بهترین SSD های سال 2021

به دنبال بهترین SSD دنیا در سال 2021 هستید؟ برترین رسانه های دنیا کار را برای شما راحت کرده و از بین ده ها برند بهترین مدل های اس اس دی امسال را انتخاب کرده اند. در این میان  شرکت xpg به عنوان برند گیمینگ ای دیتا توانسته نظر معتبرترین و تخصصی ترین رسانه های دنیا مثل نیویورک تایمز و تامزهاردور را جلب کرده و در تمام لیست های موجود به عنوان یکی از بهترین انتخاب های موجود معرفی شود. در ادامه می توانید نظر این رسانه ها در مورد SSD های XPG را بخوانید تا متوجه شوید چرا این برند توجه این رسانه ها را به خود جلب کرده است.

نیویورک تایمز

اس‌اس‌دی Adata XPG SX8200 Pro

«یک ارتقای کلی»

adata-xpg-sx8200-pro-with-heatsink

نیویورک تایمز: اس اس دی SX8200 ای دیتا گران‌تر از SN550 است اما در فرایند لودینگ بازی‌ها و انتقال فایل‌های حجیم سرعت بالاتری را هم ارائه می‌دهد. این SSD به همراه نرم‌افزار جانبی بسیار کاربردی، پنج سال گارانتی و مزایای دیگر عرضه شده است.

فوربز

اس‌اس‌دی Adata XPG SX8200 Pro

«بهترین SSD برای گیمینگ»

فوربز: در بازار غرب شاید ای‌دیتا به اندازه برخی از تولیدکنندگان اس‌اس‌دی مشهور نباشد، اما تاثیری که محصولات این کمپانی بر روی تصمیم کاربران گذاشته غیرقابل انکار است. اس‌اس‌دی‌های سری XPG ای‌دیتا از عملکرد سطح بالا و قیمتی بسیار رقابتی بهره می‌برند. اس اس دی SX8200 pro نیز از این امر مستثنی نیست و طراحی ظاهری جذاب، هیت‌سینک‌های کارآمد و پکیج نرم‌افزاری عالی را ارائه می‌دهد. در حال حاضر، این اس‌اس‌دی بهترین انتخاببرای گیمینگ است.

 

ای دیتا SSD ADATA XPG SX8200 PRO

این اس‌اس‌دی سرعت اینترفیس PCI Express 3.0 را به چالش می‌کشد و قادر است حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی 3500 و 3000 مگابایت بر ثانیه را در دسترس کاربر قرار دهد. علاوه بر این، نرخ خواندن و نوشتن تصادفی  آن بسیار بالا است و به همین دلیل کاربر می‌تواند در استفاده روزمره از سیستم خود تفاوت کارایی را به‌خوبی لمس کند. بازی‌ها سریع‌ فراخوانی می‌شوند، ویندوز در چند ثانیه بوت می‌شود و عملکرد کلی سیستم به‌طور محسوسی بهبود می‌یابد.

مدل 1 ترابایتی این اس‌اس‌دی دقیقا عملکرد مدل 2 ترابایتی را ارائه می‌دهد و به‌لطف نرخ دوام 640 TBW (نوشتن 640 ترابایت اطلاعات) امکان استفاده چندین ساله از محصول میسر شده است. این SSD به همراه 5 سال گارانتی عرضه می‌شود و به گیمرها اطمینان می‌دهد تا فایل‌های ذخیره بازی‌های مورد علاقه خود را با خیال راحت در کامپیوتر ذخیره کنند.

IGN

اس‌اس‌دی Adata XPG SX8200 Pro

«بهترین اس‌اس‌دی برای بوت سیستم»

IGN: اگرچه اس‌اس‌دی Adata XPG SX8200 Pro یک اس اس دی NVMe محسوب می‌شود، اما قیمتی تقریبا مشابه با یک اس‌اس‌دی ساتا را ارائه می‌دهد. در واقع مدل 1 ترابایتی XPG SX6000 Pro فقط اندکی از 860 EVO با ظرفیت مشابه گران‌تر است!

اگر هنوز هم برایتان جذاب به‌نظر نمی‌رسد، خوب است بدانید که اس‌اس‌دی ای‌دیتا سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی 3500 و 3000 مگابایت بر ثانیه‌ای را در دسترستان قرار می‌دهد. این عملکرد تقریبا مشابه بهترین اس‌اس‌دی‌های موجود در بازار است که قیمتی به‌ مراتب بالاتر دارند.

