وایرلس کنترلر چیست ؟

شبکه‌های متراکم‌تر

وایرلس کنترلر های دی-لینک هسته مرکزی هر شبکه بی‌سیم پایداری هستند. با طراحی خاص برای استفاده در محیط‌هایی با تراکم بالا، این کنترلرها به مدیران شبکه اجازه می‌دهند تا تمام جوانب پیکربندی اکسس پوینت‌ها را به‌صورت متمرکز انجام داده و مدیریت کنند.

شبکه‌های متراکم‌تر- پایداری بیشتر

دستگاه‌های بی‌سیم Unified دی-لینک راه‌حلی مناسب برای استفاده در شبکه‌های بی‌سیم با تراکم بالاست. دستگاه‌های بی‌سیم Unified باعث استفاده از سیاست‌های کنترل متمرکز می‌شود درنتیجه به مدیران شبکه اجازه می‌دهد تا پیکربندی تمام اکسس پوینت‌ها را مدیریت کنند. این دستگاه‌ها دارای قابلیت‌هایی مانند سازمان‌دهی خودکار، بهینه‌سازی خودکار و رفع مشکل خودکار هستند که ثبات کل شبکه بی‌سیم را بهبود می‌دهد.

wireless controler
wireless-controllers

هماهنگی فوق‌العاده با اکسس پوینت‌های Unified

اکسس پوینت‌های بی‌سیم Unified دی-لینک در کنار کنترلرهای بی‌سیم Unified دی-لینک عملکردی بی‌نظیر و سرعت انتقال اطلاعات بالا را ارائه می‌دهند. به‌محض شناسایی اکسس پوینت توسط کنترلر، ادمین می‌تواند تنظیمات مشخص از پیش تعیین‌شده‌ای را بر روی همه آن‌ها اعمال کند در غیر این صورت میباست این تغییرات را به‌صورت جداگانه روی هرکدام از اکسس پوینت‌ها انجام می‌داد.

علاوه بر این مدیریت و تأمین امنیت منابع RF به‌صورت متمرکز امکان‌پذیر می‌شود درنتیجه این امکان برای مدیر فراهم می‌شود تا تهدیدها و نقاط ضعف شبکه را پیشاپیش شناسایی کرده و اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهد.

کنترلر های بی‌سیم unified

در شبکه‌های بی‌سیم unified دی-لینک یک کنترلر فیزیکی به‌عنوان هسته مرکزی عمل می‌کند که تمام فعالیت‌های مرتبط با اکسس پوینت‌ها را به‌صورت متمرکز مدیریت می‌کند.

wireless-controllers

مدیریت خودکار RF

در مکان‌هایی که تعداد زیادی اکسس پوینت در فاصله کم با یکدیگر راه‌اندازی ی شوند درصورتی‌که مدیریت مناسب RF وجود نداشته باشد امکان تداخل وجود دارد. هنگامی‌که یک اکسس پوینت unified دستگاهی را در همسایگی خود شناسایی می‌کند، به‌صورت خودکار کانالی را انتخاب می‌کند که با دیگران تداخل نداشته باشد. همین امر به‌صورت قابل‌توجهی موجب می‌شود که تداخلات RF کاهش پیدا کند و ادمین ها به‌راحتی بتوانند به‌صورت گسترده‌تری از اکسس پوینت استفاده کنند. به‌منظور کاهش میزان تداخلات، هنگامی‌که یک اکسس پوینت نزدیک در همان کانال عمل می‌کند، اکسس پوینت همسایه به‌صورت خودکار قدرت انتقال در آن کانال را کاهش می‌دهد. اگر به هر دلیلی یکی از اکسس پوینت‌ها از شبکه خارج شود، اکسس پوینت‌های مجاور برای با افزایش قدرت انتقال امواج پوشش دهی خود را گسترش داده و منطقه جدید را پوشش می‌دهند.

wireless controller

امنیت همه‌جانبه

دستگاه‌های بی‌سیم Unified یک امنیت جامع بی‌سیم را در هر شبکه‌ای فراهم می‌کنند. سیستم تشخیص نفوذ بی‌سیم (WIDS) که در تمام کنترلر های بی‌سیم قرار دارد می‌تواند اکسس پوینت‌های مزاحم، کاربران مزاحم را شناسایی کرده و تهدیدات بی‌سیم را پیش‌بینی کند. درنتیجه قبل از وقوع هر اتفاق ناخواسته و صدمات احتمالی اقدامات لازم را برای حفاظت از شبکه انجام دهد.

امنیت جامع بی‌سیم

برای آشنایی بیشتر با کنترلر  بی سیم مدل DWC-1000 دی-لینک اینجا را کلیک کنید.