بهترین ماوس پد RGB از دید رسانه eurogamer

برای یک تجربه فوق العاده از بازی های کامپیوتری باید یک ماوس پد با کیفیت را هم در نظر گرفت. رسانه eurogamer در بررسی های انجام شده بهترین ماوس پد RGB سال 2019 را معرفی کرده است.

XPG Battleground XL RGB : بهترین ماوس پد رومیزی RGB

ماوس پد مدل XPG Battleground یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان ماوس پدهای رومیزی است که با ابعاد 900x400x4 میلی‌متر ماوس پد فوق‌العاده پهن و گسترده‌ای را ارائه می‌کند. لبه‌های آن نسبتا صاف و نرم است و بستر راحتی برای ساعد شما فراهم می‌کند تا مدت زمان طولانی بر روی آن قرار بگیرد. برند XPG بدون اینکه در این کار زیاده‌روی کند، در قسمتهای بالایی آن کمی جذابیت های بصری ایجاد کرده و توسط LED و مدارهای الکتریکی نورهای رنگی را درون آن تعبیه کرده است. RGB عملکرد مناسبی دارد و علاوه بر آن برای اجرا به هیچ نرم‌افزاری نیاز ندارد، بر روی آن گزینه‌هایی برای هفت رنگ مختلف و چندین جلوه و قابلیت استفاده از کابل جداشونده در مواردی مانند مسافرت یا اتصال به دستگاه ذخیره ساز دارد. در این ماوس پد از پارچه کوردورا استفاده شده که از پارچه معمولی دوام بیشتری دارد، به خوبی عمل کرده و سرعت بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. امیدواریم در آینده سایر تولید کنندگان نیز از این نوع پارچه استفاده کنند.

بهترین ماوس پد رومیزی RGB

سؤالات متداول

[fusion_fontawesome icon=”fa-mouse-pointer fas” size=”” flip=”” rotate=”” spin=”no” alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” circle=”no” iconcolor=”#ed8e00″ circlecolor=”” circlebordercolor=”” animation_type=”” animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=””][/fusion_fontawesome]جنس‌های مختلف ماوس پدها

پارچه رایج‌ترین متریالی است که در ماوس‌پدهای جدید به کار گرفته می‌شود زیرا نرم، راحت و قابل شستشو در ماشین لباسشویی است. با این حال، مواد زبرتری مانند پلاستیک و فلز نیز وجود دارند، که به قیمت کم شدن راحتی و نرمی ماوس پد، مقاومت بیشتری را ارائه می‌دهند. اگر مطمئن نیستید که کدامیک را انتخاب کنید، ما به بیشتر افراد ماوس پد پارچه‌ای توصیه می‌کنیم، اما اگر شرایط خوبی فراهم باشد ارزش آن را دارد که ماوس پدهای دیگر را نیز امتحان کنید.

[fusion_fontawesome icon=”fa-mouse-pointer fas” size=”” flip=”” rotate=”” spin=”no” alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” circle=”no” iconcolor=”#ed8e00″ circlecolor=”” circlebordercolor=”” animation_type=”” animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=””][/fusion_fontawesome]ماوس پد با چه ضخامتی برای من مناسب است؟

ضخامت ماوس پد تا حد زیادی بر میزان صاف بودن پد آن تأثیر می‌گذارد. پدهای ضخیم‌تر و سفت‌تر شکاف‎ها و پستی و بلندهای احتمالی موجود بر روی میز را بهتر پوشش میدهند و ارائه سطحی صاف و هموار برای بازی را تضمین میکنند.  از سوی دیگر، ماوس پد ضخیم‌تر سطح راحت‌تری را برای ساعد شما فراهم می‌کند. ماوس پدهایی که ضخامت آنها 2 میلی متر یا کمتر است را به عنوان ماوس پد نازک ، ضخامت 3-4 میلی متر را به عنوان ضخامت متوسط و ضخامت 5 میلی متر یا بیشتر را به عنوان ماوس پد ضخیم دسته‌بندی می‌کنیم. از آنجایی که تولید پدهای ضخیم‌تر به مواد بیشتری احتیاج دارند گران‌تر هم هستند.