Tomshardware

اس‌اس‌دی XPG Gammix S50 Lite

XPG Gammix S50 Lite حافظه

«بهترین جایگزین اس‌اس‌دی‌های PCIe 4.0 M.2 با ارزش خرید بالا»

Tomshardware: ای‌دیتا XPG SX8200 Pro مدتی هست که بهترین ارزش خرید را در کلاس خود ارائه می‌دهد. اما در حال حاضر اس‌اس‌دی دیگری از ای‌دیتا تحت عنوان XPG Gammix S50 Lite این جایگاه را به خود اختصاص داده است و از نظر ارزش خرید بهترین اس‌اس‌دی موجود در بازار محسوب می‌شود.

ایکس‌پی‌جی اس‌ایکس 8200 پرو اگرچه به‌ اندازه اس‌اس‌دی‌های PCIe 4.0 سریع نیست اما بسیاری از اس‌اس‌دی‌های مبتنی بر رابط اتصال PCIe 3.0 را به زانو در آورده است. پکیج نرم‌افزاری ارائه شده به همراه اس‌اس‌دی نیز از نمونه‌های مشابه به مراتب کامل‌تر است. هیت‌سینک آلومینیومی با طراحی برس خورده و جذاب خود، گرما را به خوبی دفع می‌کند و از نظر طول عمر نیز، ای‌دیتا XPG SX8200 Pro نسبت به سامسونگ 980 PRO وضعیت بهتری را ارائه می‌کند.

Pcmag

 XPG Gammix S50 Lite

«بهترین عملکرد نسبت به قیمت»

Pcmag: با توجه به عملکرد S50 Lite در بنچمارک‌ها، نمی‌توان انکار کرد که این اس اس دی برای کاربرانی که با بودجه‌ای محدود به‌دنبال بهره‌گیری از رابط اتصال PCIe 4.0 مادربرد خود هستند، یک گزینه ارزشمند است. سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 4K در این مدل در مجموع بسیار خوب است و در تست کپی AS-SSD نیز نتایجی خوب و در حد برخی از اس اس دی های گران‌تر را شاهد هستیم.XPG Gammix S50 Lite

وقتی این عملکرد را در کنار هیت‌سینک جذاب، نرخ دوام تراز اول و گارانتی معتبر قرار بدهید، ADATA XPG S50 Lite یک گزینه بسیار سرسخت برای رقابت در نیمه نخست 2021 است که در بین نمونه‌های مشابه PCIe 4.0 قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد. این اس اس دی تا به این لحظه، بالاترین نرخ عملکرد نسبت به قیمت را ارائه داده می‌دهد.

XPG Spectrix S40G

«انتخاب سردبیر؛ بهترین گزینه برای عاشقان RGB (و البته سرعت!)»

Pcmag: اس‌اس‌دی XPG Spectrix S40G ای‌دیتا در رقابت با سایر اس اس دی های موجود در بازار، پیروزی‌های با ارزشی را به‌دست آورده است. این اس اس دی در واقع بالاترین سرعت خواندن ترتیبی را در بین اس اس دی‌های رده مصرفی مبتنی بر رابط اتصال PCIe 3.0 ارائه می‌دهد. در بخش سرعت نوشتن 4K نیز این اس‌اس‌دی با اختلاف بسیار کمی در جایگاه دوم قرار دارد.XPG Spectrix S40G

XPG Spectrix S40G یک گزینه عالی برای عاشقان نورپردازی RGB است. اگر به این ویژگی نیازی ندارید می‌توانید به سراغ XPG SX8200 Pro بروید که امتحانش را به‌خوبی پس داده است. اگرچه از نظر سرعت نوشتن 4K، اس‌ایکس 8200 پرو کمی پایین‌تر از Spectrix S40G قرار می‌گیرد، اما برای اکثر گیمرها تا زمانی که سرعت خواندن 4K در سطح بالایی باشد، نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت. سرعت خواندن 4K مهم‌ترین پارامتر برای اجرای سریع بازی‌ها به‌صورت روزمره به حساب می‌آید و خوشبختانه در هر دو اس اس دی در سطح بالایی قرار دارد.

اگر در حال حاضر کیبورد، ماوس، کارت گرافیک، مادربرد، کیس و هدفون شما دارای قابلیت نورپردازی RGB است، احتمالا با خرید XPG Spectrix S40G احساس رضایت بیشتری خواهید داشت. این اس اس دی هم از نظر ظاهر و هم عملکرد رضایت اکثر کاربران را جلب می‌کند. به هر حال، چه این مدل را انتخاب کنید و چه به سراغ XPG SX8200 Pro بروید، ارزش خرید بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.

نگاه آخر به بهترین SSD

اگر به دنبال خرید بهترین SSD هستید، می‌توانید به راهنمای خرید SSD که آونگ برای شما تدارک دیده مراجعه کنید.