بررسی SSD XPG GAMMIX S50 PCIe Gen 4 M.2 2280 از دید رسانه techpowerup

برند XPG که زیر مجموعه شرکت تایوانی ADATA است، SSD جدید خود را روانه بازار کرده  است. شرکت ADATA که به طور گسترده در زمینه تولید ماژول‌های DRAM، فلش‌های NAND و لوازم جانبی موبایل فعالیت دارد، محصول جدید خود را با نام XPG GAMMIX S50 PCIe Gen 4 4×4 M.2 2280 به بازارهای جهانی عرضه کرده است. XPG S50 با بهره گیری از جدیدترین نسخه تکنولوژی PCI و داشتن استاندارد NVMe 1.3 می‌تواند سرعت بی‌نظیری را به کاربرانش ارائه دهد. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی این دستگاه به ترتیب ۵۰۰۰ و ۴۴۰۰ مگابایت در ثانیه اعلام شده است. یکی دیگر از قابلیت‌های خوب XPG S50، استفاده از هیت سینک (Heat Sink) برای خارج کردن گرما از اطراف اس اس دی است. از دیگر نکات مثبت این محصول می‌توان به فلش مموری 3D، سیستم SLC caching، بافر DRAM، بالا بردن امنیت اطلاعات با استفاده از سیستم END-to-END protection و در نهایت تکنولوژی اصلاح خطا LDPC اشاره کرد.

همانطور که گفتیم، این محصول با بهره گیری از استاندارد NVMe و همچنین استفاده از نسل چهارم PCIe، می‌تواند سرعت خارق العاده‌ای را در زمان خواندن و نوشتن به کاربر ارائه دهد. همچنین بهره گیری از فلش مموری 3D علاوه بر این که امکان ساخت دستگاه در ظرفیت‌های بالاتر را فراهم کرده، باعث افزایش بهره‌ وری و دوام XPG S50 نیز شده است. پشتیبانی از درگاه M.2 2280 به S50 این امکان را می‌دهد تا با هر دو مدل پردازنده Intel و AMD سازگاری داشته باشد. امکانات این دستگاه باعث شده تا توجه گیمرها و افرادی که به صورت حرفه‌ای با SSD سر کار دارند، به S50 جلب شود.

XPG S50 پلی به سوی آینده، با استفاده از PCIe 4.0

حافظه اس اس دی S50

درایو اس اس دی XPG S50 به جدیدترین نسخه تکنولوژی PCIe مجهز شده است. این تکنولوژی در مقایسه با SATA، ده برابر سریع‌تر بوده و با دستگاه‌های نسل قبلی یعنی PCIe 3.0 نیز سازگار است. با در نظر گرفتن سیستم SLC caching و بافر DRAM به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که S50، یکی از سریع‌ترین اس اس دی های موجود در بازار است. این SSD جذاب می‌تواند با سرعت ۵۰۰۰ مگابایت در ثانیه اطلاعات را خوانده و با سرعت ۴۴۰۰ مگابایت بر ثانیه آن‌ها را ثبت کند. همچنین در زمان خواندن و نوشتن اطلاعات به صورت Random، این محصول می‌تواند سرعتی بیش از 750k IOPS را به کاربر ارائه دهد.

زیبایی ظاهری

درایو S50

این محصول تا حد امکان، بسیار زیبا و چشم نواز طراحی شده است. یکی از مواردی که در XPG S50 به چشم می‌خورد، استفاده از heat sink در بالای دستگاه است. این روش نه تنها می‌تواند دمای دستگاه را تا ۱۰ درجه کاهش می‌دهد، بلکه باعث زیباتر شدن S50 نیز می‌شود.

بهره وری بالای XPG S50

S50 به یک تکنولوژی تشخیص خطا با نام LDPC مجهز است که به صورت دقیق، خطاهای موجود در هنگام انتقال اطلاعات را شناسایی کرده و اصلاح می‌کند.

تمام قطعات استفاده شده در اس اس دی XPG S50، آزمایش‌های مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند. شرکت تولید کننده برای جلب اعتماد کاربران ، خدمات پس از فروش آونگ  ۵ ساله را نیز به خریداران این محصول عرضه می‌کند.