بهترین صندلی‌های گیمینگ ارزان قیمت موجود در بازار

خرید صندلی گیمینگ ارزان کار چندان دشواری نیست! کافیست سری به سایت‌های فروش آنلاین لوازم گیمینگ بزنید تا مدل‌های مختلفی از صندلی‌های گیمینگ را ببینید.

اما مشکلی که در این راه وجود دارد، کیفیت صندلی گیمینگ است. بسیاری از صندلی‌های گیمینگ ارزان قیمتی که در بازار وجود دارند، بی‌کیفیت هستند و توسط شرکت‌های گمنام ساخته شده‌اند.

موضوع بسیاری مهمی که در خرید صندلی گیمینگ باید به آن توجه کنید این است که این محصول برای راحتی شما طراحی شده و باید در وهله اول کیفیت و کارایی خوبی داشته باشد.

اگر قصد خرید صندلی گیمینگ ارزان دارید، با ما همراه باشید تا در ادامه دو مورد از ارزان‌ترین و البته شناخته شده ترین صندلی‌های گیمینگ بازار ایران را معرفی کنیم.

ویژگی‌های صندلی گیمینگ ارزان

قبل از معرفی دو صندلی گیمینگ ارزان، خوب است اطلاعاتی درباره ویژگی‌های چنین صندلی‌هایی داشته باشید.

صندلی‌های گیمینگ ارزان اغلب به دلیل جنس روکش، فریم، دسته یا چرخ‌ها با قیمت کمتر به فروش می‌رسند.

اما ویژگی‌های مهمی که یک صندلی گیمینگ ارزان باید داشته باشد عبارت است از:

طراحی ارگونومی

حتی اگر صندلی گیمینگ ارزانی خریداری می‌کنید به ارگونومیک بودن آن توجه کنید.

هدف از خرید صندلی گیمینگ این است که بدن شما در حین بازی در سالم‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن قرار گیرد و آسیبی به آن وارد نشود.

بنابراین با خرید صندلی گیمینگ خیلی ارزان که به درستی ارگونومی بدن را رعایت نکرده، فقط به خودتان آسیب وارد می‌کنید.

گیمرها ساعات طولانی روی صندلی می‌نشینند بنابراین باید انحنای پشت، گودی کمر و تکیه‌گاه آن کاملا استاندارد ساخته شود.

روکش با دوام

یکی دیگر از مشکلاتی که صندلی‌های گیمینگ ارزان قیمت دارند، روکش‌های نازک و بی‌کیفیت است. در هنگام خرید صندلی حتما به جنس روکش آن توجه کنید.

سعی کنید صندلی‌هایی را انتخاب کنید که در عین ارزان بودن، روکش‌های با طول عمر بالا دارند. برای اطمینان از کیفیت روکش صندلی می‌توانید با فروشندگان مشورت کنید.

چرخ‌ها قدرتمند

اولین بخش از صندلی‌های گیمینگ ارزان قیمت که زودتر از بقیه خراب می‌شود، چرخ‌هاست. این مشکل در صندلی‌های با قیمت بالا هم وجود دارد و به دلیل استفاده نادرست از صندلی به وجود می‌آید.

در هنگام خرید صندلی حتما به جنس و کیفیت چرخ‌های آن توجه کنید.

برخی از صندلی‌های گیمینگ از چرخ‌هایی که استاندارد جهانی دارند استفاده می‌کنند و برچسب مخصوص چرخ را روی آن ثبت می‌کنند. بنابراین شاید بهتر است کاتالوگ صندلی را به طور کامل بخوانید.

بیشتر بخوانید : نکاتی که قبل از خرید صندلی گیمینگ باید توجه کنید (راهنمای خرید)

گارانتی

گرچه خرید صندلی گیمینگ ارزان قیمت با گارانتی چند ساله، خیلی انتظار معقولی نیست اما خیلی هم عجیب نیست.

