چرا اتصال وای فای قطع می شود ؟

چرا وای فای من قطع می شود ؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که در وسط یک چت تصویری با عزیزان تان یا بازی گروهی به صورت آنلاین، اتصال وایفای شما قطع شود؛ اما کارهایی هست که میتوانید برای رفع این مشکل انجام دهید. در اینجا برخی از دلایل قطع شدن ارتباط بیسیم را در کنار بعضی از راهحلها بیان میکنیم.

فشار بیش از حد به روتر/مودم

شاید تجربهی این را داشتهاید که هنگام استفادهی بسیار زیاد از شبکه (استریم کردن همزمان، دانلود فایلهایی با حجم زیاد، بازی آنلاین و…) وایفای شما قطع شده است که باعث از کار افتادن موقتی روتر/مودم میشود. ممکن است روتر/مودم شما، به خوبی کار کند، اما انتخاب مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای اینترنتی شما نباشد. به این دلیل که روتر شما نمیتواند نیازهای شما را برآورده کند، استفاده از اینترنت خود را محدود نکنید، بلکه روتری پیدا کنید که می تواند تمام دستگاههای متصل شده و نیازهای اینترنتی شما را مدیریت کند.

اگر مودم شما قدیمی است و امکان مدیریت ترافیک را بهترین شکل ندارد، بهتر است به فکر خرید مودم روتر ADSL باشید. مودم روترهای نتربیت تمام نیاز شما را برای تجربه یک اتصال پایدار و بدون قطعی برآورده می‌کنند. مودم‌های نتربیت با گارانتی 3 ساله آونگ در بازار ایران عرضه می‌شوند.

آنتن‌دهی ضعیف یا پوشش دهی نامناسب

وقتی که یک دستگاه متصل، در آخرین نقاط محدودهی سیگنال شبکه قرار گرفته باشد، ارتباطات وایفای به راحتی میتوانند قطع شوند. هرچقدر دورتر شوید، پایداری ارتباط وایفای هم کاهش مییابد. نزدیکتر کردن دستگاهها به روتر، یک راهکار برای حل این مشکل است، اما همیشه امکانپذیر نیست.

تعویض روتر با روتری که قدرت بیشتری دارد، مطمئنا میتواند مفید باشد، اما علاوه بر این، میتوانید یک رنج اکستندر وایفای مانند مدل Dlink DAP-1520 به شبکهی خود اضافه کنید که باعث تقویت آنتندهی و پایداری ارتباط بیسیم میشود و با هر نوع روتر هم سازگاری دارد، راه حل حرفه ای تر و البته پر هزینه تر استفاده از شبکه های یکپارچه مش در تمام فضای خانه است که یک شبکه بی سیم سراسری را برای شما فراهم می کند.

بیشتر بخوانید : 10 راهکار برای تقویت آنتن دهی وای فای

تداخل های زیاد بی سیم

روتر شما تنها دستگاهی در خانهی شما نیست که سیکنالی را منتشر می کند. چندین مورد از لوازم خانگی از جمله دستگاههای بلوتوث، مایکروویو، تلویزیون های هوشمند و تلفنهای بی سیم، سیگنالهای رادیویی ساطع میکنند که وقتی از آنها استفاده میشود، می توانند در شبکهی وایفای شما تداخل ایجاد کنند.

دور کردن روتر از کنار چنین دستگاههایی راهحل سادهای است اما اگر بنا به دلایلی، مجبور باشید که روتر خود را در کنار ماکروویو قرار دهید، ما پیشنهاد میکنیم که برخی از تنظیمات دستگاههای وایفای خود را تغییر دهید. ارتقا به یک روتر دوبانده مثل روتر وایفای دوباندهی DIR-880L، به شما این امکان را میدهد که دستگاههای خود را به فرکانس استاندارد 2.4 گیگاهرتز متصل کنید یا از باند خلوتتر 5 گیگاهرتز استفاده نمایید (اگر با دستگاهها سازگار باشد)، که در این صورت میزان تداخل را کاهش میدهد.

فریمور یا درایورهای شما نیاز به آپدیت دارند

کامپیوترهای شما، از طریق یک درایور به یک شبکهی وایفای متصل میشوند و روتر شما براساس فریمور خود، یک سیگنال وایفای ایجاد میکند. اگر یکی از درایورهای کارت شبکه و فریمور (Firmware) یا هردو، نیاز به آپدیت داشته باشند، گاهی اوقات بر اتصال شبکهی شما تاثیر میگذارند. کامپیوتر خود را برای هرگونه آپدیت درایور بررسی کنید و فریمور جدید روتر را در صفحهی مربوط به محصول در سایت تولیدکنندهی آن پیدا کنید و آن را بر روی روتر نصب نمایید.

امیدواریم این نکات، برای شما مفید باشد (با این فرض که هنگام خواندن آن، وایفای شما قطع نشده باشد) و بتوانید از پیشنهادهای ما استفاده کنید تا یک سیگنال وایرلس قوی و پایدار برای شبکهی خانگی خود به ارمغان آورید.