مروری بر روتر بی سیم گیگابیتی DIR-882 دی-لینک

  • مزیت: قیمت مناسب و عملکرد سریع، با تمام ویژگی‌های جدید مانند MU-MIMO ،Beamforming، چندین پورت USB و ۴ جریان وای فای جداگانه.
  • نقطه‌ضعف: انجام تنظیمات ممکن است کمی طولانی باشد. شرکت دی-لینک در تبلیغات این روتر اعلام کرده است که از پهنای باند ۱۶ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند، اما در عمل این روتر قادر به استفاده از این پهنای باند نیست. به‌عنوان نقطه‌ضعف دوم می‌توان به کم بودن مقدار حافظه اشاره کرد.
  • ویژگی شاخص: روتر دوباند DIR-882 پوشش دهی یکنواخت و اینترنتی با سرعت نور در اختیار شما قرار می‌دهد.

روتر دوباند DIR-882

روتر DIR-882 دارای استاندارد 802.11ac و دوباند بی‌سیم است. یک باند در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و دیگری در فرکانس ۵ گیگاهرتز عمل می‌کند. در تئوری سرعت 800Mbps و 1.7Gbps برای آن در نظر گرفته‌شده است. قابلیت MU-MIMO اجازه می‌دهد تا به‌صورت هم‌زمان با چندین دستگاه ارتباط برقرار کند و AC Smart beam پیشرفته (اصطلاح هوشمندانه‌ای که D-Link برای beamforming استفاده می‌کند) کمک می‌کند تا مشکل پوشش دهی نقاط کور در منزل حل شود.

این روتر تمام آنچه شما نیاز دارید را فراهم می‌کند، ازجمله ۲ پورت USB( یک پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0) برای اتصال دستگاه‌های ذخیره‌ساز تحت شبکه و یا پرینترها، تکنولوژی استریم چهارگانه به‌منظور افزایش قدرت سیگنال‌ها و سرور DLNA ( این کلمه مخفف Digital Living Network Alliance است که اگر بخواهیم آن را به فارسی انتقال دهیم شاید بهترین مفهوم برای توصیف آن عبارت شبکه یکپارچه ی زندگی دیجیتالی باشد) که به شما اجازه می‌دهد تا محتوای موردنظر را در بین دستگاه‌های خود استریم کنید.

اعداد و ارقام ثابت کرده است که این روتر بسیار بسیار سریع است. با توجه به پوشش دهی مناسب و امکانات فراوان، این روتر برای کسانیکه که خانه‌هایی با مساحت بالا دارند بسیار انتخاب مناسبی است. مهم نیست که می‌خواهید یک روتر حرفه‌ای قابل تنظیم داشته باشید، یا از آن دسته افرادی هستید که تنها روتر را به برق‌زده و روشن می‌کنید. DIR-822 شبکه‌ای مطابق میل شما ایجاد خواهد کرد.

روتری کوچک، آنتن‌های بزرگ

DIR-882 دارای طراحی سراسر مشکی با جزییات کم اما چهار آنتن بسیار بلند است. (تقریباً به طول ۱۷.۵ سانتیمتر). با توجه به طول آنتن‌ها قرار دادن این روتر در طبقات کتابخانه و یا قفسه‌بندی‌ها کار سختی خواهد بود، اما حفره‌های پشت روتر این امکان را می‌دهد تا آن را روی دیوار نصب کنید. بدون در نظر گرفتن آنتن‌ها روتر بسیار نازک و سبک است. (۵۷۰ گرم).

روتر بی سیم MU-MIMO AC2600 مدل DIR-882

بهترین و درعین‌حال بدترین بخش طراحی این روتر شش چراغ کوچک سبز روی دستگاه است. روشن/ خاموش، اینترنت، 2.4GHz,5GHZ و دو پورت USB.

خوب: چون‌که بیش‌ازحد روشن نیستند و بد: چون‌ در یک اتاق با نور معمولی در فاصله بیش از یک متر تشخیص اینکه کدام چراغ روشن است سخت خواهد بود.

