نگاهی به پاور XPG؛ قدرتمندترین پاور کامپیوتر در جهان

کاربران در هنگام خرید پاور کامپیوتر دقت کمتری نسبت به خرید رم، کارت گرافیک، CPU و حتی مادربرد صرف می‌کنند.

این در حالی‌ست که در صورت خرید یک منبع تغذیه بی‌کیفیت، تمام امکاناتی که سایر قطعات باید در اختیار شما قرار می‌دادند هم متوقف شده یا دچار نقص می‌شوند.

حتما کمپانی ای دیتا (ADATA) را می‌شناسید. برند XPG یکی از زیرمجموعه‌های ADATA بوده که پاور کامپیوتر و قطعات گیمینگ تولید می‌کند.

برای اینکه با خیال راحت محصولی مطمئن خریداری کنید، ما خرید پاور XPG مدل Cybercore را پیشنهاد می‌کنیم. دلیل این پیشنهاد را در ادامه بیان خواهیم کرد.

اگر شما هم قصد خرید پاور کامپیوتر دارید و می‌خواهید قدرتمندترین پاور کامپیوتر ایران و جهان را بشناسید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

قدرتمندترین پاور کامپیوتر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

قبل از اینکه با مشخصات پاور قدرتمند XPG CYBERCORE آشنا شویم خوب است، ویژگی‌هایی که یک منبع تغذیه کامپیوتر باید داشته باشد را بشناسید.

این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

کیفیت بالای ساخت

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک منبع تغذیه خوب، کیفیت ساخت آن است. پاورهای متنوعی در بازار وجود دارند اما به راحتی نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

توجه داشته باشید در صورتی که پاور کامپیوتر ضعیف یا بی‌کیفیت باشد، این موضوع به سایر قطعات کامپیوتر هم آسیب وارد می‌کند. بنابراین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که پاور باید داشته باشد، کیفیت بالای ساخت آن است.

برای اینکه خیال شما از کیفیت پاور راحت باشد بهتر است، پاور خود را از یک برند معروف مانند ADATA خریداری کنید. شرکت‌های معتبر قطعا محصولاتی تولید می‌کنند که در حد و اندازه نام آنها باشد و رضایت مشتریان را جلب کنند.

بیشتر بخوانید : پاور کامپیوتر MSI؛ انتخاب گیمرها و کاربران حرفه‌ای!

قیمت مناسب

هرگز گول قیمت‌های پایین را نخورید! اگر در حال جمع کردن یک سیستم گیمینگ هستید، پس منبع تغذیه‌ای که برای کامپیوتر خود نیاز دارید باید قدرت کافی را داشته باشد.

یکی از ویژگی‌های منبع تغذیه مطمئن برای کامپیوتر، قیمت مناسب آن است. قیمت پاور باید با توجه به امکانات، برند سازنده و گارانتی آن تعیین شود.

بنابراین اگر پاور کامپیوتری دیدید که نسبت به رقبای خود خیلی ارزان‌تر بود، به هیچ وجه برای خرید آن وسوسه نشوید. احتمالا یک جای کار می‌لنگد!

امکانات متعدد

شاید پیش خود فکر کنید که پاور کامپیوتر فقط وظیفه برق‌رسانی به قطعات کامپیوتر را دارد و چطور می‌تواند امکانات متعددی داشته باشد؟

خوب است بدانید که پاورها هم می‌توانند امکانات زیادی داشته باشند که شما را شگفت‌زده کنند.

یکی از مهم‌ترین امکانات پاورها وجود نرم‌افزارهای اختصاصی برای رصد و کنترل سیستم خنک کننده آنهاست.

برخی از پاورهای کامپیوتر با سیستم‌های حفاظت متعدد در برابر نوسانات برق طراحی می‌شوند تا در صورت بروز نوسان، آسیبی به قطعات وارد نشود.

بیشتر بخوانید : پاور کامپیوتر چیست و چه نقشی در سیستم ایفا می‌کند؟

خرید منبع تغذیه XPG

گارانتی معتبر

ویژگی آخری که در هنگام خرید پاور XPG یا هر پاور دیگری باید توجه کنید، گارانتی آن است. هرگز پاوری که گارانتی ندارد را خریداری نکنید!

منبع تغذیه کامپیوتر به طور مستقیم با برق ارتباط دارد و هر لحظه ممکن است به دلایلی از کار افتاده یا دچار نقص شود.

