مزایای استفاده از درایو SSD

به لطف تکنولوژی اس اس دی دیگر نیازی به هارد دیسک خود ندارید. حافظه SSD یا همان درایو حالت جامد (Solid State Drive) که به عنوان جایگزینی برای هارد دیسک‌های سنتی طراحی شده، مزایایی با خود به همراه دارد. حافظه‌های SSD از حافظه‌ی فلش (فلش مموری) استفاده می‌کنند تا دوام و عملکرد فوق‌االعاده‌ای را به ارمغان آورند. از آنجایی که تعداد زیادی قطعه‌ی کوچک و متحرک – هِد مغناطیسی، اسپیندل‌ها و دیسک‌های گردان – در هارد دیسک شما وجود دارد، به راحتی ممکن است اشتباهی صورت گیرد و داده‌های مهم شما از دست برود. اگر می‌خواهید داده‌های خود را ایمن نگه‌دارید و عملکرد سیستم خود را بهبود ببخشید، در اینجا پنج دلیل را برای اینکه چرا باید به سراغ حافظه SSD بروید، آورده‌ایم.

دوام بیشتر

در هارد دیسک‌های سنتی، حرکت مداومی که قطعات کوچکِ متحرک ایجاد می‌کنند، باعث تولید گرما می‌شود که یکی از عامل‌های اصلی در خرابی هارد دیسک‌ها به شمار می‌رود. از آنجایی که حافظه‌های SSD قطعات متحرک ندارند، نسبت به هارد دیسک‌های قدیمی، مطمئن‌تر هستند و مقاومت بیشتری در مقابل شوک‌ها دارند. همچنین، مقاومت بیشتری در برابر ضربه خوردن و افتادن، حوادث و استهلاک دارند؛ زیرا قطعات کوچک و آسیب‌پذیرِ هارد دیسک‌های سنتی را ندارند. اگر لپ‌تاپ شما که حافظه SSD دارد زمین بیفتد، احتمالا صفحه نمایش قبل از حافظه SSD آسیب می‌بیند.

سریع‌تر

حافظه‌های SSD بدون وجود قطعات کوچک که سرعت کامپیوتر شما را کم می‌کند، فقط سریع‌تر نیستند، بلکه هر زمان که شما نیاز داشتید، در خدمت شما خواهند بود. می توانید با درایو SSD مدل SU900 سرعت خواندن و نوشتن 560/520 مگابایت در ثانیه را تجربه کنید. در مدل های حرفه ای مثل مدل SX8200 PRO این سرعت به 3500 مگابایت بر ثانیه نیز می رسد

مزایای استفاده از SSD

حمل راحت‌تر

چون حافظه‌های SSD وزن کم‌تری نسبت به هارد دیسک‌ها دارند، بیشتر به درد همراه بردن می‌خورند. آن‌ها لپ‌تاپ شما را سبک‌تر و حمل آن را آسان‌تر می‌کنند. حافظه‌های SSD به دلیل اجزاء سبک و ساختار مبتنی بر حافظه های Nand، برای سختی‌های همیشگیِ سفر مناسب‌تر هستند.

خنک تر

مکانیکی بودن هارد باعث می‌شود اصطکاک بین قطعات بیشتر شده و به همین خاطر گرما تولید شود. گرمایی که چه برای سیستم‌های خانگی و چه برای لپ‌تاپ مثل سم بوده و در گذر زمان ممکن است به قطعه‌ای آسیب برساند. برعکس در حافظه سریع SSD ای‌دیتا گرمای بسیار کمی تولید شده و به همین خاطر قطعات کامپیوتر اصلا متوجه خطری نخواهند شد.

بی صدا

هاردیسک به خاطر قطعات مکانیکی و تکنولوژی قدیمی هد و دیسک  ( چیزی شبیه گرامافون) سر و صدای زیادی تولید می‌کند. در مقابل، حافظه سریع SSD ای‌دیتا به خاطر نداشتن هیچ قطعه مکانیکی و تکنولوژی جدید ذخیره اطلاعات روی چیپ حافظه، هیچ صدایی نداشته و اصلا مزاحم تمرکز شما نمی‌شود.

کارآمدتر

یک مزیت حافظه‌های SSD در نداشتن قطعات متحرک است. در نتیجه، برق کم‌تری برای کار کردن نیاز دارند که به معنای مصرف باتری کم‌تر است. همچنین صدای کم‌تری هم تولید می‌کنند.

حافظه‌های SSD کارآمدتر

نصب آسان

با یک پیچ گوشتی و راهنمای نصب، می‌توانید یک حافظه‌ی SSD را نصب کنید. هیچ نیازی به داشتن تجربه در این زمینه ندارید. در این ویدیو ها می توانید به صورت تصویری با شیوه نصب درایو SSD بر روی لپ تاپ و کامپیوتر آشنا شوید .