اگر صندلی گیمینگ خود را از یک برند معروف خریداری کرده باشید، قطعا برای آن گارانتی در نظر گرفته شده است.

2 مورد بهترین صندلی گیمینگ ارزان بازار ایران

نوبت به معرفی 2 مورد از ارزان ترین صندلی های گیمینگ بازار ایران رسید.

قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کنیم که دو مدل صندلی گیمینگی که معرفی می‌کنیم از برند جهانی MSI هستند و در بازار ایران با گارانتی آونگ به فروش می‌رسند.

این دو صندلی از نظر کیفیت در بین صندلی‌های گیمینگ سطح بالا قرار می‌گیرند و به دلیل قیمت مناسبی که در بازار ایران دارند، به معرفی آنها پرداختیم.

1. صندلی گیمینگ MAG CH130 I FABRIC

صندلی گیمینگ ارزان و خوب

کمپانی MSI در زمینه تولید لوازم دیجیتال و لوازم جانبی گیمینگ فعالیت می‌کند. زیر برند MAG به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های MSI وظیفه تولید محصولات گیمینگ MSI را بر عهده دارد.

صندلی گیمینگ MAG CH130 I FABRIC نمونه‌ای از محصولات این برند است. این صندلی گیمینگ چه از نظر ظاهری و چه از نظر کیفیت، رتبه بالایی دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول را بیان می‌کنیم.

طراحی ظاهری شیک

اولین نکته‌ای که درباره صندلی گیمینگ MAG CH130 I FABRIC باید بیان کنیم، طراحی ظاهری آن است. اگر نگاهی به ظاهر این صندلی بیندازید، محصولی با طراحی حرفه‌ای را می‌بینید.

در طراحی این صندلی از الگوی صندلی ماشین‌های مسابقه‌ای ایده گرفته شده و طراحی عضلانی صندلی نشان از همین ایده‌ دارد.

ترکیب رنگ‌های روشن و تیره در این صندلی جذابیت آن را دو چندان کرده و وجود بالشتک‌های متعدد در بالا و پایین صندلی، حس راحتی بیشتری به کاربران می‌دهد.

روکش پارچه‌ای نرم و دارای تهویه مناسب

یکی از مشکلاتی که صندلی گیمینگ ارزان قیمت دارد، روکش‌های ضعیف و کیفیت است. اکثر صندلی‌های ارزان قیمتی که در بازار وجود دارند به دلیل کیفیت پایین روکش، پس از چند ماه دچار ساییدگی یا پارگی می‌شوند.

خوشبختانه کمپانی MSI برای صندلی مدل MAG CH130 I FABRIC از روکش پارچه‌ای مقاوم استفاده کرده است که به این راحتی ساییده یا پاره نمی‌شود.

از سوی دیگر باید به تهویه مناسب این روکش اشاره کرد. به دلیل وجود منافذ متعدد روی پارچه روکش صندلی، تهویه به درستی انجام می‌شود و نشستن‌های طولانی مدت کاربران با عرق همراه نخواهد بود.

طراحی متناسب با ارگونومی گیمرها

اگر نگاهی به طراحی بدنه این صندلی گیمینگ ارزان بیندازید متوجه می‌شوید که کاملا با الگوی ستون فقرات انسان هماهنگی دارد.

طراحان شرکت MSI برای جلوگیری از ایجاد درد در ناحیه کمر، انحنای خاصی در پشتی این محصول به وجود آورده‌اند.

علاوه بر این، برآمدگی و فرورفتگی‌های داخل صندلی به گونه‌ای‌ست که پس از نشستن کاربران، تمام بخش‌های پشت و پهلوی آنها را در بر می‌گیرد.