به همین دلیل بهتر است محصولی خریداری کنید که گارانتی طولانی مدت و البته معتبر داشته باش تا خیال شما راحت شود.

معرفی پاور XPG CYBERCORE؛ قدرتمندترین پاور کامپیوتر در جهان

حالا که با ویژگی‌های یک پاور قدرتمند آشنا شدید، نوبت به معرفی منبع تغذیه XPG رسیده است. این پاور گیمینگ برای گیمرهای حرفه‌ای و حتی کاربران معمولی کامپیوتر مناسب است.

کمپانی ADATA خط تولید پاورهای خود را به زیر برند XPG سپرده است. پاور گیمینگ XPG CYBERCORE یکی از جذاب‌ترین محصولات این کمپانی‌ست که با بیشترین بازدهی و کمترین هدر رفت انرژی کار می‌کند.

برای کاربرانی که به دنبال خرید پاور XPG هستند، منبع تغذیه CYBERCORE تمام آنچه آنها نیاز دارند را در اختیارشان قرار می‌دهد.

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این منبع تغذیه قدرتمند را به شما معرفی می‌کنیم:

1. پاور XPG عرضه شده با دو توان مختلف

قبل از اینکه ویژگی‌ها و مشخصات این پاور XPG را معرفی کنیم باید بگوییم که این منبع تغذیه در دو نسخه مختلف تولید و به بازار عرضه شده است.

یکی از مدل‌های این پاور توانی معادل 1000 وات دارد و مدل دیگر با توان 1300 وات تولید شده است.

اینکه کدامیک از این مدل‌ها برای شما مناسب است به نوع کاربری شما بستگی دارد. کاربرهای معمولی و نیمه‌حرفه‌ای می‌توانند پاور 1000 واتی را خریداری کنند.

ولی گیمرها و کاربران حرفه‌ای که سخت‌افزارهای سنگینی روی مادربرد نصب کرده‌اند بهتر است منبع تغذیه 1300 واتی را خریداری کنند تا با مشکل برق‌رسانی مواجه نشوند.

خرید پاور ایکس پی جی

2. استفاده از فن‌های مخصوص

پاورها وظیفه انتقال انرژی به تمام قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر را بر عهده دارند. بنابراین دائما در معرض جریان‌های الکتریسیته قرار دارند و همین موضوع باعث می‌شود، گرمای زیادی در آنها به وجود آید.

برای خنک نگه داشتن قطعات داخلی پاور از فن‌های مختلفی استفاده می‌شود. این فن‌ها یک عنصر کلیدی در سالم نگه داشتن پاورها هستند.

پاور XPG CYBERCORE هم از این قاعده مستثنی نیست. نکته جالب‌تر اینجا که XPG برای ساخت فن‌های این پاور از یک شرکت معتبر استفاده کرده است.

فن‌های پاور XPG CYBERCORE توسط برند Nidec طراحی و ساخته شده‌اند. این فن‌ها که به نام VENTO PRO 120 هم شناخته می‌شود علاوه بر خنک کردن قطعات داخلی پاور، اندازه کوچکی هم دارند و به همین دلیل فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

3. پاور XPG دارای گواهینامه ETA PLATINUM و -LAMBDA A

وقتی یک کمپانی تولید کننده پاور کامپیوتر بتواند گواهینامه‌های بین‌المللی زیادی برای کیفیت محصول خود دریافت کند، خیال کاربران از بابت خرید آن راحت می‌شود.

پاورهای XPG مدل Cybercore توانسته‌اند گواهینامه‌های ETA PLATINUM و -LAMBDA A را دریافت کنند.

این گواهینامه‌ها نشان می‌دهد که با خرید پاور XPG محصولی با اندازه‌ای کوچک، کمترین مصرف برق (230 ولت برای مدل 1300 واتی و کمترین آلودگی صوتی (نویز) در اختیار شما قرار می‌گیرد.

حتما می‌دانید که یکی از بزرگترین مشکلات پاورها، تولید صدای آنهاست که برای بسیاری از کاربران آزاردهنده است. خوشبختانه با خرید پاور XPG از شر این نویزها خلاص می‌شوید.

4. دارای رتبه بازدهی 80 Plus Platinum

بازدهی کلیدواژه‌ اصلی در خرید پاور کامپیوتر است. هر زمان که قصد خرید پاور XPG یا هر پاور دیگری را داشتید به رتبه بازدهی آن توجه کنید.