روتر بی سیم MU-MIMO AC2600 مدل DIR-882

در این روتر شما ۴ پورت استاندارد گیگابیتی LAN و یک پورت گیگابیتی WAN برای اتصال اینترنت خواهید داشت؛ اما داشتن ۲ پورت USB – برای اتصال دستگاه‌های ذخیره‌ساز، پرینتر و یا شارژ تلفن همراه – در دستگاه‌هایی با این محدوده قیمتی مزیتی فوق العاده برای این دستگاه محسوب می شود.

روتر بی سیم MU-MIMO AC2600 مدل DIR-882

البته پورت فوق پرسرعت USB3.0 باوجوداینکه در جلوی دستگاه قرارگرفته است بازهم به‌سختی قابل‌استفاده است. پورت USB 2.0 پشت دستگاه و در کنار کلید روشن/ خاموش، کلید reset و کلید وای فای قرار دارد.

روتر بی سیم MU-MIMO AC2600 مدل DIR-882

تنظیمات آسان، انتظاری طولانی برای ذخیره‌سازی تغییرات

روند نصب فوق‌العاده آسان است. علی‌الخصوص برای کسانیکه فقط می‌خواهند شبکه خود را راه‌اندازی کنند عالی است. دی-لینک نرم‌افزاری انحصاری به نام QRS Mobile دارد که می‌توانید از آن برای راه‌اندازی روتر خود و یا پیکربندی آن از راه دور استفاده کنید.

من از طریق رابط کاربری تحت وب روتر خود را راه‌اندازی کردم. روتر را با کمک یک کابل شبکه به مودم وصل کرده و با استفاده از کارت همراه دستگاه (کارتی که مشخصات شبکه بی‌سیم روی آن نوشته‌شده و در جعبه قرار دارد) برای شروع کار استفاده کردم. نرم‌افزار مخصوص نصب را اجرا کرده، نام شبکه بی‌سیم و رمز عبور شبکه بی‌سیم و رمز عبور روتر را وارد کرده و تمام. به همین سادگی.

هر باری که در تنظیمات روتر تغییری ایجاد می‌کنید و کلید ذخیره‌سازی را می‌فشارید ۳۰ ثانیه زمان برای اعمال تغییرات زمان لازم است. برای اکثر افراد این مدت‌زمان تأخیر اهمیتی ندارد به این دلیل که احتمالاً به‌ندرت نیاز به تغییر تنظیمات روتر خود خواهند داشت اما برای کسی که مدام در حال تغییر تنظیمات شبکه است این وقفه سی‌ثانیه‌ای آزاردهنده خواهد بود. همچنین درصورتی‌که بیش از ۳ دقیقه فعالیتی انجام ندهید به‌صورت خودکار از منو بیرون انداخته می‌شوید.

منوی جمع‌وجور DIR-882 گزینه‌های سفارشی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اگر مایل به راه‌اندازی یک VPN هستید، نیاز به پورت فورواردینگ و یا تنظیمات کنترل والدین دارید، تمام امکانات برای شما فراهم‌شده است.

Smart connect (نامی که دی-لینک برای band-steering انتخاب کرده است) به‌صورت پیش‌فرض فعال است و به روتر اجازه می‌دهد تا بین دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی خود بهترین گزینه را با توجه به قابلیت‌های دستگاهی که به آن وصل شده است انتخاب کند. همچنین قابلیت IPV6 به‌صورت پیش‌فرض در این روتر فعال است.

از دیگر ویژگی‌های این روتر بی سیم می‌توان به پشتیبانی از FTP سرور اشاره کرد. همچنین می‌توانید از طریق پورت USB دستگاه‌های ذخیره‌سازی را با دیگران به اشتراک بگذارید. روتر DIR-882 با دستگاه‌هایی باقابلیت DLNA سازگار است درنتیجه می‌توانید از استریم ویدیو و فیلم بین دستگاه‌های خود لذت ببرید.

با مراجعه به این لینک می توانید از اطلاعات فنی این روتر بیشتر بدانید.