ولوم کنترل صدای دستگاه دیجیتالی است و قابلیت چرخش 360  درجه ای دارد. در سمت راست دستگاه، جکهای 3.5 میلیمتری هدفون، میکروفون قرار دارد و یک عدد USB که هدست به این سمت متصل می شود. در سمت چپ دستگاه، یک عدد درگاه USB نوع B قرار دارد که کابلی که به کامپیوتر متصل است به این بخش وصل می شود. همچنین دو عدد هاب USB 2.0 که نقش Pass-through را ایفا می کند و یک عدد جک 3.5 میلیمتری صوتی قرار دارد. همانطور که می توانید هدست را به صورت مستقل از آمپلیفایر استفاده کنید، از آمپلیفایر نیز می توانید به صورت مستقل از هدست برای اتصال به اسپیکر و یا هدست های دیگر استفاده کنید. در صورتی که بخواهید می توانید اسپیکر های خود و یا هر نوع سیستم صوتی دیگر را به کمک این جک 3.5 میلیمتری به آمپلیفایر متصل کرد و از قدرت کارت صدای آن لذت برد.

این موضوع که این باندل شامل دو دستگاه مستقل از هم است که می توانند با هم کار کنند و یا بدون هم، آزادی فراوان و سازگاری بی نظیری را به کاربر می دهد تا به هر شکل که دوست داشته باشد از کارت صدا Solox F30 و هدست گیمینگ Emix H30 استفاده کند. بخش هایی از کنترلر مجهز به نورپردازی قرمز است. 4 حالت اکولایزر داریم در بالا، حالت Gaming که صدا را با هدف بازی پرقدرت و دقیق و با جزییات پخش می کند. حالت دوم حالت صدای مناسب پخش فیلم، حالت سوم برای گوش دادن به سخن رانی و حالت چهارم، مناسب پخش موسیقی با بیس پرقدرت است.

طراحی هدست گیمینگ Emix H30

متاسفانه حالت پخش بدون اکولایزر موجود نیست و در صورت استفاده از آمپلیفایر، شما محدود به انتخاب یکی از 4 حالت فوق هستید. در بخش پایین 4 دکمه قرار دارد، یکی برای تغییر از حالت هدفون به اسپیکر به جهت پخش صدا از طریق خروجی اسپیکر، یکی برای قطع و وصل کردن میکروفون، یکی برای فعال سازی حالت 7.1 کاناله مجازی و آخری برای تغییر حالت اکولایزر است.

استند بزرگ و شکیل همراه هدست گیمینگ Emix H30 ، شما را از نگرانی در مورد محل نگهداری هدست و آمپلیفایر بر روی میز می رهاند. این استند شیک، درونش فلزی است و به اندازی سنگین است که نیفتد و به شکلی طراحی شده که بتواند حداکثر دوام و استقامت را داشته باشد. وقتی هدست و آمپلیفایر بر روی استند قرار می گیرند صحنه فوق العاده جذاب و پر ابهتی را بر روی میز کاربر به نمایش می گذارند که بی نظیر است.

تجربه صدای موسیقی و گیمینگ:

در مورد موسیقی، در هنگام پخش فرکانس های پایین مانند صدای بیس، هم لرزش را می توان بر روی گوش حس کرد و هم کوبش آن را. صدای 7.1 کاناله ساراند وضوح فوق العاده ای را به جزئی ترین صدا ها می دهد و کاربر در هنگام گیمینگ حس واقعی حضور در میدان نبرد را می تواند تجربه کند. میزان بیس وضوح صدای خواننده را تخریب نمی کند، تفکیک صدا به خوبی صورت می گیرد. پخش صدای افتادن برگ درخت و یا راه رفتن در جنگل، و صدای پای حریف در میدان نبرد، بدون اینکه موردی از قلم بیفتد کاملا شنیده می شود. موسیقی، گیمینگ، فیلم، در هر سه زمینه نمره خوبی را این محصول کسب می کند و می تواند خریدار را راضی کند.

با توجه به تهویه هوای داخل بالشتک ها، کمی نشت صدا به بیرون اجتناب ناپذیر است، اما میزان آن بسیار کم است. اگر از موسیقی لذت می برید، می توانید به کیفیت عالی و Hi-Fi تولید شده در این هدست اطمینان کنید. در پخش انواع موسیقی هیچ اعوعاجی در صدا شنیده نشد، کیفیت پخش شده حتی در صداهای بلند نیز عالی و صدای آلات موسیقی تفکیک شده بود.

نتیجه گیری:

هدست گیمینگ Emix H30 قطعا در زمره بهترین محصولاتی است که شرکت ای دیتا به خانواده XPG اضافه کرده است. موسیقی، گیم، فیلم، هر آنچیزی که با هدست EMIX H30 گوش دهید لذت بخش است. در مورد آمپلیفایر یا همان کارت صدای C-Media، اگر یک سیستم قدیمی و یا لپتاپ قدیمی دارید که کارت صدای قدرتمندی ندارد، آمپلیفایر Solox F30 بهترین راهکاری است که در این باندل وجود دارد. با خیال آسوده تنها با اتصال دو درگاه USB 2.0 بر روی لپتاپ و یا سیستم قدیمی خود، می توانید از نهایت کیفیت هدست EMIX H30 استفاده کنید و لذت صدا را حس کنید.

در مجموع، این دو دستگاه، برای شخصی که تجهیزات مختلف مانند لپتاپ و PC، و کنسول دارد، کاربردی است. اما اگر فقط نیازمند یکی، مثلا هدست باشید، راهی نیست که آن را جداگانه تهیه کنید. به عنوان بررسی کننده این قطعه، باید اعتراف کرد که این یک محصول خاص و لوکس است، و خریدار باید از قبل کیفیت عالی محصولات XPG شرکت ADATA را بشناسد تا آن را به دیگر رقبای قدرتمند این وادی ترجیح دهد. مورد دوم اینکه، اگر به دنبال یک پکیج All in One برای تکمیل بخش صوتی سیستم گیمینگ خود هستید، فرمان را به سمت برندهایی مثل ADATA بگردانید که عمری است در زمینه گیمینگ و قطعات کامپیوتر تجربه اندوزی کردند و توانایی خود را در تولید محصولات مرتبط با کامپیوتر ثابت کردند. برای تهیه این ست که دارای گارانتی 2 ساله شرکت آونگ، نماینده رسمی Adata در ایران می باشد، می توانید به فروشگاه های آنلاین مانند دیجی کالا، لیون کامپیوتر و دیگر فروشگاه های معتبر و نمایندگی های آونگ مراجعه بفرمایید.

در پایان، ضمن تشکر از شرکت محترم آونگ برای در اختیار قرار دادن این محصول، با توجه به کیفیت و امکانات خوب هدست گیمینگ Emix H30 و SoloX F30، که هردو تجهیزاتی سازگار با انواع سیستم ها هستند، و قابلیت استفاده از این دو با هم و به صورت مستقل از هم، نشان نوآوری سخت افزار را به آن اعطا می نماییم.

جایزه هدست گیمینگ Emix H30