سیستم رتبه‌بندی پاورها یک سیستم جهانی‌ست و هرچقدر عدد بازدهی یک پاور بالاتر باشد یعنی برق کمتری را به گرما تولید کرده و هدر می‌دهد.

پاور XPG CYBERCORE با رتبه بازدهی 80 Plus Platinum تولید و روانه بازار شده است. این یعنی پاور XPG می‌تواند 92 درصد از انرژی برق دریافتی را مستقیما به قطعات انتقال داده و فقط حدود 8 درصد از آن به گرما تولید می‌شود.

توجه داشته باشید که خیلی از پاورهایی که در بازار هستند تا 20 درصد از انرژی را به گرما تبدیل کرده و هدر می‌دهند.

خرید پاور XPG

5. مقاومت و طول عمر بالا

پاورهای کامپیوتر باید طول عمر بالایی داشته باشند. هرچقدر طول عمر پاور بالاتر باشد، قطعات مهمی مانند CPU عملکرد بهتری خواهند داشت.

پاورهای XPG Cybercore به لطف همکاری مستقیم این شرکت با Nidec و تولید فن‌هایی با کیفیت، طول عمر بالایی دارند.

اگر بخواهیم به صورت عددی صحبت کنیم باید بگوییم که این پاورها گرچه با فناوری‌هایی مانند بلبرینگ دوگانه تولید شده‌اند اما در دمای 60 درجه سانتی‌گراد تا 60 هزار ساعت طول عمر دارند که عدد فوق‌العاده‌است.

6. پاور XPG دارای پنل کنترل دیجیتال با ابعاد کوچک

درون پاور XPG Cybercore پنلی برای کنترل تمام آنچه در پاور اتفاق می‌افتد قرار داده شده است. این پنل بسیار کوچک وظیفه دارد راندمان و پایداری برق‌رسانی پاور را به طور دائم رصد کرده و تحت کنترل داشته باشد.

نکته جالب اینجاست که این پنل دیجیتال خیلی کوچک طراحی شده و به هیچ وجه فضای پاور را بزرگتر از حالت معمول نکرده است.

7. دارای 8 استاندارد صنعتی برای محافظت از کامپیوتر

پاورها باید به مجموعه‌ای از سیستم‌های حفاظت مجهز باشند در صورت بروز نوسانات مختلف، به قطعات ارزشمند کامپیوتر آسیبی وارد نشود.

این پاور به 8 استاندارد صنعتی مختلف مجهز شده که عبارت‌اند از:

  • محافظت در برابر افزایش ولتاژ
  • محافظت در برابر افزایش توان ورودی
  • محافظت در برابر اتصال کوتاه
  • محافظت در برابر افزایش شدت جریان
  • محافظت در برابر کاهش ناگهانی ولتاژ
  • محافظت در برابر افزایش دما
  • محافظت در برابر بالا نیامدن سیستم
  • محافظت در برابر هجوم یک جریان خارجی

8. پاور XPG دارای گارانتی 10 ساله آونگ

آخرین و مهم‌ترین ویژگی این محصول ADATA که خرید پاور XPG را جذاب‌تر می‌کند وجود گارانتی 10 ساله برای آن است.

این محصول با گارانتی 10 ساله آونگ در بازار ایران به فروش می‌رسد. شرکت ایرانی آونگ به طور اختصاصی محصولات ADATA و زیرمجموعه‌های آن را تحت ضمانت خود قرار داده است.

در واقع پس از خرید پاورهای XPG در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید با کارشناسان آونگ تماس بگیرید و در صورت لزوم آن را برای تعویض یا تعمیر به نمایندگی‌های آونگ در ایران ارسل کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله یکی از قدرتمندترین پاورهای گیمینگ موجود در بازار ایران را به شما معرفی کردیم. با خرید پاور XPG مدل Cybercore علاوه بر کیفیت بالا و امکاناتی که دارد، یک محصول با گارانتی 10 ساله نصیبتان خواهد شد.

این منبع تغذیه قدرتمند در بازار ایران طرفداران زیادی دارد و در دو نسخه 1000 و 1300 واتی برای کاربری‌های مختلف تولید شده است. نظر شما چیست؟ اگر تجربه‌ای در زمینه خرید پاور XPG یا پاورهای دیگر دارید در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.