بررسی روتر Wi-Fi هوشمند Asus Blue Cave

اگر به دنبال یک روتر wifi با قابلیت پوشش‌دهی عالی، همراه با امنیت و سرعت بالا هستید، روتر Asus Blue Cave AC2600 همان چیزی است که شما می‌خواهید. در اینجا خلاصه‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌های این روتر جذاب را بررسی می‌کنیم.

  • علی

طراحی زیبای آبی‌رنگ این روتر هوش از سر شما می‌برد!

یک حفره درخشان آبی‌رنگ درون یک جعبه سفیدرنگ کوچک، همه آن چیزی‌ست که شما در طراحی این روتر wifi می‌بینید. درست همانند یک روبات کوچک! وزن سبک این روتر به شما این امکان را می‌دهد که آن‌را به‌راحتی در هر مکانی قرار دهید.

این دستگاه دارای یک پورت WAN gigabit برای اتصال به شبکه، چهار پورت LAN gigabit و یک پورت USB 3.0 برای پرینتر، شارژ موبایل و ذخیره‌سازی از طریق شبکه است. همچنین دکمه‌های کوچکی برای WPS، ریست کردن و خاموش و روشن کردن بر آن تعبیه شده است.

منوی دستگاه را در حفره آبی‌رنگ جستجو کنید

ست آپ کردن این روتر wifi به‌راحتی از طریق اپلیکیشن Asus و یا رابط شبکه آن امکان‌پذیر است. کافی‌ست در عرض چند دقیقه با استفاده از یک کابل اِترنت، روتر را به مودم وصل کنید.

رابط شبکه Asus امکان دسترسی شما به کلیه تنظیمات استاندارد نظیر تغییر پسورد wifi، تنظیم شبکه wifi میهمان و ری‌بوت کردن روتر را فراهم می‌کند؛ اما این موارد، همه آنچه شما انتظار دارید نیست! شما با این روتر می‌توانید کل شبکه خانگی خود را نیز کنترل کنید.

این روتر wifi با فراهم کردن قابلیت QOS، به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی تجهیزات متصل به شبکه خود را از لحاظ مصرف پهنای باند، به‌صورت دستی یا خودکار اولویت‌بندی کنید. همچنین می‌توانید از امکان کنترل شبکه توسط والدین نیز استفاده کنید. امنیت بالای آن قابلیت شناسایی تروجان‌ها، ویروس‌ها و جلوگیری از حملات اسپم‌ها و DDOS را در طول عملکرد روتر فراهم می‌کند. علاوه بر این شرکت ایسوس یک نرم‌افزار ویروس‌یاب رایگان با قابلیت نصب بر روی چهار دستگاه را در اختیار خریدار این روتر wifi قرار می‌دهد.

دانش شما در خصوص شبکه در هر سطحی که باشد، به‌راحتی و بدون مشکل از طریق منوی این روتر می‌توانید دستگاه‌های خود را به آن متصل کنید.

امکانات غیر قابل‌چشم‌پوشی

روتر wifi ایسوس کلیه امکانات موردنیاز شما و حتی بیشتر از حد را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. سرعت 800 مگابیت در ثانیه بر روی 2.4GHz و سرعت 1733Mbps بر 5GHz. آنتن چهارگانه این روتر قابلیت ارسال امواج حتی تا مسافت‌های دور جهت اتصال دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.

تنها ویژگی که در حال حاضر در این دستگاه وجود ندارد، ارسال دیتا به چندین دستگاه به‌صورت همزمان است که طبق گفته شرکت ایسوس در آینده اضافه خواهد شد.

ویژگی خاص روتر wifi ایسوس، امکان انتخاب بهترین شبکه توسط دستگاه جهت اتصال است که با استاندارد IPv6 پشتیبانی می‌شود و شما می‌توانید از طریق اتصال با سیم یا وایرلس از آن جهت توسعه شبکه خود استفاده کنید. همچنین پشتیبانی این روتر از فناوری AiMesh در آینده نزدیک به شما اجازه توسعه شبکه به‌صورت وایرلس را از طریق اتصال به سایر دستگاه‌های ایسوس خواهد داد.

پورت USB 3.0 موجود، استفاده از آن جهت اتصال یک پرینتر، دانگل وایرلس 3G/4G برای اینترنت گوشی یا بک آپ گرفتن داده‌ها بر شبکه را فراهم می‌کند.

این روتر wifi همچنین قابلیت کارکرد با سرویس‌های Amazon، Alexa و IFTT را نیز دارد و از این طریق ویژگی‌های هوشمندانه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در حال حاضر Alexa می‌تواند شبکه wifi میهمان شما را خاموش یا روشن کند، اینترنت را قطع کند، روتر را ری‌بوت کرده، حالت‌های مختلف اولویت‌دهی شبکه را فعال سازد و یا به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل را بررسی کند.

دنیای بیکران پوشش دهی wifi

سرعت و قابلیت پوشش دهی فوق‌العاده wifi ویژگی اصلی این روتر است؛ به‌طوری‌که بر روی 2.4GHz، سرعت عملکرد آن بیشتر از 165Mbps در فاصله 15 متری است. این بدان معناست که اگر خانه شما ابعاد متوسط تا بزرگ دارد، دیگر نگران قابلیت پوشش دهی wifi خود نباید باشید.

چرا باید روتر wifi جدید ایسوس را خریداری کنم؟

طراحی زیبا، امکانات متعدد و سرعت فوق‌العاده Asus Blue Cave AC2600 نکاتی هستند که هر شخص را به تهیه این روتر wifi مجاب می‌کند. هرچند امکان دارد منوی این روتر برای برخی افراد پیچیده باشد، بااین‌حال اپلیکیشن موجود همه مشکلات را ساده می‌سازد. قابلیت تنظیم و کاربرد برای خانه‌های با ابعاد متوسط تا بزرگ و امنیت بالای آن ویژگی هایی‌ست که ارزشی بیش از قیمت ارائه شده آن در بازار دارد. در یک کلام این روتر برای همه کسانی که به دنبال زیبایی، سرعت و امنیت بالا هستند، یک پیشنهاد ایده‌آل است.