حتما می‌دانید که هدف اصلی از خرید صندلی گیمینگ راحتی بیشتر گیمرها در حین انجام بازی بوده و طراحی ارگونومیک صندلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فریم فولادی

اکثر صندلی های گیمینگ ارزان قیمتی که در بازار ایران وجود دارند با فریم پلاستیکی ساخته می‌شوند. به همین دلیل طول عمر کمی خواهند داشت و پس از مدت کوتاهی خم شده، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و در بدترین حالت می‌شکنند.

صندلی گیمینگ ارزان MAG CH130 I FABRIC با فریم فلزی ساخته شده است. از فولاد سخت و مقاوم برای ساخت این صندلی گیمینگ استفاده شده تا علاوه بر افزایش طول عمر، راحتی کاربران را هم بیشتر کند.

همچنین پس از نشستن و تکیه دادن به پشتی این صندلی، مقاومت و انعطاف این فریم فولادی را می‌توانید حس کنید.

دارای پشتی‌های قابل تنظیم

به همراه این صندلی گیمینگ دو پشتی نرم عرضه شده است. یکی از پشتی‌ها در قسمت بالای صندلی قرار می‌گیرد و به عنوان تکیه‌گاه سر و گردن گیمرها عمل می‌کند. کاربران می‌توانند هر زمان که خسته شدند سر خود را روی این پشتی قرار داده و استراحت کنند.

پشتی دوم در بخش پایینی صندلی قرار داده می‌شود. این پشتی وظیفه دارد گودی کمر کاربران را پر کند و از ایجاد درد در ناحیه کمر جلوگیری کند.

لازم به ذکر است که کاربران می‌توانند به دلخواه خود هرکدام از این پشتی‌ها را استفاده کرده یا از روی صندلی جدا کنند.

قابلیت خم شدن

گیمرهای حرفه‌ای که ساعت زیادی را روی صندلی می‌نشینند، به صندلی‌هایی نیاز دارند که پشتی آنها خم شده و مناسب استراحت کردن باشد.

صندلی گیمینگ MAG CH130 I FABRIC به گونه‌ای طراحی شده که کاربران می‌توانند پشتی آن را تا 150 درجه خم کنند. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی روی صندلی استراحت کنند.

از سوی دیگر باید به قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی هم اشاره کرد. هر کاربر با توجه به قد خود می‌تواند ارتفاع صندلی را کم یا زیاد کند. وجود پیستون‌های بالابر گازی این تنظیم ارتفاع صندلی را راحت‌تر کرده است.

از پیستون‌های بالابر گازی کلاس 4 برای تنظیم ارتفاع صندلی استفاده شده که یکی از باکیفیت‌ترین و در عین حال ایمن‌ترین پیستون‌های ساخته شده برای صندلی‌های گیمینگ هستند.

دارای فوم یکپارچه

برای این صندلی گیمینگ از فوم یکپارچه استفاده شده است. این فوم دو مزیت دارد؛ مزیت اول این است که نشستن روی آن، مانند نشستن روی مبل راحتی خانه است و حس خوبی دارد.

مزیت دوم فوم یکپارچه این است که با گذشت زمان دچار پارگی و تغییر شکل نمی‌شود. بنابراین تا چندین سال دوام آورده و این موضوع روی افزایش طول عمر صندلی هم تاثیر مثبت می‌گذارد.

بیشتر بخوانید : 3 مورد از بهترین صندلی های گیمینگ بازار را بشناسید!

2. صندلی گیمینگ MAG CH130 I REPELTEK FABRIC

خرید صندلی گیمینگ ارزان قیمت

اگر صندلی گیمینگ ارزان قیمتی که دنبالش هستید را هنوز پیدا نکرده‌اید با دیدن ظاهر و ویژگی‌های صندلی MAG CH130 I REPELTEK FABRIC قطعا تصمیم خود را خواهید گرفت.

این صندلی گیمینگ شباهت زیادی به مدل قبلی دارد ولی از روکش خاصی برای ساخت آن استفاده شده است. علاوه بر این، برخی از قابلیت‌های صندلی ارتقاء پیدا کرده است که در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های آن را بیان می‌کنیم.

