SSD Caddy چیست ؟

SSD Caddy چیست ؟

جایگزین کردن SSD به جای درایو اپتیکال

SSD caddy کیس و محافظ درایو SSD ست که می‌توانید آن را درون لپ‌تاپتان قرار دهید این محافظ هم‌اندازه درایو اپتیکال یا DVD درایو دستگاه شما است و می‌تواند کاملاً درجایی قرار بگیرد که معمولاً درایو اپتیکال وجود دارد. این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا جای درایو اپتیکال را با SSD caddy عوض کنید.

مثلاً سیستم‌عاملی مانند ویندوز، فوراً SSD که اکنون درون لپ‌تاپ شما قرارگرفته است را به‌عنوان دومین دیسک ذخیره‌سازی شناسایی می‌کند. با توجه به سرعت بیشتر درایو SSD می توانید سیستم عامل را روی این درایو نصب کنید. همچنین می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی هارددیسک برای ذخیره کردن فایل‌ها، موسیقی، فیلم، برنامه و بازی استفاده کنید. در بیشتر لپ‌تاپ‌ها می‌توانید طوری هارد درایو اولیه را تنظیم کنید که دومین سیستم‌عامل ازآنجا اجرا شود. برای مثال اگر بخواهید در کنار ویندوز از سیستم‌عامل لینوکس هم استفاده کنید میتوانید این روش را به‌کارگیرید. استفاده از SSD CADDY روشی آسان برای افزودن یک درایو SSD به لپ‌تاپ شما است.

جایگزین کردن هارددیسک یا درایو SSD

جایگزین کردن هارددیسک یا درایو SSD در لپ تاپ

امروزه استفاده از SSD محبوب‌تر شده است. SSD درایو بسیار سریعی است (ازلحاظ فنی در آن به‌جای دیسک از تراشه‌ و چیپ استفاده‌شده است) که می‌تواند جایگزین هارد درایو HDD قدیمی‌تان شود و عملکرد لپ‌تاپ شمارا افزایش دهد. ازلحاظ اقتصادی اغلب بهتر است که لپ‌تاپ خود را با استفاده از SSD ارتقا دهید تا اینکه بخواهید یک لپ‌تاپ جدید بخرید. هرچند قیمت SSD تا حدی بالا و ظرفیت ذخیره‌سازی آن محدود است؛ بنابراین استفاده از HDD CADDY راه‌حل مناسب و خوبی برای حل این مسئله است. می‌توانید HDD اصلی خود را درون HDD CADDY قرار داده و یک SSD خیلی سریع را در درگاه اصلی مربوط به فضای ذخیره‌سازی نصب و سیستم‌عامل خود را بر روی آن SSD نصب کنید. با استفاده از این تنظیمات و به لطف SSD که موجب ارتقا سیستم شما شده است، می‌توانید از عملکرد و کارایی بهتر آن لذت ببرید و به دلیل وجود HDD Caddy از حجم و ظرفیت ذخیره‌سازی زیاد و انعطاف‌پذیری بهره‌مند شوید.

می‌توان در ده دقیقه HDD CADDY را نصب کرد. اغلب به‌راحتی و به‌وسیله یک پیچ‌گوشتی می‌توانید پیچ DVD drive را از زیر لپ‌تاپ بازکرده و آن را بیرون بیاورید. وقتی DVD درایو را از لپ‌تاپ خارج کردید می‌توانید HDD CADDY و هارد درایو دوم را در جای آن قرار داده و سپس پیچ آن را مجدد ببندید.

ویژگی های Caddy 

  • Caddy از آلومینیوم بسیار قوی‌ای ساخته‌شده است که وزن آن بسیار سبک است و درعین‌حال به طرز چشمگیری سریع‌تر خنک می‌شود.
  • در داخل Caddy، یک قاب کامل است که امنیت هارددیسک یا SSD را در لپ‌تاپ شما تأمین می‌کند. این قاب در جذب ارتعاشات و به حداقل رساندن نویز نیز مؤثر است.
  • در داخل Caddy سطح ضد استاتیکی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا با خیال راحت هارددیسک یا SSD را در آنجا نصب کنید.
  • پیچ‌هایی که در بدنۀ قاب تعبیه‌شده‌اند نصب هارد درایو دوم را ساده و آسان کرده‌اند
  • در این قاب‌ها تبدیل‌کننده‌ای برای تطبیق دادن هارد وجود دارد که باعث می‌شود هر لپ‌تاپی بتواند اتصالی ایمن و معتبر را با هارد درایو ساتا (SATA) یا SSD برقرار کند.
  • Caddy به سوراخ‌هایی برای نصب مجهز است که به‌صورت پیش‌ساخته هستند، این سوراخ‌ها تعبیه‌شده‌اند تا هر نصب و سوار کردن درایو اضافه شده و Caddy در لپ‌تاپ شما به‌صورت ایمن انجام شود.

مشخص است که برای تطابق و سازگاری بیشتر با لپ‌تاپ‌هایی با مدل‌های مشخص به‌طور منظم اصلاحات و تغییراتی انجام می‌شود. طراحی و رنگ این محصولات ممکن است با مدل استاندارد ما که در اینجا نشان دادیم متفاوت باشد.