[fusion_fontawesome icon=”fa-mouse-pointer fas” size=”” flip=”” rotate=”” spin=”no” alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” circle=”no” iconcolor=”#ed8e00″ circlecolor=”” circlebordercolor=”” animation_type=”” animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=””][/fusion_fontawesome]چه اندازه‌ای برای من مناسب است؟

به طور کلی، هرچه تراکم یا DPI ماوس پد پایین تر باشد، باید از لحاظ اندازه بزرگتر باشد. در بازی‌هایی مانند که تیراندازی دارند هدف این است که بدون نیاز به بلند کردن ماوس بتوانیم آن را 180 درجه بچرخانیم. وقتی تراکم 3200 DPI باشد، حتی با یک ماوس پد کوچک نیز می‌توانید با یک حرکت پشت سر خود را ببینید. ماوس پدی که تراکم آن در حدود 1000 DPI باشد متوسط به حساب آمده و  به خوبی کار می‌کند، در حالی که اگر تراکم ماوس پد 400 DPI یا پایین‌تر از آن باشد به پد نسبتاً بزرگی احتیاج خواهید داشت. اگر می‌خواهید برای افزایش دقت خود در بازی ماوس پدی را انتخاب کنید که DPI پایینی دارد، در نظر داشته باشید که حتما باید ابعاد بزرگتری را انتخاب کنید.

[fusion_fontawesome icon=”fa-mouse-pointer fas” size=”” flip=”” rotate=”” spin=”no” alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” circle=”no” iconcolor=”#ed8e00″ circlecolor=”” circlebordercolor=”” animation_type=”” animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=””][/fusion_fontawesome]چه اشکالی دارد اگر به جای ماوس پد از سطح میزم استفاده کنم؟

هیچی! افراد بسیار زیادی هستند که از هر سطحی که کنارشان است استفاده می‌کنند و هیچ مشکلی هم ندارند، مخصوصا اگر به اندازه کافی وقت گذاشته و از میز خود مراقبت می‌کنید و هیچ گرد و خاک یا خش و آشغالی بر روی آن وجود ندارد. با این حال، تهیۀ ماوس پد به پول زیادی نیاز ندارد و معمولاً ارزش این سرمایه گذاری اندک را دارد. به عنوان مثال، سطح میز شما به گونه‌ای طراحی نشده که امکان حرکت بر روی سطحی صاف را برای شما فراهم کند، بنابراین ممکن است متوجه شوید که نسبت به سطح نرم و صاف‌تر برای حرکت دادن موس باید انرژی بیشتری مصرف کنید. به همین ترتیب، اگر میز شما بسیار نرم و صاف باشد یا اصلاً بازتابی باشد، ممکن است در استفاده از ماوس با مشکل مواجه شوید و نتوانید به خوبی آن را کنترل کنید و دائما حرکت‌های پرشی داشته باشد. همچنین وجود یک ماوس پد خوب باعث می‌شود تا سطح زیرین ماوس شما آسیب نبیند و مدت زمان بیشتری دوام آورده و به خوبی کار کند. استحکام یکی از موارد کلیدی در بهبود عملکرد ماوس هنگام بازی است و با توجه به این موضوع حتی در مقایسه با سطح میز یک ماوس ارزان قیمت نیز می‌تواند باعث شود تا تجربۀ بهتری داشته باشید.

[fusion_fontawesome icon=”fa-mouse-pointer fas” size=”” flip=”” rotate=”” spin=”no” alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” circle=”no” iconcolor=”#ed8e00″ circlecolor=”” circlebordercolor=”” animation_type=”” animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=””][/fusion_fontawesome]آیا ماوس پدهای RGB (رنگی) ارزش هزینه کردن دارند؟

این موضوعی است که کاملا به شما و سلیقۀ شما بستگی دارد! اگر چیدمان و تنظمیات رنگارنگ برایتان جذاب است ماوس پد RGB می‌تواند مکمل خوبی برای ماوس و صفحه کلید مجهز به LED شما باشد. به ویژه اگر تمام لوازم جانبی خود را از محصولات RGB برند XPG تهیه کنید مجموعۀ هماهنگی خواهید داشت که هم از لحاظ بصری و هم از لحاظ فنی هماهنگی و سازگاری بالایی دارند و در نهایت مجموعه‌ای خواهید داشت که کاملا زیبا و مرتب به نظر می‌رسد.

با این وجود درمورد ماوس‌های RGB محدودیت‌هایی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. اول از همه اینکه تمیز کردن آنها سخت‌تر است، زیرا ممکن است مدارهایی که داخل آن قرار دارند در برابر نفوذ احتمالی مایعات آسیب پذیر باشند و به احتمال خیلی زیاد قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را ندارند. دوم اینکه، برای روشن شدن به برق نیاز دارند، پس باید یکی از پورت های USB دستگاه خود را به آن اختصاص دهید و اگر از کیبوردهایی استفاده کنید که یک پورت یو اس بی pass through داشته باشند این نیاز به راحتی برطرف می شود. با این وجود و با در نظر گرفتن این موارد، ماوس پدهای RGB هنوز هم می‌تواند گزینۀ خوب و جذابی برای محیط بازی شما باشد.