کابل شارژ ارزان قیمت، سرعت شارژ را کاهش می دهد

یک کابل شارژ خوب چه ویژگی‌هایی دارد

کابل شارژر می‌تواند بر سرعت شارژ دستگاه شما تأثیر بگذارد، بنابراین حتی اگر بهترین شارژر یا پاور بانک را داشته باشید ممکن است نتوانید با بالاترین سرعت ممکن شارژ کنید.

یک کابل شارژ خوب چه ویژگی‌هایی دارد

چه چیزی باعث تمایز کابل‌ها می‌شود

ازلحاظ ظاهری بسیاری از کابل‌ها دارای شکل و شمایل یکسان هستند، اما ازلحاظ درونی، ساختاری متفاوت دارند و بسیاری از کابل‌ها برای شارژ سریع طراحی نشده‌اند. همه‌چیز مربوط به جنس و ضخامت سیم داخل آن است که می‌تواند سرعت شارژ بالا را فراهم کند.

تمایز کابل‌ها

دیاگرام ساختار داخلی یک کابل microUSB ای دیتا

در داخل یک کابل USB چهار عدد سیم وجود دارد:

  • سیم سبز و سفید برای انتقال داده
  • سیم قرمز برای 5 ولت و انتقال جریان موردنیاز شارژ کردن که سرعت شارژ را مشخص می‌کند

مقدار جریانی که کابل شما می‌تواند انتقال دهد به ضخامت سیم 5 ولت داخلی تعیین بستگی دارد. یک کابل استاندارد با گیج 28 (28 AWG) توانایی انتقال حدوداً یک آمپر را دارد که نرخ شارژ استاندارد است. کابل شارژ سریع‌تر دارای سیم‌های داخلی ضخیم‌تر است که معمولاً دارای گیج 24 یا کمتر می‌باشند که می‌تواند جریان‌های بالاتر از 2 آمپر و بیشتر را انتقال دهد. هرقدر میزان گیج کابل کمتر باشد، ضخامت آن و توان انتقال جریان آن بیشتر است. لازم به ذکر است که کلیه کابل‌های شارژ ای دیتا دارای گیج 24 و یا کمتر هستند.

کلیه کابل‌های شارژ ای دیتا

اختلاف اندازه بین گیج های 28 و 24: البته تمایز در این شکل قابل‌تشخیص است ولی وقتی داخل پوشش کابل قرار گیرد تشخیص آن برای کاربر مشکل است

رابطه بین ضخامت سیم و میزان جریان اساس فیزیک الکتریک است، یک سیم نسبت به مقدار جریان انتقالی محدود است، بنابراین سیم ضخیم‌تر می‌تواند جریان بیشتری را انتقال دهد. البته اگر یک کابل بلندتر بخرید تأثیر بیشتر نیز می‌شود، به‌عبارت‌دیگر افزایش طول کابل باعث کاهش سرعت شارژ می‌شود. کابل‌های نازک تر نسبت به کابل‌های ضخیم تر ارزان‌تر هستند، دلیل افزایش قیمت کابل های شارژ سریع تر این است که سیم داخلی آن‌ها ضخیم‌تر است. اگرچه در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌ها با شارژرهای سریع (فست شارژ) سازگار هستند، ولی اکثر کابل‌های ارزان‌قیمت و معمولی موجود در بازار برای این کار مناسب نیستند، بنابراین اگر می‌خواهید شارژ سریع داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که کابل شما نیز برای آخرین نسخه دستگاه و شارژر مناسب است.شارژ سریع

نیاز به یک کابل شارژر سریع دارید؟

ابتدا دستگاه خود را بررسی کنید که سازگار با شارژر سریع است یا نه و این‌که یک کابل شارژر با توانایی نرخ انتقال بالا داشته باشید. سپس، کابل اصلی را بررسی کنید که همراه با دستگاه شما است، برخی از گوشی‌های بزرگ و تبلت ها دارای کابل‌های سریع و خوب هستند، بنابراین، اول آن را آزمایش کنید و اگر یک کابل اصل ندارید، یک کابل شارژ سریع بخرید که با دستگاه شما مطابقت داشته باشد و دارای طول موردنیاز باشد و از سیستم سازگار با شارژر سریع خود لذت ببرید.

برای آَشنایی بیشتر با کابل‌های شارژ سریع ای دیتا اینجا را کلیک کنید