تضمین امنیت داده‌ها در هاردهای وسترن دیجیتال

محصولات وسترن دیجیتال در دنیا شناخته شده هستند. این شرکت با تولید انواع هاردهای اکسترنال و اینترنال، یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های سازنده هارد دیسک است که به دلیل کیفیت بالای محصولات و تنوع بالا، نظر بسیاری از مخاطبان را جلب کرده است. 

هاردهای اینترنال وسترن دیجیتال در رنج ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود و از کیفیت بالایی در ساخت برخوردار است. همین مسئله تضمین‌کننده امنیت اطلاعات و داده‌هایی است که روی آن‌ها ذخیره می‌شود. 

اما در کنار این کیفیت بالا، شرکت آونگ که عرضه‌کننده هارد دیسک های اینترنال وسترن دیجیتال در ایران است، گارانتی 24 ماهه را برای این محصولات در نظر گرفته است. اما یک امتیاز جدید شرکت آونگ برای مشتریان خود، خدمات ریکاوری رایگان به مدت شش ماه است. 

یعنی در صورتی که تا شش ماه پس از خرید هاردهای اینترنال وسترن دیجیتال، اگر مشکلی برای اطلاعات آن پیش بیاید، شرکت آونگ به صورت رایگان ریکاوری هارد دیسک شما را انجام داده و اطلاعات شما را در صورت امکان بازیابی می کند.

بیشتر بخوانید : هرآنچه که باید درباره بازیابی یا ریکاوری هارد اکسترنال بدانید!

کاربرد هاردهای وسترن آبی و بنفش

شرکت وسترن دیجیتال محصولات هارد اینترنال خود را در مدل های متفاوت از جمله هارد دیسک های سری آبی و بنفش وسترن دیجیتال به بازار عرضه کرده است. هاردهای سری آبی جنبه عمومی دارند، یعنی کاربران عادی برای کاربردهای روزمره می‌توانند این هاردها را خریداری کرده و روی کامپیوتر خود نصب کنند.

هارد اینرتنال وسترن دیجیتال آبی

هاردهای آبی رنگ وسترن دیجیتال همه‌منظوره هستند. برای کاربردهای تجاری و خانگی بسیار مناسب بوده و در ظرفیت‌های 500 گیگابایت تا 8 ترابایت در دسترس می‌باشند. این هاردها از حافظه‌های کش 32 یا 64 مگابایتی پشتیبانی می‌کنند. 

همچنین سرعت چرخش دیسک مغناطیسی در این هاردها 5400 و 7200 دور در دقیقه است که در مدل دوم، سرعت انتقال داده‌ها و دسترسی به آن‌ها بیشتر است. در صورتی که از کامپیوتر برای کاربردهایی مانند رندرگیری و یا اجرای بازی استفاده می‌کنید، سرعت دسترسی به داده‌های هارد بااهمیت‌تر می‌شود بنابراین می‌توانید از سرعت‌های بالاتر هاردهای وسترن استفاده کنید.

مدل دیگری از هاردهای اینترنال وسترن دیجیتال که چند سالی است وارد بازار شده است، هاردهای بنفش رنگ است که کاربرد آن کمی خاص‌تر است. این هاردها به دلیل مصرف توان کمتر و ظرفیت‌های بیشتر، برای کاربردهای مانیتورینگ و سیستم‌های نظارت مناسب هستند. 

در سیستم‌های نظارتی، دستگاه‌های DVR و NVR باید از حافظه با ظرفیت بالا برخوردار باشند که قابلیت خواندن و نوشتن حجم بالایی از فایل‌های ویدئویی را داشته باشد. 

همچنین وظیفه یک سیستم نظارت، پشتیبانی 24 ساعته و همه روزه از محیطی است که برای نظارت آن در نظر گرفته شده است بنابراین هارد دیسک‌های مورد استفاده در این سیستم‌ها باید از قابلیت 24/7 برخوردار باشند.

هارد درایوهای بنفش رنگ وسترن دیجیتال، از فناوری ذخیره‌سازی سازگار با سیستم‌های نظارتی و دوربین‌های مداربسته مختلف پشتیبانی می‌کنند. همچنین حذف خطاهای CRC یکی از ویژگی‌های این هاردها است که در استفاده طولانی‌مدت بسیار مهم است. 

مصرف توان پایین، عمر مفید این هاردها را بیشتر می‌کند، همچنین تنوع بالای ظرفیت‌های موجود در بازار از 500 گیگابایت تا 10 ترابایت، نیاز همه مصرف‌کنندگان را پاسخ خواهد داد.

هارد دیسک‌های بنفش رنگ وسترن دیجیتال خود در دو مدل عرضه می‌شوند، مدل Purple و مدل Purple NV. تفاوت این مدل‌ها در تعداد دوربین‌های مداربسته‌ای است که هر یک می‌توانند پشتیبانی کنند. 

در مدل ساده‌تر Purple حداکثر 32 دوربین با هر هارد در هر دستگاه DVR قابل پشتیبانی است در حالی که در مدل دوم، تعداد دوربین‌ها دو برابر یعنی 64 عدد است. تفاوت این دو مدل از نظر سرعت انتقال داده‌های موازی از دستگاه‌های نظارتی است.

ریکاوری رایگان آونگ، یک خدمت جدید

شرکت آونگ به عنوان نماینده رسمی عرضه هاردهای وسترن دیجیتال در ایران، علاوه بر گارانتی 2 ساله برای این محصولات، خدمات جدیدی در قالب ریکاوری رایگان اطلاعات در 6 ماه  اول گارانتی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. 

تضمین کیفیت محصولات شرکت وسترن به این صورت برای مشتریان و مصرف‌کنندگان اثبات می‌گردد. با خدمات ریکاوری رایگان شرکت آونگ در شش ماه اول عملاً خیال مشتریان از امنیت اطلاعات‌شان راحت خواهد بود. این خدمات برای همه انواع هارد دیسک‌های شرکت وسترن که توسط گروه آونگ عرضه می‌شود، ارائه شده است.