SSD بالارده ای دیتا XPG Spectrix S40G بهترین SSD سامسونگ را شکست می‌دهد

رسانه معتبر تامس هاردور (TomsHardware) در بررسی اس اس دی S40 می نویسد : شرکت ای دیتا، اس اس دی گیمینگ XPG Spectrix S40G RGB را به بازار عرضه کرده است. این حافظه جدید سرعت بسیار بالایی دارد و ظرفیت‌های بالای آن، به سرعت 3500 مگابایت بر ثانیه برای خواندن و 3000 مگابایت بر ثانیه برای نوشتن دست پیدا کرده‌اند. این اس اس دی ADATA با این سرعت نوشتن، از SSD قدرتمند سامسونگ Pro line پیشی گرفته است. سوای سرعت آن، اس اس دی S40G مجهز به نورپردازی RGB است که بر روی پخش‌کننده‌ی گرمای آن قرار گرفته است. این نورپردازی، شکل و شمایلی جذاب به آن می‌بخشد که در بین گیمرها بسیار طرفدار دارد. ای دیتا این SSD را بیشتر برای طرفداران پی‌سی، اورکلاکرها و گرافیست‌های حرفه‌ای در نظر گرفته است.

درایو اس اس دی S40G ای دیتا

عملکرد SSD ای دیتا S40G

اس اس دی XPG Spectrix S40G از منظر عملکرد، از رابط PCIe 3.0 x4 همراه با سیستم کش SLC و بافر داخلی DRAM استفاده می‌کند که باعث می‌شود این حافظه به بالاترین سرعت‌هایی که در یک درایو دیده‌ایم، برسد (سرعت خواندن به وسیله‌ی پهنای باند PCIe 3.0 x4 محدود شده است). SSD ای دیتا مدل S40G می‌تواند به سرعت 300 هزار IOPS برای خواندن تصادفی 4K و 240 هزار IOPS برای نوشتن تصادفی 4K برسد که بر روی کاغذ، سرعت بسیار بالایی است. ای دیتا کنترلری را که برای دست یافتن به این سرعت استفاده شده، ذکر نکرده است؛ اما ما تصور می‌کنیم که کنترلر SM2262EN از برند Silicon Motion باشد که در دیگر SSDهای قدرتمند ای دیتا استفاده شده است.

ظرفیت‌هایی که برای فرم‌فاکتور 2280 عرضه شده، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت است. مشخصات این SSDها در جدول زیر قابل مشاهده است.

مقایسه S50g با دیگر SSD ها

ظاهر زیبای اس اس دی S40G

S40G ای دیتا

اس اس دی S40G علاوه بر چراغ‌های LED، یک پخش‌کننده‌ی گرمای آلومینیومی و براق دارد که نام XPG با رنگ قرمز بر سمت رابط آن، نقش بسته است. در بالا و پایین هیت‌سینک، LEDهای قابل برنامه‌ریزی RGB قرار دارند که در زیر دیفیوزرهای شفاف پنهان شده‌اند و درخششی زیبا را برای این SSD به ارمغان آورده‌اند. افراد می‌توانند به کمک نرم‌افزار کنترل RGB مخصوص XPG، طرح‌های نورپردازی، شدت نور، سرعت و موارد دیگر را به دلخواه تنظیم کنند. البته اشاره‌ای به این موضوع نشده است که این اس اس دی چگونه با اکوسیستم RGB مادربرد کار می‌کند.

سایر ویژگی‌های اس اس دی XPG Spectrix S40G

از دیگر ویژگی‌های SSD ای دیتا S40G می‌توان به تکنولوژی تصحیح خطای (LDPC (Low-Density Parity Check اشاره کرد که طیف وسیعی از خطاهای داده را برای انتقال دقیق‌تر داده‌ها و افزایش طول عمر اس اس دی، شناسایی و برطرف می‌کند. همچنین حفاظت از داده‌ها از مبدأ تا مقصد (End-to-End)، رمزگذاری AES 256-bit و پشتیبانی از RAID Engine برای امنیت و یکپارچگی داده‌ها، از امکاناتی است که برای این SSD ای دیتا در نظر گرفته شده است. ضمانت 5 ساله‌ی آونگ و 2 میلیون ساعت MTBF (میانگین زمان بین دو خرابی) پشتوانه‌هایی برای کیفیت این SSD ای دیتا هستند.