چهار دلیل برای آنکه از کابل شارژ آسیب دیده استفاده نکنید

هنگامی‌که متوجه شدید کابل شارژ دستگاهتان خراب‌شده، حتماً می‌بایست آن را با یک کابل جدید تعویض کنید. یک کابل شارژ معیوب می‌تواند باعث مشکلات جدی و آسیب‌های فیزیکی به شما یا عزیزانتان شود.

معمولاً همه افراد زمانی که متوجه آسیب کوچکی به کابل موبایلشان می‌شوند؛ به‌طور مثال قسمتی از روکش کابل از بین رفته باشد، فکر می‌کنند که این کابل هنوز کار می‌کند و در حال حاضر خرید یک کابل جدید لزومی ندارد. در اینجا به برخی از دلایل مهمی که شما نباید از یک کابل شارژ آسیب‌دیده استفاده کنید اشاره می‌کنیم.

1- به دستگاه‌های خود آسیب می‌رسانید

اگر از یک کابل معیوب برای شارژ گوشی هوشمند یا تبلت استفاده می‌کنید، این امر باعث آسیب جدی به دستگاه شما خواهد شد. یک کابل آسیب‌دیده مانع از انتقال جریان مناسب به دستگاه شما می‌شود و به اجزای داخلی موبایل یا تبلت صدمه وارد می‌کند. به‌طورقطع تعویض یک کابل معیوب، بسیار ارزان‌تر از خرید یک دستگاه موبایل جدید خواهد بود.

2- خانه و محل کار خود را به خطر می‌اندازید

یک کابل شارژ خراب موجب انتقال شدید جریان برق می‌شود که درنتیجه آن ممکن است کابل بیش‌ازحد گرم و آتش بگیرد. این امر یک خطر بزرگ برای خانه شما است، به‌خصوص اگر دستگاه خود را به‌طور دائم یا از شب تا صبح به این کابل‌های معیوب متصل نگه‌دارید. معمولاً اکثر آتش‌سوزی‌های بزرگ ناشی از اتصالات برق هستند.

3- خطر شوک الکتریکی شمارا تهدید می‌کند

از بین رفتن روکش کابل موجب ظاهر شدن سیم‌ها و عدم ایمنی آن می‌شود. پوشش کابل‌ها به نحوی هستند که شمارا در برابر جریان الکتریکی محافظت می‌کند. اگر یکی از این سیم‌ها باپوست دست تماس داشته باشد، می‌تواند با سوختگی شدیدی همراه باشد.

4- شما می‌توانید به شخص دیگری نیز آسیب برسانید

یک سیم بدون محافظ می‌تواند برای خردسالان خطرآفرین باشد. معمولاً کودکان بسیار کنجکاو هستند. اگر کودک به یک کابل شارژ آسیب‌دیده، دست بزند ممکن است اتفاق بسیار ناگواری رخ دهد.

چه مواردی موجب آسیب به کابل شارژ می‌شود؟

راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها مانع از صدمه دیدن کابل شارژ دستگاهتان شوید. در اینجا سه دلیل رایج که موجب آسیب دیدن کابل شما می شود را بیان می کنیم:

  1. زمانی که کابل شارژ شما به گوشه تیزی برخورد می‌کند و یا کشیده می‌شود در معرض فشار شدیدی قرار می‌گیرد. به‌طور مثال درحالی‌که در رختخواب هستید یا روی مبل نشسته‌اید و تلفن خود را شارژ می‌کنید، این نوع فشار و کشش باعث پاره شدن روکش کابل می‌شود.
  2.  بسیاری از افراد پس از اتمام شارژ دستگاهشان با بی‌دقتی تمام کابل را بیرون می‌کشند. اگر در خارج کردن کابل از شارژر دقت نکنید، این امر به کابل شما آسیب می‌رساند.
  3. کابل‌های تقلبی و یا کابل‌های دارای برندهای متفرقه کیفیت بسیار پایینی دارند. این کابل‌های ارزان‌قیمت که معمولاً مشخصات یکسانی دارند، باعث ایجاد نوسانات شدید برق می‌شوند. همچنین در آن‌ها برای پوشش سیم‌ها از پوشش نامناسب و پلاستیک بی‌کیفیت استفاده‌شده که به‌راحتی از بین خواهد رفت. این نوع کابل‌ها به‌سرعت صدمه می‌بینند و هیچ‌گونه ایمنی و امنیتی ندارند.

با توجه به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین راه محافظت از خود و دستگاه‌های هوشمندتان استفاده از کابل‌های باکیفیت و بادوام است. کابل‌های شارژ ای دیتا به دلیل استفاده از سیم‌های ساخته‌شده از مس خالص و پوشش چندلایه کنفی، آسودگی خیال و امنیت شما و دستگاه‌های هوشمندتان را تضمین می‌کنند.