ویدیوی آموزشی: آشنایی با روتر بیسیم و استانداردهای وایرلس

روتر بیسیم یا روتر وایرلس ابزاری است که امکان اتصال به اینترنت را برای تمام دستگاه های شما بدون نیاز به کابل کشی فراهم می کند. تلفن های همراه، تبلت ها، تجهیزات خانه هوشمند و … را می توانید از طریق روتر بیسیم به اینترنت متصل کنید. مودم ها از طریق سیم کشی تلفن ثابت به مرکز محابراتی وصل شده و به اینترنت دسترسی پیدا می کنند. روتر ها برای اتصال به اینترنت از بستر شبکه استفاده می کنند. به همین منظور باید از طریق یک مودم ساده اینترنت را دریافت کرده و از طریق یک کابل شبکه آن را به روتر متصل نمایید . حالا روتر بی سیم شما می تواند اینترنت را به صورت وایرلس با دیگر تجهیزات به اشتراک بگذارد.

روتر ها در انواع تک باند ( که فقط از یک باند 2.4 یا 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند) ، دو باند ( به صورت همزمان از یک باند 2.4 و یک باند 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند) و سه باند ( یک باند 2.4 و دو باند 5 گیگاهرتز) در بازار موجود هستند .

ویژگی های روتر بیسیم

روتر بی سیم به نسبت مودم ها از تکنولوژی های جدیدتری پشتیبانی می کند. مثلا قابلیت Beamforming موجب می شود که روتر امواج وایرلس را به صورت هدفمند فقط به سمت دستگاه های شما با قدرت بیشتری ارسال کند. همچنین تکنولوژی MU-MIMO که در بسیاری از دستگاه های امروزی وجود دارد نسخه ارتقا یافته ی SU-MIMO است . در نسخه قبلی روتر قادر بود در آن واحد تنها برای یک دستگاه یک ارتباط چند مسیره ایجاد کند و سپس به سراغ دستگاه های بعدی برود. در نسخه جدید یا همان چندین کاربر- چندین ورودی چندین حروجی روتر به صورت همزان با چندین کاربر ارتباط چند مسیره برقرار می کند که موجب می شود در شبکه های شلوغ سرعت شبکه بی سیم به صورت قابل توجهی بهبود پیدا کند.

در این ویدیو به تمام این مباحث می پردازیم. درباره فرکانس های بی سیم 2.4 و 5 گیگاهرتز به تفضیل صحبت می کنیم. ویژگی های مودم ها و روتر ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم و در آخر با برخی از مدل های روتر های بیسیم دی لینک آشنا می شویم.

سوالات تخصصی خود را از ما بپرسید