مادربرد MEG Z690 Unify-X شرکت MSI دو رکورد اورکلاک ثبت کرد

خبری که دنیای تکنولوژی و فناوری حوزه IT را یک‌ بار دیگر شگفت‌زده کرد شکستن رکورد جهانی اورکلاک 12900K بود.

طبق آخرین اخبار منتشر شده اورکلاکر معروف تایوانی TSAIK با مادربرد EG Z690 UNIFY-X موفق شد رکورد جهان را برای 2 بار پیاپی از آن خود کند.

این مادربرد با استفاده از دمای بسیار پایین نیتروژن مایع (LN2) رکوردشکنی اولیه خود را با 7.45GHz پشت سر گذاشت.

طولی نکشید که در کمتر از 24 ساعت عدد بالاتری از رکورد قبلی ثبت شد. تا جایی که امروز اورکلاکر ژاپنی SHIMIZU توانست یک‌ بار دیگر رکورد‌های قبلی را از سر راه بردارد و رکورد جدید‌تری را با همان مادربرد MEG Z690 UNIFY-X برای خود ثبت کند.

اورکلاک با نیتروژن مایع

این اورکلاکر، فرکانس رکورد قبلی را 500 مگاهرتز بهبود داد و با ثبت فرکانس 7.5GHz تحت کولینگ نیتروژن مایع، نام خود را به عنوان صدرنشین اورکلاکر‌های موجود معرفی کرد.

کلید مهم این موفقیت استفاده از مادربرد MSI MEG Z690 UNIFY-X است. بررسی‌ها و آزمایش‌هایی که در طی تعیین وضعیت اورکلاک انجام شده نشان می‌دهد پردازنده و مادربرد در شرایط آزمون، کاملا پایدار بودند.

به‌این‌ترتیب رکورد اول و دوم بین پردازنده‌های جهانی در دستان پرچمداران 12900KS و مادربرد MEG Z690 UNIFY-X قرار گرفته است.

امکانات

مادربرد MEG Z690 UNIFY-X بهترین گزینه برای اورکلاکرها است. وجود 2 اسلات رم که از فرکانس 6800MHz پشتیبانی می‌کنند باعث شده تا پایداری بیشتری در حین اورکلاک وجود داشته باشد. البته این مادربرد برای کلاس گیمینگ طراحی شده و از امکانات بالای مادربرد های گیمنیگ ام‌اس‌آی هم بهره می‌برد.

مهم‌ترین امکاناتی که در مادربرد MEG Z690 UNIFY-X قرار دارند شامل موارد زیر است:

  • دو پورت LAN با سرعت 2.5 گیگابیت و چیپ اینتل
  • کارت شبکه Wi-Fi 6E
  • پنج درگاه M.2
  • کارت صدای قدرتمند ALC4080

MEG Z690 UNIFY-X

علاوه بر همه این امکانات، ویژگی مهم دیگر این مادربرد تجهیزات و لوازم جانبی آن است. پیچ‌گوشتی جاسوییچی، پایه استند، فلش مموری با لوگوی MSI، برس تمیز‌کننده و کنترلر اورکلاک جزء تجهیزاتی هستند که پکیج کلی مادربرد MEG Z690 UNIFY-X را کامل کرده‌اند.

ازآنجایی‌ که آونگ همواره تلاش کرده تا بهترین‌ها و باکیفیت‌ترین محصولات و تجهیزات را در فروشگاه خود داشته باشد، امید است به‌ زودی این مادربرد کلاس یک جهانی هم با گارانتی 36 ماهه آونگ در ایران موجود شود.