MSI از کارت‌های گرافیک جدید RTX 4080/4090 خود رونمایی کرد!

بالاخره انتظارها به سر آمد و مدیر عامل شرکت انویدیا در تاریخ 20 سپتامبر (29 شهریور) از کارت‌های جدید RTX یعنی سری 4000 رونمایی کرد!

بعد از این رونمایی، شرکت‌های تولیدکننده کارت گرافیک‌های سفارشی مانند MSI نیز رونمایی محصولات خود را آغاز کردند. با کارت گرافیک‌های سری 4000 MSI آشنا شوید.

RTX 4080/4090 با دستپخت MSI

MSI این بار قصد دارد کارت گرافیک‌های RTX 4080 و 4090 خود را در سری‌های Ventus، Suprim Liquid، Suprim و Gaming Trio وارد بازار کند. در ادامه مشخصات هر کدام از این سری‌های هیجان انگیز اشاره می‌کنیم:

MSI سری Suprim

سری Suprim را می‌توان پرچم‌دار سری 4000 کارت گرافیک‌های MSI دانست. این سری دارای پیشرفته‌ترین سیستم خنک کننده متعلق به MSI یعنی TRI Frozr 3S است.

کارت گرافیک RTX 4000 سری Suprim

فناوری TRI Frozr 3S شامل فن‌های Torx Fan 5، هیت پایپ‌های مرکزی، پره‌های کنترل جریان هوا و فناوری لبه‌های Wave-curved 3.0 است. همچنین کارت‌‌های با ظرفیت 16 گیگابایت مجهز به محفظه بخار و کارت‌های 12 گیگابایتی به صفحه مسی بزرگ با روکش نیکل مجهز شده‌اند.

از سایر امکانات سری Suprim می‌توان به نورپردازی Mystic Light RGB و بایوس دوگانه اشاره کرد. در نهایت باید گفت که این کارت‌های به هیچ وجه کوچک نیستند و بسته به مدل‌های مختلف، 3.5 یا 3.75 اسلات را اشغال می‌کنند!

MSI سری Suprim Liquid

اگر از طرفداران خنک کننده‌های آبی هستید، سری Suprim Liquid برای شما ساخته شده است!

کارت گرافیک RTX 4000 سری Suprim Liquid

کارت گرافیک RTX 4090 این سری از یک سیستم خنک کننده مایع با رادیاتور 240 میلی متری بهره می‌برد. این رادیاتور شامل دو فن از نوع MSI Silent Gale P12 است که با کمترین صدا، فشار هوایی بیشتری را تولید می‌کنند.

در نهایت یک فن TORX 5.0 روی کارت گرافیک وجود دارد که به زیبایی آن افزوده است.

MSI سری Gaming Trio

کارت‌های گرافیک Ada Lovelace (سری 4000 انویدیا) در سری Gaming Trio نیز حضور دارند. از مشخصات قابل توجه این کارت‌ها می‌توان به استهلاک کمتر آن‌ها اشاره کرد. چرا که در این سری، تعادلی میان عملکرد کارت گرافیک و خنک شوندگی و کم‌صدایی آن در نظر گرفته شده است.

کارت گرافیک RTX 4000 سری Gaming Trio

با این حال، فناوری‌های جدید Tri Frozr 3 و فن‌های TORX 5.0 به همراه هیت سینک بزرگ با صفحه تماس مسی و روکش نیکلی در این سری نیز وجود دارند.
در نهایت نورپردازی Mystic Light RGB، بایوس دوگانه و امکان انتخاب حالت‌های Silent و Performance از سایر مشخصات کارت‌های جدید سری Gaming Trio است.

MSI سری Ventus

اگر به دنبال استفاده از کارت گرافیک‌های جدید سری RTX با قیمت کمتر هستید، پیشنهاد ما به شما سری Ventus شرکت MSI است.

کارت گرافیک RTX 4000 سری Ventus

Ventus در واقع جایگزین سری Armor شده و از این رو قیمت نهایی پایین‌تری دارد. از مشخصات این سری می‌توان به بهره مندی از فن‌های TORX 4.0 و ضخامت کمتر سیستم خنک کننده (اشغال 2.5 تا 3 اسلات) اشاره کرد.

در نهایت رنگ تمام مشکی این سری و عدم استفاده از نورپردازی باعث تمایز ظاهری آن‌ها با سایر کارت‌های گرافیک MSI می‌شود.