پنج راه آسان برای جلوگیری از خراب شدن کابل شارژ آیفون

کابل شارژ اصلی آیفون و آیپد که در جعبه محصول هستند، شاید ظاهر شیک و جذابی داشته باشند اما از عمر طولانی برخوردار نیستند. شکایات و گلایه‌های زیادی از سوی دارندگان آیفون و آیپد درباره قطع یا پاره شدن و درنهایت کار نکردن کابل شارژرهایشان بعد از تنها چند ماه و یا حتی چند هفته کار کردن وجود دارد.

هرچند که کابلها ضمانت یک‌ساله دارند اما پیدا کردن اپل استور آن‌هم هنگام سفر کردن هم خیلی زمان‌بر است و هم خوشایند نیست. آیا بهتر نبود که اصلاً بلایی سرشان نمی‌آمد؟

ما پنج راهکار برای طولانی‌تر کردن عمر کابل‌هایتان به شما پشنهاد می کنیم.

چگونگی نگهداری از کابل

یکی از راحت‌ترین راهکارها برای افزایش طول عمر کابل‌ها مخصوصاً هنگام سفر، درست جمع‌کردن آن‌هاست. اگر کابل را به امان خدا داخل کیف یا ساک تان بی اندازید کابل احتمالاً گره می‌خورد یا به چیز دیگری داخل کیف گیر می‌کند. اگر هم آن را محکم دوردستتان بپیچید و گره بزنید بازهم درنهایت نتیجه خوبی نخواهید گرفت.

هر بار که این کارها را انجام می‌دهید قسمتی از سیم‌های نازک داخل کابل خم‌شده و پاره می‌شوند و طولی نخواهد کشید که کابل شما دچار قطع‌ووصلی می‌شود و بعد از مدتی کلاً از کار می‌افتد.

در عوض می‌توان کابل را به‌آرامی سه یا چهار بار دور خودش حلقه کنید و دو سر کابل را هم داخل حلقه بیاندازید.

خم شدن دشمن اصلی کابل

یکی از مهم‌ترین عوامل خرابی کابل خم شدن آن است که یا به خاطر تحت‌فشار بودن یا آویزان بودن کابل اتفاق میافتد. نقطهٔ اتصال کابل و سر انتهایی کابل نقطهٔ آسیب‌پذیر است و هنگامی‌که ناخواسته به آن فشار میاورید به‌مرورزمان کابل دچار پارگی می‌شود.

به‌قول‌معروف کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند پس اگر کمی حواسمان باشد که کابل پیچ‌وتاب نخورده و تحت‌فشار نباشد، در عوض شارژری خواهید داشت که مدت‌ها کار خواهد کرد.

به‌آرامی جدا کنید

بهتر است همان‌طور که موقع وصل کردن دقت می‌کنیم موقع جدا کردن شارژر نیز مراقب باشیم. کشیدن کابل بجای آرام جدا کردن آن راه عالی دیگری برای نابود کردن شارژر است. شاید هنگامی‌که عجله دارید کشیدن کابل سریع‌ترین راه باشد اما با یکی دو ثانیه سرمایه‌گذاری روی درست جدا کردن شارژر عمر زیادی به آن اضافه می‌کنید.

از گوشی خود هنگامی‌که در حال شارژ شدن است استفاده نکنید

طول کابل شارژرها معمولاً خیلی بلند نیست و این (شاید) به خاطر مقتصد بودن کارخانه‌ها نیست. اپل و کارخانه‌های دیگر ترجیح می‌دهند که شما هنگامی‌که گوشی در حال شارژ است از آن استفاده نکنید و سعی دارند این کار را برای شما سخت‌تر کنند.

استفادده از گوشی در حال شارژ شدن نه تنها عمر باتری را کم می کند بلکه فشار اضافه، خم شدن و پیچ‌وتاب خوردن کابل شارژر باعث آسیب رساندن به کانکتور گوشی نیز می‌شود. به جای دراز کشیدن در کابل و گشت و گذار در اینستاگرام در حالی که گوشی شما به شارژر وصل است، بهتر است ابنتدا کابل شارژ را قطع کرده و سپس از گوشی خود استفاده کنید. این کار هم به سلامت باتری و کابل شارژ شما کمک می کند.

مانند بسیاری چیزها در زندگی کمی توجه، مانع از ایجاد مشکل‌های بزرگ در آینده می‌شود. پس باکمی مراقبت از کابل شارژرهایتان می‌توانید مطمئن باشید که گوشی موبایلتان بدون شارژ نخواهد ماند.

و در آخر 
بسیاری از برندها کابل های شارژ لایتنینگ دارای استاندارد MFI تولید می کنند که برای دستگاه های اپل قابل استفاده است. با مراجعه به این لینک می توانید با محصولات ای دیتا که مخصوص آیفون و آیپد هستند آشنا شوید.