چرخ‌های مقاوم و ارتفاع قابل تنظیم

دو مورد از ویژگی‌های جذاب این صندلی چرخ‌ها و قابلیت تنظیم ارتفاع آن است. کمپانی MSI از چرخ‌های مدل PU 60 برای این صندلی استفاده کرده که طول عمر و مقاومت بیشتری دارند.

حتما می‌دانید که چرخ‌های صندلی‌های گیمینگ، آسیب‌پذیرترین بخش آن هستند که در اثر استفاده نامناسب به سرعت شکسته و خراب می‌شوند.

به لطف استفاده از چرخ‌های مقاوم، این صندلی تا چندین سال نیازی به تعویض یا تعمیر چرخ نخواهد داشت.

از سوی دیگر باید به وجود پیستون‌های بالابر گازی کلاس 4 در این صندلی اشاره کرد. با فشار دادن اهرم این پیستون، ارتفاع آن افزایش پیدا کرده یا کم می‌شود. این قابلیت برای تنظیم ارتفاع صندلی متناسب با قد کاربران بسیار مناسب است.

مقاومت بالا در برابر خط و خش

اولین و مهم‌ترین ویژگی صندلی گیمینگ مدل MAG CH130 I REPELTEK FABRIC نسبت به مدل قبلی، روکش متفاوت آن است.

روکش این صندلی از پارچه‌ای تشکیل شده که در برابر خط و خش بسیار مقاوم است. بنابراین با گذشت زمان دچار ساییدگی، پارگی و خط و خش نخواهد شد.

از سوی دیگر باید به مقاومت بالای این روکش در برابر قطرات آب هم اشاره کرد. پارچه‌ای که به عنوان روکش این صندلی استفاده شده در برابر آب و رطوبت مقاوم است و جلوی نفوذ قطرات آب به داخل صندلی را می‌گیرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که روکش صندلی ضد آب نیست و صرفا در برابر قطرات جزئی آب از فوم داخل صندلی محافظت می‌کند.

دارای دو پشتی نرم برای گردن و کمر

مانند صندلی گیمینگ مدل قبل، این مدل هم با دو پشتی نرم عرضه شده است. کاربران می‌توانند از پشتی بالایی به عنوان تکیه‌گاه گردن و از پشتی پایین برای پر کردن گودی کمر در حین نشستن استفاده کنند.

قابلیت خم شدن تا 150 درجه

برای استراحت روی صندلی گیمینگ ارزان قیمت MAG CH130 I REPELTEK FABRIC می‌توانید پشتی آن را به راحتی خم کنید.

کافیست اهرمی که در کنار صندلی قرار دارد را فشار دهید تا پشتی صندلی تا 150 درجه خم شود. این قابلیت برای کاربران و گیمرهایی که دوست دارند بعد از چند ساعت بازی کمی استراحت کنند بسیار مناسب است.

طراحی مهندسی و ارگونومیک

صندلی‌های گیمینگ باید به گونه‌ای طراحی شوند که با ساختار بدن انسان سازگاری داشته باشند. صندلی کمپانی MSI هم از این قاعده مستثنی نیست.

این صندلی تمام اصول ارگونومی را رعایت کرده و انحناهای مناسبی در قسمت نشیمن، پشتی و پهلو دارد تا نشستن کاربران را راحت‌تر کند.

سخن پایانی

خرید صندلی گیمینگ ارزان قیمت در بازار ایران کار دشواری نیست؛ اما اینکه محصولی بخرید که علاوه بر کیفیت مناسب، تا چندین سال برای شما کار کند، به دقت بیشتری نیاز دارد.

در این مقاله دو مورد از ارزان ترین صندلی های گیمینگ بازار ایران را به شما معرفی کردیم. هر دو صندلی از محصولات کمپانی MSI هستند که با گارانتی آونگ در بازار ایران به فروش می‌رسند.